schurend geluid gedurende de eerste 5-10 meter

Gestart door Red Devil, 21-11-2011 20:28:56

Vorige topic - Volgende topic

Red Devil

Bij het wegrijden na het remmen (vooruit wegrijden na het achteruit remmen en achteruit wegrijden na het voorruit remmen  :eusa_think:) hoor ik een schurend geluid bij het linker voorwiel vandaan komen. Het geluid is een geluid van metaal op metaal, waarbij het lijkt of de stofkap achter de schijf ergens tegen aan loopt. Dit is echter niet het geval. Met wiel omhoog draaien levert geen schurend geluid op.  Stuuruitslag begrenzers zijn ook in orde. Auto stuurt, rijdt en schakelt verder super.

Afgelopen half jaar zijn de vervangen: de stabistangetjes, velgen en banden, klauwen, schijven en blokken en draagarmen.
De schijven, blokken en klauwen afgelopen vrijdag.

De piep, waar ik al eerder over geschreven heb, is er ook nog. Deze zit ook nog links voor. Mogelijk dat hier een verband zit. Vanochtend toen de regering wegreed en ik bij de auto stond kon ik duidelijk constateren dat het geluid links voor zit.

Wie helpt mij dit oplossen.

Gr.
Ted

francois

wiel omhoog rem intrappen en draaien maar (nabootsen)

weet je zeker dat het van lv komt
anders eens met de bus wd40 spuiten en kijken of het weg gaat (onderdeel een voor een)

grfr

Red Devil

Dat heb ik in het verleden al eens gedaan. Ik denk dank het geluid bij de getande ring bij de naaf vandaan komt. Ik heb deze ooit eens ingespoten met een smerend middel. Het geluid is toen even weg geweest. Kwam langzaam weer terug.

Wat is/doet deze getande ring?

Gr.
Ted

francois

antraciet

abs sjips te laat. Brandt het abs lampje de eerste tijd ook?

Red Devil

Volgens mij niet. Ik had wel vorige week in een bocht naar rechts, dat het lampje een paar keer achter elkaar knipperde. aan het rijden merkte je verder niets. Dit is vorige week een paar keer gebeurd in dezelfde bocht. Verder is het nooit gebeurt.

Ted

thuur

Hoe zijn de blokken gemonteerd? Alles netjes schoongemaakt voor montage en alle raakvlakken met een likje kopervet behandeld?

Gr :eusa_think:

Red Devil

Ja, alles is nieuw. Glijpennen netjes opgepoetst en in het kopervet gemonteerd. glijvlakken in het kopervet (niet te veel). Buitenzijde van de blokken niet. Deze zijn droog.

Ted

thuur

Is het geluid vergelijkbaar met een ingrijpende ABS? (Maar dan zachter)

Gr ???

Red Devil

nee, meer als met een natte vinger over een ruit of spiegel.

Ted

cas

rommel toch gewoon even wat met het stofschildje. bij non belasting kan het zijn dat hij net niet aanloopt, en bij belasting wel. zeker in bochten...
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Red Devil

Stofkap zit goed vast en is helemaal schoongemaakt afgelopen vrijdag bij het monteren van nieuwe remmen. Ik denk dat het moet worden gezocht in de aansluiting van de as op de wielnaaf (zeg maar in het gedeelte bij de getande ring) of daar in de buurt. in ieder geval achter de remschijf.
Heeft iemand een schema of duidelijk overzicht hoe de constructie daar in elkaar zit.

Het geluid hoor je pas als je remt en de auto helemaal tot stilstand hebt gebracht met de rem.

De piep hoor je als je de koppeling laat opkomen, net op het moment dat de koppeling pakt. Deze piep hoor je wel als je het wiel naar voor en of naar achteren draait. Maar ook weer alleen als de auto in de versnelling staat. In z'n vrij kun je draaien wat je wilt, je hoort niets. Lijkt er op of er metalen delen droog over elkaar glijden. Als je in de regen rijdt hoor je het nooit.  Soms is het hoorbaar als je over een hobbel of door een kuil rijdt of als je bij bijv 60 km/u even het gas loslaat en weer intrapt.....piep ( zei de muis in het lv wiel  ;D)

Rara, ik weet het niet.

Ted

thuur

Heb je de motorsteunen al nagekeken?

Gr :eusa_think:

cas

dus waarom zou je niet even wat rommelen met de stofkap.... gewoon voor de gein  ;D  maar serieus. gewoon tussen de velg even ietsjes wegdrukken, of halen.

gaat er dus niet om dat hij vies is, of opnieuw gemonteerd. kan je er anders niet een filmpje of geluids opname van maken? dat helpt al een hoop.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

wietseschuiling

Remklauw wel goed vast, denk ook dat je het daar moet zoeken of in
de stofkap
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt