Hoeveel olie gaat er in de versnellingsbak?

Gestart door Spin!, 09-11-2011 11:15:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spin!

Volgende week krijgt Mr. Black een nieuwe koppeling & drukgroep. Na 315K begint het koppelingspedaal aan te voelen als een spons en slipt de koppeling al in de 2e versnelling (en toch goed vooruit komen ;D).

Het betreft overigens een MY95 2.5-10V manuele transmissie. Ik gooi er dan ook even nieuwe bak-olie in. Wie weet welke olie aanbevolen is en hoeveel liters daar in gaan?

www.vm-parts.nl

)()()sT

Ik heb laatst bij de dealer een tankje van 4 liter gekocht; was maar iets duurder als 2 1-liter kannen.
Het is dus een dikke 2 liter.

darius

Staat in het gebruiksaanwijzing boekje.
No show, only go.


Spin!

Yo Thanks!

2.1 liter dus, aha...alleen verschillende meningen over het type olie. Ik dacht dat het speciale olie was voor een versnellingsbak, maar ze gooien er dus ook gewoon motor olie in?

www.vm-parts.nl

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Thys

75W90 gaat erin, is oa. bij de dealer te halen.

Jack v

Je kan zelf ook even een 5 L kkannetje meenemen en naar een garagebedrijf gaan. Kun je gewoon 2.1L overpompen scheelt ook weer.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

thuur

2 Kannetjes van een liter bij de dealer halen. Is kwaliteitsolie voor een prima prijs en die laatste 100cc krijg je er toch niet uit.


Gr 8)

daytonawim

Ik kreeg bij de dealer 2 volle kannetjes en (gratis) een aangebroken kannetje er bij.


pwassink

Citaat van: thuur op 09-11-2011 13:05:29
2 Kannetjes van een liter bij de dealer halen. Is kwaliteitsolie voor een prima prijs en die laatste 100cc krijg je er toch niet uit.


Gr 8)

Vulplug is ook tevens Niveauplug,  als de wagen vlak staat kan je er in wezen niet teveel in kwijt ..   ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Piere

Citaat van: pwassink op 09-11-2011 22:21:56
Citaat van: thuur op 09-11-2011 13:05:29
2 Kannetjes van een liter bij de dealer halen. Is kwaliteitsolie voor een prima prijs en die laatste 100cc krijg je er toch niet uit.


Gr 8)

Vulplug is ook tevens Niveauplug,  als de wagen vlak staat kan je er in wezen niet teveel in kwijt ..   ;D

Good point, bij de mijne liep er dik een liter uit toen ik die vulplug es uitdraaide om het niveau te checken... Jaren geleden hebben ze bij de dealer de boite es gevuld via de achteruitrijsensor  ::)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/