De-Icer

Gestart door kyro, 15-11-2011 19:09:02

Vorige topic - Volgende topic

kyro

vanochtend moest ik met m'n, vrouw's Twingo naar 't werk om 05.00  :-\
ruitjes bevroren, maar geen ruitenkrabber te vinden  :eusa_think:
ligt er op de vloer 'n spuitbus ! ik kijken.......De-Icer staat erop.... wat van dat goedje op de
voorruit gespoten en voila... weg ijs  :)

ken 't spul wel, en 't werkt super, maar is 't ook wel zo onschuldig voor de lak en
raamrubbers  als ze je willen doen geloven ??

iemand die dit spul al jaaaaren probleemloos gebruikt ?

sven0503

ik heb 't bij m'n vorige auto 3x keer gebruikt... maar daar werden de ruiten zo vet van...als ik dan de ruiten later sproeide had ik niks anders dan een dikke vetlaag op de voorruit...

ik zeg...gewoon ff krabben .. 2 minutjes werk.

ulkeman

in de werkbus ook zo'n busje liggen.
werkt vrij mooi en gaat al zeker 4 jaar goed ;D
( langer heb ik er geen ervaring mee )

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

volvotje850

Ik heb het ooit 1x gebruikt en mijn ramen werden zo vet als wat.Ik doe wel krabben en anders een stukje karton op de voorruit.

Ooit eens iemand kokend water op zijn ruit zien doen  ;D  ;D Werkt wel héél erg goed  :eusa_whistle:

kyro

Citaat van: volvotje850 op 15-11-2011 19:12:40

Ooit eens iemand kokend water op zijn ruit zien doen  ;D  ;D Werkt wel héél erg goed  :eusa_whistle:

tja........ beter zicht krijg je niet  :)

StefanCJ

Heb je in ieder geval geen last meer van krasjes, vliegjes of een vettige laag op je ruit. Als je op de snelweg gaat rijden wel ff oorwarmers, muts en handschoenen aantrekken  ;D

Broabander

Mijn buurvrouw kapte in de winter élke ochtend kokend water over de voorruit, nooit gebroken!
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

mehn

Kokend water is wat overdreven, maar lauw/warm water werkt perfect en kan best hoor ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

The Demon

Ik neem het risico niet met warm water op een koude ruit  :eusa_snooty:
Zo'n electrisch kacheltje doet wonderen, zet hem 'savonds erin met de tijdklok en als ik weg ga is Olijfje van binnen lekker warm en ontdooit, hmmmmmmmmmmmmmmm.

Groet,
The Demon.

thuur

Citaat van: kyro op 15-11-2011 19:09:02
vanochtend moest ik met m'n, vrouw's Twingo naar 't werk om 05.00  :-\
ruitjes bevroren, maar geen ruitenkrabber te vinden  :eusa_think:
ligt er op de vloer 'n spuitbus ! ik kijken.......De-Icer staat erop.... wat van dat goedje op de
voorruit gespoten en voila... weg ijs  :)

ken 't spul wel, en 't werkt super, maar is 't ook wel zo onschuldig voor de lak en

De laatste paar jaren niet meer (garage), maar daarvoor sinds het spul op de markt is!

Het heeft alleen maar voordelen op 1 groot nadeel na: als de ruit nog niet helemaal ijsvrij is en je sproeit, dan wordt je voorruit als melkglas. Niet aan te raden als je net op de 120 zit :P

Kokend water deed mijn pa vroeger ook elke dag. Maar leaseauto's zijn nu eenmaal de beste voertuigen ter wereld. Daar kan alles mee en die paar nieuwe voorruiten worden toch betaald.

Gr 8)

Spin!

Citaat van: thuur op 16-11-2011 11:20:19

De laatste paar jaren niet meer (garage), maar daarvoor sinds het spul op de markt is!

Het heeft alleen maar voordelen op 1 groot nadeel na: als de ruit nog niet helemaal ijsvrij is en je sproeit, dan wordt je voorruit als melkglas. Niet aan te raden als je net op de 120 zit :P

Kokend water deed mijn pa vroeger ook elke dag. Maar leaseauto's zijn nu eenmaal de beste voertuigen ter wereld. Daar kan alles mee en die paar nieuwe voorruiten worden toch betaald.

Gr 8)

Ik gebruik koffie.

Deur uit, motor aan, naar binnen en koffie drinken tot de ruit ijsvrij is...

;D

www.vm-parts.nl

dbs1

Citaat van: The Demon op 16-11-2011 00:24:09
Ik neem het risico niet met warm water op een koude ruit  :eusa_snooty:
Zo'n electrisch kacheltje doet wonderen, zet hem 'savonds erin met de tijdklok en als ik weg ga is Olijfje van binnen lekker warm en ontdooit, hmmmmmmmmmmmmmmm.

Groet,
The Demon.

Met de vorst op komst was ik ook al op zoek naar een alternatief voor krabben, het krabben zelf vind ik niet zo erg, maar er hoeft maar 1 korreltje zand tussen ruitenkrabber en ruit te komen en je hebt een kras. En dat is voor een liefhebber natuurlijk  :'(

Na een beetje googelen kwam het ventialtorkacheltje naar boven, nu 2 keer gebruikt en bevalt prima, auto ontdooit en ook nog lekker warm. Moet er wel even voor naar buiten, want de hele nacht een snoer een stuk op de openbare weg zie ik niet zitten, maar dat heb ik er wel voor over.
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

Sem

Dit is mijn De-icer!  ;D

michel88

UserID6342

Citaat van: Spin! op 16-11-2011 11:22:17
Citaat van: thuur op 16-11-2011 11:20:19

Gr 8)

Ik gebruik koffie.

Deur uit, motor aan, naar binnen en koffie drinken tot de ruit ijsvrij is...

;D
Goh, die gebruik ik voor de 760 ook ;D  En het ruikt zo lekker dan als die diesel koud staat te naggelen ;D ;D