Olie lekkage T-5, maar van waar?

Gestart door Sander850T5, 07-11-2011 14:09:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sander850T5

Nu al een aantal zaken aan de 850 te hebben vervangen ben ik nu toe aan mijn laatste euvel, namelijk de olie lekkage!

Hij lijkt ook steeds meer te gaan lekken dus ik moet dit nu echt snel gaan oplossen, omdat ik niet weet waar het vandaan komt hoop ik dat het forum hierbij een uitkomst kan bieden!

Hij lekt, als je voor de auto staat, aan de achterkant van het blok. Wanneer je onder de auto staat, of ligt, lijkt het te komen van links boven.
Er zit geen olie in het koelvloeistofreservoir, voor zover ik weet ook geen pluim bij het gas geven. Verder denk ik dat de turbo in orde is... hij heeft 175.000 gelopen, wat hier uiteraard geen garantie voor is.

Verder zit er wel olie in de intercoolerslang en de dumpvalve, zie foto. Deze is er door de vorige eigenaar opgezet en daar heb ik ook mijn twijfels over, maar dat is een andere discussie denk ik.



ik begrijp dat het moeilijk te zeggen is, maar ik hoop dat er iemand een idee heeft hoe ik het een en ander kan uitsluiten!
Ik heb de carterventilatie al uitgebouwd gehad en deze was nog helemaal in orde, helemaal schoon

bvd, Sander850T5

daytonawim

Kijk eens even of ie lekt vij je nokkenas sensor, dan loopt de oilie lekker achter langs het blok weg.

Ook kan je even kijken of je olieretour van je turbo nog goed in je blok zit.

(die sensor zit op dezelfde hoogte als je onsteking, maar dan op de achterste nokkenas)

francois

is het niet het pijpje van de turbo naar het blok toe retoer

grfr

Sander850T5

bedankt voor de reacties! voor volgend weekend heb ik een brug geregeld als het goed is en dan maar hopen dat dat het inderdaad is!

mvg, Sander

Martijn_B

Wat goed werkt is even schoonmaken, 200km rijden en dan weer kijken (of eerder/later afh. van de hoogte van je verbruik).

Die dumpvalve is inderdaad k*t, ik heb er zelf ook 1 op die atmosferisch afblaast (vorige eigenaar..) en je hele motormanagement is in de war bij opschakelen. Volvo denkt: Woah, snel veel benzine inspuiten! en daarna: 'Heuj, maar ik krijg helemaal geen lucht!' = verzuipen. :(
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Sander850T5

dus... er gewoon tussen uit halen of vergeet ik dan iets?

Martijn_B

Ja, er zit een blockingplate op je turbo waarschijnlijk. Daar zit normaal namelijk de dumpvalve op, en als die geblokkeerd is + je haalt de Forge weg dan kan je helemaal niet meer afblazen.

Dus, deze demonteren en de originele terugplaatsen op de turbo. Als je die niet meer hebt, kun je deze kopen:
http://www.vivaperformance.com/cbv-upgrade-piston-style-mitsubishi-td04hl-turbos-fmdvrmr/
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software