SLICK 50 additief

Gestart door nOOb, 26-06-2004 14:59:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RHF

Mijn volvo verbruikt elke 4500 KM een kleine liter olie, ben er niet blij mee maar ik merk wel een "soepelere" motor rondloop als er weer verse olie bij zit.
My first 850, what's next...

BIGcharlie

Hey,
Ik heb ook al in verschillende wagens (nog niet in mijn roffel ) Slick 50 gedaan, en mijn bevindingen waren zéér positief in alle gevallen.....zowel een zijdezachte loop als betere koudstart.
Ik ga het persoonlijk ook gebruiken in mijn roffel...
8)Greetz
(dat geluid jongens)
who needs a radio...

joep

Er is ook een additief op de markt dat TSL heet.
Op de site http://www.lare.nl/ zijn er een aantal gebruikers die hun bevindingen doorgeven waaronder een volvo dealer.
Ik heb er zelf geen ervaringen mee

joopt

Citaat van: nOOb op 26-06-2004 14:59:26
Een collega van mij heeft al enkele malen SLICK 50 ( additief voor in olie met teflon bestanddelen ) gebruikt in zijn auto's.
Hij beweerde dat de loop van de motor rustiger wordt. Anderen beweren dat de teflondeeltjes de zeer fijne oliekanaaltjes zouden kunnen verstoppen en raden het dus af.
Heeft er hier iemand goede/slechte ervaringen met dit spul ( of vergelijkbare produkten )?
Rij zelf met gewone minerale olie.

gr. Nico

Heeft iemand ervaring met de olieverbeteraar TSL? Schijnt ook een 'gladmaker' voor de inwendige motor te zijn....

Gr.Joopt

thuur

Ikzelf niet, maar een collega-Volvo enthousiast zweert erbij. "Heeft het zelf in werking gezien", is elektrotechnicus en rijdt een overdreven luxe 960 met een ton of 3 op de teller.

Gr 8)

joopt

Nou ik vraag reactie's m.b.t. TSL omdat ik het volgende pardoes besloten heb:

Ik was op een grote autobeurs en kocht daar (na zeer overtuigende test aan een stand) een halfliter flesje TSL voor de lieve som van 40 euri. Thuisgekomen 250cc van dat goedje aan de 189000 km gelopen motor van mijn 850 2.5 10V toegevoegd. Na een weekje rijden liep het benzineverbruik echter al terug van 1 op 9/9,5 naar 1 op 11,5 ...best wel zuinig maar nu moet ik er wel bij zeggen dat ik heel netjes 100/110 kmh gereden heb in die week, dus wellicht dat dat de gegevens een beetje zal kleuren :-)

Maar ik ga 23 december een reis naar mijn buitenlandse vriendin maken en bij terugkomst ,in januari, heeft de volvo 4000 km voor de kiezen gehad en dan kan ik er definitief iets van zeggen.

Dus ik houd iedereen op de hoogte over bevindingen en hoop soortgelijke verhalen van andere 'positivo's' te lezen...

Vr.gr. Joopt

ed

TSL is veel getest in motorfietsen. Er werd structureel meer vermogen gemeten na de TSL toevoeging. zegt wel iets maar niet alles.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

mr T

Met Slick heb je toch geen olie meer nodig volgens de reclame? ;)

Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst, twijfel zelf of het nu echt zo goed is. Als het nl zo was hadden de oliefabrikanten het dan niet al lang standaard aan de olie toegevoegd?
Gr. Marcel

daytonawim

#23
Ik heb slick 50 altijd gebruikt in mijn Ford granada 2.8i (380 dkm ) en de Scorpio 2.8i  (280 dkm ) beide (v6) en moet eerlijk zeggen dat ik de motor veel mooier vond rond lopen zeker stationair.
Dat ik het spul in de olie gooide leek het wel of de motor in eens vrijwel geruisloos liep :-), dat werd na een paar minuten wel weer wat gehoriger. maar echt stukken beter.

eigenlijk nooit last gehad van olie verbruik :-)  woonde des tijds in Duitsland en hield wel van een beetje flink doortrappen "zeg maar rustig erg hard "  ook het brandstof verbruik bleef altijd redelijk netjes. tussen 1 op 10 en 1 op 13.  reed destijds zo'n 80 dkm  per jaar

Maar eelijk gezegd vindt ik dat mijn 850 met bijna 340 dkm op de klok fantastisch mooi loopt zeker gezien de km stand. (overigens loopt de auto vanaf nieuw op een originele volvo lpg inst)
Ik ben erg onder de indruk geraakt van met name de motor  ;D, die zowel op LPG en benzine perfect loopt.

Dus heb ik eigenlijk niet aan slick gedacht

b0nkolok

Welke olie-additieven zijn wèl bevorderlijk (en niet schadelijk) voor je benzinemotor of moet je er toch nooit aan denken zelfs.
Vroeger had je b.v. STP en zo.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

mr T

Citaat van: b0nkolok op 17-11-2004 21:37:41
Welke olie-additieven zijn wèl bevorderlijk (en niet schadelijk) voor je benzinemotor of moet je er toch nooit aan denken zelfs.
Vroeger had je b.v. STP en zo.

Zaagsel bij de olie in het differentieel en bij de olie van de versnellingsbak. De auto loopt dan heel mooi stil. Tijdelijk.  ;)

Volgens mij zitten de additieven die echt wat uitmaken tegenwoordig al standaard in de betere oliën en is een toevoeging niet meer nodig.
Correct me if i'm wrong...
Gr. Marcel

b0nkolok

Ik ga het eens vragen bij TNO. Kom er op terug
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

daytonawim

#27
Citaat van: Volvo 875 op 17-11-2004 21:44:13
Citaat van: b0nkolok op 17-11-2004 21:37:41
Welke olie-additieven zijn wèl bevorderlijk (en niet schadelijk) voor je benzinemotor of moet je er toch nooit aan denken zelfs.
Vroeger had je b.v. STP en zo.

Zaagsel bij de olie in het differentieel en bij de olie van de versnellingsbak. De auto loopt dan heel mooi stil. Tijdelijk.  ;)

Volgens mij zitten de additieven die echt wat uitmaken tegenwoordig al standaard in de betere oliën en is een toevoeging niet meer nodig.

Volgens mij gebruikten ze daar vroeger koffie dik voor  ::)
Correct me if i'm wrong...

Volgens mij gebruikten ze daar vroeger koffie dik voor  ::)

ed

Of ontbijtkoek in de motor of stukje binnenband in het dif.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Rad

bananenschillen doen het nóg beter! ;D