Promaxx verlagingsveren

Gestart door marc-850, 17-11-2011 18:22:16

Vorige topic - Volgende topic

marc-850

Ik heb straks de auto voor het huis geparkeerd, heb een stoel achter het raam gezet en heb een half uur lang naar buiten zitten kijken. ;D
Nou valt het me op dat de ruimte tussen wielen en wielkastrand aan de achterzijde in verhouding veel kleiner is dan aan de voorzijde (zie foto in mijn blog). Ik denk dat het daarom mooier is om voor 4 cm, en achter 2 cm te verlagen. (Vindt het niet mooi als de achterwielen net achter de wielkastrand verdwijnen). Maar bestaan er verlagingsveren van -2 cm? Kom ze op internet nergens tegen.

Of zou het kunnen zijn dat de schokbrekers achter versleten zijn, hoewel van dweilen geen sprake is. Of zouden er achter al verlagingsveren onder zitten?

UserID6342

Ik denk dat jij al een sportonderstel eronder hebt zitten Marc, dus dan is tie rondom al 2 cm lager als normaal.  Mocht dat niet zo zijn, dan zou je voor 2 normale veren van - 40 kunnen nemen en achter de veren van een R (is standaard ook 2 cm lager als normaal)

innocenti

Je kan de promax veren ook alleen voor de voorzijde kopen. Heb ik ook gedaan voor uit mn hoofd €75 (4 jaar geleden).

Hier een foto

marc-850

Citaat van: innocenti op 19-11-2011 21:18:04
Je kan de promax veren ook alleen voor de voorzijde kopen. Heb ik ook gedaan voor uit mn hoofd €75 (4 jaar geleden).

Hier een foto
http://img187.imageshack.us/img187/1853/pict0048atu4.jpg

Kijk, dit is nou precies de 'look' die ik wil hebben. Aan de achterzijde ligt-ie nog een fractie lager dan bij mij, zo op het oog geschat een cm of 2. Wie weet zijn er bij mij achter dus ooit R-veren onder geplaatst.
Ik ga maar een complete set bestellen en kijken wat er dan aan de achterzijde gebeurt. Als dan blijkt dat hij te laag is naar mijn zin, zet ik aan de achterkant de huidige veren wel weer terug.
De voorzijde mag/moet sowieso 4 cm naar beneden.

Boom89

Inderdaad dat ziet er goed uit. Ik heb precies het zelfde als marc.
Innocenti dus jij hebt alleen voor verlaagd? hoeveel cm als ik vragen mag?
Zit daar nog verschil tussen v70 en 850? Ik dacht namelijk zelf van niet.

Ik heb een 850 gaat de auto dan niet zoeken op de weg oid als je alleen voor verlaagd?

)()()sT

Ik heb achter de verlaagde nivomats nog (zonder die bussen) en dat rijdt prima.
Heb die foto van David al vaak gezien maar het valt me nu pas op dat ie een andere stoel heeft :)

innocenti

Citaat van: Boom89 op 04-12-2011 11:45:39
Inderdaad dat ziet er goed uit. Ik heb precies het zelfde als marc.
Innocenti dus jij hebt alleen voor verlaagd? hoeveel cm als ik vragen mag?
Zit daar nog verschil tussen v70 en 850? Ik dacht namelijk zelf van niet.

Ik heb een 850 gaat de auto dan niet zoeken op de weg oid als je alleen voor verlaagd?
Ze geven -30mm op voor de veren en ik heb geen last van zoeken. Of het verlagen tussen een 850 en V70 verschil uitmaakt in hoogte weet ik niet. Maar kan me het haast niet voorstellen, want volgens mij is alles hetzelfde.

Citaat van: )()()sT op 04-12-2011 12:01:56
Heb die foto van David al vaak gezien maar het valt me nu pas op dat ie een andere stoel heeft :)
Scherp Joost! Recaro Style XL met stoelverwarming en ventilatie. Gemonteerd vanwege rugproblemen en zit nog veel lekkerder dan de al zeer goede Volvo stoelen.

innocenti

> V70 (type L) Sedan bouwjaar 1997 - 2000
> Verenset MW95121 verlaagd 40 mm -
> Verenset GM12176 verlaagd 30 mm -
>
> 850/855 Kombi (type LW) bouwjaar 1991-1995
> Verenset GM12170 verlaagd 40 mm -
> Verenset MW95114 verlaagd 40 mm-
> Verenset VL0258 verlaagd 30 mm -

Dit zijn de artikelnr's die ik toen gekregen heb. Ik heb zelf de GM12176

marc-850

Ik heb inmiddels een setje APEX (-40mm) besteld.
Foto's volgen z.s.m.

turbopower

En zo ziet het er dan uit met Apex rondom.

eelcodehaan

Ik heb kort geleden op mijn S70 Tdi 1997 ook Apex verlagingsset gemonteerd met nieuwe Bilsteins en een veerpootbrug. Lekker dat directe sturen! Alleen was ik niet tevreden met de achterveren. De kont stond te hoog. Uiteindelijk van de originele achterveren weer gemonteerd. Nog te hoog. Van de originele achterveren heb ik 3/4 winding afgeslepen. Dat ziet er beter uit. En ja, ik weet het: het is een onorthodoxe methode. Ik rijd nu, ben tevreden maar vraag me af of er niet een betere oplossing is.....

V70geRwin

Citaat van: eelcodehaan op 26-01-2012 12:51:31
Ik heb kort geleden op mijn S70 Tdi 1997 ook Apex verlagingsset gemonteerd met nieuwe Bilsteins en een veerpootbrug. Lekker dat directe sturen! Alleen was ik niet tevreden met de achterveren. De kont stond te hoog. Uiteindelijk van de originele achterveren weer gemonteerd. Nog te hoog. Van de originele achterveren heb ik 3/4 winding afgeslepen. Dat ziet er beter uit. En ja, ik weet het: het is een onorthodoxe methode. Ik rijd nu, ben tevreden maar vraag me af of er niet een betere oplossing is.....

Bach achterdeuren nemen. Die verlagen achter meer dan welke andere set.

Edit: lol die spellingcheck "bach" is natuurlijk Eibach  ;D

UserID6342

Citaat van: eelcodehaan op 26-01-2012 12:51:31
Levensgevaarlijke methode en zou je gewoon dus niet moeten doen. Het is in ieder geval, met stip, het slechtste advies wat je iemand kunt geven die zijn auto wilt verlagen.

FRANQ

Ben ik het gedeeltelijk mee eens.

Het is gevaarlijk wanneer je een gedeelte van een winding wegslijpt, altijd 1 hele winding wegslijpen zodat de veer boven en onder weer juist in de veerschotels valt.

Ook moet je erg goed opmeten en driedubbel controleren of de veer niet los komt als de auto maximaal uitgeveerd is.
Kun je de veer bewegen, dan is het gewoon erg gevaarlijk.

Heb het met een Sierra wel eens meeegemaakt dat er een achterveer verloren werd op de snelweg. Dit zijn geen leuke gebeurtenissen, zeker niet als je erachter rijd.

Heb toevallig vandaag mijn veren en schokbrekers eronderuit gehad, en bij de 850 is de bovenste en onderste wikkeling kleiner van diameter. Deze mag je NOOIT afslijpen omdat de veer dan niet meer opgesloten ligt in de veerschotels.

Frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"