Blogje over 854 2.5 10V Automaat

Gestart door grijzev70tdi, 08-11-2011 21:01:17

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Om de andere blog nog een beetje overzichtelijk te houden, maar een nieuwe blog gemaakt over de 854.

Omdat de Twingo aan zijn eind is gekomen (versleten zuigerveren en andere probleempjes) en een ander blok erin leggen eigelijk niet meer de moeite is, moest er wat anders komen. Me moeder gaat meer rijden, dus iets meer auto was gewenst. En aangezien kleine auto' tjes zo zo duur zijn in vergelijking met grotere auto's gekozen voor een goede grotere auto. Want voor 2000 euro kun je immers een hoop brandstof kopen.

De over buurman/garagebedrijf waar ik al een jaar of 8 kom (vanaf klein jochie ;D)  had een maand geleden een mooie 850 ingeruilt met weinig kilometers. Echt van een oud vrouwtje geweest (82) en heeft voor het laatst in haar leven een nieuwe auto gekocht (Lancia Musa). Omdat de buurman en mijn ouders en ik goede vrienden met hem zijn en elkaar over en weer helpen, voor een leuke prijs de 850 kunnen kopen. Moeders vond het ook wel wat, was toch wel wat aders dan de door haar geliefde Twingo. Dus de koop gesloten. En net op tijd ook, nog geen 3 minuten later kwam er iemand binnen lopen die hem wou kopen ;D

Moeten paar kleine dingentjes nog aan gebeuren, zoals diverse dashboard lampjes, heel goed poetsen door diverse krassen van bosjes, vanbinnen netjes schoon maken enz. Technisch is er pas een heleboel aan vernieuwd, nieuwe ontsteking, grote beurt, remblokken achter en ga maar door. Service boekje is helaas niet ingevuld, maar vanaf 2004 is hij daar in onderhoud geweest.

Genoeg gelult, tijd voor een paar foto's (nog geen eigen foto's helaas, zal dit weekend komen)

Eerste paar dingen zijn al vernieuwd sinds aanschaf:
- Radio vervangen voor een mooie JVC
- diverse dashboard lampjes vervangen

En op de snelle TO-DO list:

- Poetsen
- Forum-sticker bestellen :D
- Interieur goed reinigen
- Lampjes van de automaat pook vervangen
- Lampjes van schakelaars vervangen
- Uitlaat beugel vast lassen
- Airco vullen, zat bij de koop in, wegens drukte nog niet van gekomen

En op langere termijn:

- Mooie rechter achterdeur scoren
- Mooi Tankklepje vinden
- Bigfront radio
- Stoelverwarming
- Boardcomputer inbouwen

en er zal vast nog wel meer volgen ;D

Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

En we noemen 'm "De Smurf"   :eusa_angel:

antraciet

Moet dan nog worden de blauwe smurf met spoiler  ;D

maartendeb

Ik vind het wel hip zo'n blauw interieur  8)

viking_in_shorts

Had Ivo niet een paar velgen voor je? :eusa_think:

grijzev70tdi

elianmars

grijzev70tdi

Laat het moeders niet lezen, dan gaat het nog gebeuren ook  :-X

antraciet

Ach 1 voordeel heeft het. Je hoeft niet te wachten tot het weekend om je blauw te voelen  ;)

grijzev70tdi

weegt niet op tegen de nadelen :P

antraciet

ik weet nog wel een bovendekje  :angel:

Ewout Schalkwijk

Gefeliciteerd Jasper! Ga je nou ook je naam en avatar aanpassen? Wanneer heb je je rijbewijs gehaald dan?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Citaat van: antraciet op 08-11-2011 21:55:31
ik weet nog wel een bovendekje  :angel:

Die is ook al blauw  ;D

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 08-11-2011 21:56:18
Gefeliciteerd Jasper! Ga je nou ook je naam en avatar aanpassen? Wanneer heb je je rijbewijs gehaald dan?

Ewøut

Vandaag net geslaagd voor mijn theorie . Hoop vrijdag te horen hoe het verder gaat.
Avatar word nog aangepast, maar moet eerst mooie foto's hebben ;) En naam kan iet veranderd worden volgens mij

antraciet

grijzev70tdi

Ach het is al beter dan dat het was: