SLICK 50 additief

Gestart door nOOb, 26-06-2004 14:59:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daytonawim

Ik zou het best eens willen proberen in mijn 20v hij loopt nu goed, en ik heb een redelijk overzicht van het lpg verbruik over de laatste 20000 Km, olie verbruik ligt ergens op 1 liter per 30000 Km.

Daar ik erg vaak de zelfde afstander rij met dezelfde conditie's kan ik denk ik wel kijken wat met name het verbruik doet.

Zoals ik al eerder heb gezegd veel kwaad voor de motor kan het niet ( weet ik uit ervaring)

Rai

Citaat van: ed op 13-02-2005 19:28:45
Hoe die metingen destijds gedaan zijn weet ik niet precies, maar dat was wel moet wat oudere motoren. En als het blok wat slijtage vertoont kan het natuurlijk wel helpen om er wat bij te mikken.
En wat zou dat spul dan bij oude motoren doen volgens jou?

daytonawim

Ik denk zelf dat als je dat spul gebruikt vanaf een nieuwe motor dat de levensduur zeker verlengt kan worden, doordat  de teflon laag erg glad is en bij koude start extra slijtage kan voorkomen

Bij oude motoren kan je de wrijfingen mischien iets beperken en de spelingen minimaal verbeteren

ed

Citaat van: daytonawim op 13-02-2005 23:21:38
Ik denk zelf dat als je dat spul gebruikt vanaf een nieuwe motor dat de levensduur zeker verlengt kan worden, doordat  de teflon laag erg glad is en bij koude start extra slijtage kan voorkomen

Zoals ik al eerder had geschreven is dit nu juist het probleem van Slick50. Doordat het zo glad is zet het alle hoongroeven in de cilinderwand dicht, waardoor de olie niet meer hecht, en dat heb je toch echt nodig voor een goede smering.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

BoostaBrick

 SLICK 50 is een paar jaar geleden voor de rechter gedaagd in de VS. Ontevreden klanten waren het niet eens met de zogenoemde voordelen van SLICK 50. Wetenschappelijk onderzoek heeft toen aangetoond dat dit middel geen haar beter is dan alleen maar gewone olie, maar ook niet slechter ! Hierna heeft het bedrijf  (blue coral) 20 miljoen dollar moeten terugbetalen voor het maken van misleidende reclame .

thuur

Vandaar dat we er aan paar jaar niets meer over hebben gehoord ;)

Staat wel nog gewoon in de schappen bij de automaterialenzaak..


Gr 8)

Jans Duiven

Ik heb destijds voor mijn Alfa's bij  http://www.molenberg.nl/ altijd Tri-star addative gehaald.
http://www.lare.nl/engels/engelsproductinfo/engnaald.htm.

Bij de VRLN http://www.varln.nl/ (alfaclub) hebben ze ooit eens een setup gemaakt met een alfa-nord blok. Deze was behandeld met Tri-star oil additive en nadat de carterpan was gedemonteerd, liet men het blok een vol uur lopen voordat ie vast liep.

Voor mijn Volvo's heb ik niet de neiging om additieven toe te moeten voegen.

Hans

Tamarzilla

Citaat van: Hans Duiven op 28-02-2007 22:58:05
Ik heb destijds voor mijn Alfa's bij  http://www.molenberg.nl/ altijd Tri-star addative gehaald.
http://www.lare.nl/engels/engelsproductinfo/engnaald.htm.

Bij de VRLN http://www.varln.nl/ (alfaclub) hebben ze ooit eens een setup gemaakt met een alfa-nord blok. Deze was behandeld met Tri-star oil additive en nadat de carterpan was gedemonteerd, liet men het blok een vol uur lopen voordat ie vast liep.

Voor mijn Volvo's heb ik niet de neiging om additieven toe te moeten voegen.

Hans

Heb zelf veel gebruik gemaakt van Molykote A, voor mijn Corsa GSI 16V.

Na toevoegen liep die iets mooier, verbruik maakte weinig verschil.

Ondanks een hard werkend bestaan, loopt die Corsa nog steeds ( 210.000km ),
en nog steeds zonder enig olieverbruik.

Naar mijn idee zijn met het gebruik van een goede olie, en tijdig verversen, geen extra toevoegingen nodig.

Voor veel nieuwe auto's geld zelfs dat er geen enkel middel bij de olie mag worden gedaan, anders komt de garantie in gevaar.
T5, rica getuned