SLICK 50 additief

Gestart door nOOb, 26-06-2004 14:59:26

Vorige topic - Volgende topic

evert

Slick50 is geen olie toevoeging, het zou volgens de folder een PTFE afzetting genereren op zuigers/cylinderwand, in lagers etc. PTFE, ook wel Teflon genoemd, staat bekend als materiaal met weinig opp. wrijving (probeer maar eens twee stukken teflon aan elkaar te lijmen).
Je hoeft het dan ook maar 1 maal toe te voegen.

Ik heb zelf ervaring met een Renault 5 Alpine Turbo, na ca 3000km ging de motor echt sneller stationair lopen (nog met ouderwetse carburateur, niets elektr. geregelde stationair toer.). Hetzelfde gebeurde met het zelfde type auto van mijn collega.

Dit moet toch komen door verminderde inwendige wrijving?
De motor leek iets meer vermogen te krijgen en zuiniger te zijn, maar misschien was dit illusie (alleen vermogensmeting op testbank kan uitsluitsel geven)?

Heb later een Renault 5 GT Turbo gekocht (1990), naast mijn V70 2.5D, en bij deze auto ging na toevoegen van Slick 50 het stationair toerental niet omhoog (ook simpele handingestelde carb.).

Misschien bij de oudere Alpine minder wrijving doordat motor is opgebouwd met materialen uit oudere technologie stand?

joopt

Citaat van: MH op 09-12-2004 14:48:48

Ik waag dit toch terdege te betwijfelen. Waar stel jij in godsnaam je stationaire toerental dan af bij een 850? Dit wordt namelijk helemaal door de ecu geregeld. Dus ál zou je minder weerstand hebben door een 'verbeterde' smering, dan nog zal ie netjes 850-900 tpm stationair moeten lopen.

Ok de garage heeft er iets aan gedaan om het te traag teruglopen van toerental te stellen. He maar wat is jullie probleem eigenlijk? Ik heb een goede ervaring en dat deel ik en dat gelul over 'kan niet!' en 'bestaat niet' en 'onzin' heb ik na 4 pagina's van reactie nu wel zo'n beetje gelezen...

Jullie hebben geen van allen een ervaring met TSL maar wel een uitvoerige mening zonder de toevoeging daadwerkelijk getest te hebben en dat is behoorlijk vreemd.
Ik doe die test wel en mijn auto blijkt fijner rond te lopen en aanmerkelijk zuiniger en stiller op snelwegen. Nou en die mening delen jullie dus niet, ok prima, maar om dan te blijven schoppen en trappen tegen TSL zonder te weten waar je over lult schiet niet op! Doe iets positiefs en lees b.v.

http://www.xs4all.nl/~lablans/productinfo/tslpetr.htm

En laat je wel of niet overtuigen: zal mij een biet zijn want ik vind het fijn spul!

Voor nu een fijn weekeinde en wat mij betreft einde discussie :-)
Joop

850g3

Het is mogelijk hoor om je toerental af te stellen ook al heb je een ECU. Ik heb een keer het gasklephuis schoongemaakt met remmenreiniger. Vervolgens bleef het stationair toerental hangen op 1500 toeren met warme motor. Dit ging ook niet zomaar voorbij. Je moet dan 2 contactpunten van de computer met elkaar verbinden en met de stelschroef het toerental omlaag brengen.

Misschien dat het automatisch kan, maar dan duurt dat heel lang.

V70R

Een aantal jaren geleden heeft een tuner, die ondermeer 5 gt turbo's /clio's etc. voor het circuit maakte getest met slick50.

Deze motoren werden natuurlijk wel aan racetemparaturen blootgesteld. Na een race werd de motor weer uit elkaar gehaald en er had zich een keramisch laagje op de zuigerwanden en andere delen van de motor gevormd, op zich goed....

In de carterpan zat een 1cm dikke koek, die op een soort krakelee leek. Deze laag ging door wisseling in koude en warmte motor langzaam weer loslaten, met als mogelijk gevolg verstopte kanalen, beschadigde zuigers etc..  :-\

Misschien dat je hier bij een auto, die minder extreem wordt belast geen last van hebt, maar ik zou het zelf dus nooit erin gooien.
V70R Saffron '98 FWD - MT
MTE custom mapping / Aluminium IC / Aquamist 1S / 465cc / MSD Blaster / Magnecore KV85 / HPI /  Ferrita 2.5" & 3" dp racecat / Veerpootbrug voor & achter / IPD stabilisator / KW V2 / AM DB9 330MM Brembo met S60R remschijven / Pagid Blauw remblokken

M a r c

Citaat van: joopt op 10-12-2004 09:22:29
zonder te weten waar je over lult schiet niet op!

En dat zegt de man die het stationair toerental van een 850 heeft afgesteld..... Wie lult hier dan uit zijn nek? No offence hoor, maar er is geen reden om zo boos te worden. tenzij jij zelf dat spul verkoopt natuurlijk  :-X
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

ed

Citaat van: V70R op 10-12-2004 14:21:59
Deze motoren werden natuurlijk wel aan racetemparaturen blootgesteld. Na een race werd de motor weer uit elkaar gehaald en er had zich een keramisch laagje op de zuigerwanden en andere delen van de motor gevormd, op zich goed....

Dit is niet echt goed. De olie blijft als een smeerfil tussen zuigerwand en zuiger/zuigerveren zitten door de kleine hoonkrassen in de cilinderwand. Als dit te glad wordt, of opgevuld door de Slick50 heeft de olie geen kans zich te hechten, met alle gevolgen van dien.

Ik snap overigen niet dat mensen nog steeds zo verzot zijn op die wondermiddeltjes. Als de motor goed geconstrueerd is heb je die niet nodig, en bij een slecht geconstrueerde motor helpen die middeltjes echt niet om de levensduur te verlengen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thuur

Citaat van: ed op 10-12-2004 17:03:40

Dit is niet echt goed. De olie blijft als een smeerfil tussen zuigerwand en zuiger/zuigerveren zitten door de kleine hoonkrassen in de cilinderwand. Als dit te glad wordt, of opgevuld door de Slick50 heeft de olie geen kans zich te hechten, met alle gevolgen van dien.

Ja, maar met Slick 50 heb je tenslotte geen olie nodig!!

;)

Gr 8)

ed

Oh ja dat is waar ook helemaal vergeten!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

M a r c

Citaat van: ed op 10-12-2004 17:03:40

Ik snap overigen niet dat mensen nog steeds zo verzot zijn op die wondermiddeltjes. Als de motor goed geconstrueerd is heb je die niet nodig, en bij een slecht geconstrueerde motor helpen die middeltjes echt niet om de levensduur te verlengen.

Amen
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BIGcharlie

Citaat van: MH op 10-12-2004 14:47:15
Citaat van: joopt op 10-12-2004 09:22:29

En dat zegt de man die het stationair toerental van een 850 heeft afgesteld

Lol...Zat ik ook te denken.... ;)

Greetz 8)
BIG charlie
(dat geluid jongens)
who needs a radio...

BartT5R

Joop,
trek het je niet aan, als jij er goeie ervaringen mee hebt is het toch goed?

En die koek in die racemotor, hoeveel Slick 50 is er dan in gegaan? Een volle liter of zo? En ik dacht dat racemotoren meestal een droog carter hadden.

Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

850g3

Dry sump noemen ze dat ja.

joep

Ed ben je van mening veranderd?

Eerst zeg je "TSL is veel getest in motorfietsen. Er werd structureel meer vermogen gemeten na de TSL toevoeging. zegt wel iets maar niet alles."

Daarna zeg je ik snap je niet dat mensen in wondermiddeltjes geloven.

Met dat laatste ben ik het eens. Je moet niet in wondermiddeltjes geloven maar als uit testen blijkt dat er een verbetering optreedt is dat wel een andere zaak.

volvo850freak

ik weiger het te geloven net als de rest

ed

Citaat van: joep op 12-02-2005 21:53:55

Ed ben je van mening veranderd?

Eerst zeg je "TSL is veel getest in motorfietsen. Er werd structureel meer vermogen gemeten na de TSL toevoeging. zegt wel iets maar niet alles."

Daarna zeg je ik snap je niet dat mensen in wondermiddeltjes geloven.

Nee, ik ben zeker niet van mening veranderd, alleen wilde ik aangeven dat TSL veel testen heeft gedaan met motorfietsen, en dat daar structureel meervermogen werd getest. Dat zegt mijn nog niets over de uiteindelijke werking op lange termijn. Ik blijf bij de stelling dat je zulke middelen niet moet gebruiken in een gezonde motor.
Soms kan het echter wel iets doen als er aan een motor iets mankeert. Hoe die metingen destijds gedaan zijn weet ik niet precies, maar dat was wel moet wat oudere motoren. En als het blok wat slijtage vertoont kan het natuurlijk wel helpen om er wat bij te mikken.