Zomaar wat vraagjes na anderhalf jaar lpg-bedrijf

Gestart door Ries van de Zilverschuit, 10-11-2011 21:44:35

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: volvobug op 11-11-2011 23:32:02
--edit: hier is de pdf ook te vinden http://kontvlieg.webs.com/school/LPI%20Vialle.pdf (is niet de naam van mijn site  :eusa_shifty:)

Zie laatste pagina, Ludo. Niet mijn type motor, maar ik neem aan dat dat niet veel uitmaakt in dit geval.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

arjen850

Citaat van: Ludo op 21-11-2011 22:01:04
Dit is altijd het moeilijke, wat is er ingebouwd?....

Eigenlijk is het simpel.
Een G3 systeem moet 100% geintegreerd werken met het benzine systeem.
D.w.z. álle signalen die nodig zijn voor het benzine systeem, worden overgenomen door de lpg computer.

En dit is precies wat ik vandaag in de mail heb gekregen van een gas inbouwer ;D

Ludo

Citaat van: R-man T op 21-11-2011 23:12:33
--edit: hier is de pdf ook te vinden http://kontvlieg.webs.com/school/LPI%20Vialle.pdf (is niet de naam van mijn site  :eusa_shifty:)

Zie laatste pagina, Ludo. Niet mijn type motor, maar ik neem aan dat dat niet veel uitmaakt in dit geval.

Als jij een LPE 5.6 in je auto hebt zitten, mis je inderdaad e.e.a...
Dan is die aftakking wel te begrijpen.

-D©©©L-

Eigenlijk is het simpel.
D.w.z. álle signalen die nodig zijn voor het benzine systeem, worden overgenomen door de lpg computer.

Dat kan ook zonder het schakel signaal van de sonde, dat zei je zelf ook al eerder.

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: Ludo op 21-11-2011 23:22:28
Citaat van: R-man T op 21-11-2011 23:12:33
--edit: hier is de pdf ook te vinden http://kontvlieg.webs.com/school/LPI%20Vialle.pdf (is niet de naam van mijn site  :eusa_shifty:)

Als jij een LPE 5.6 in je auto hebt zitten, mis je inderdaad e.e.a...
Dan is die aftakking wel te begrijpen.

Geen flauw idee welke editie ik erin heb zitten, staat in ieder geval niet op de factuur. De installatie zit er nu bijna twee jaar in. Staat dat op de pomp of een ander onderdeel soms?

Ik ben nu natuurlijk wel razend nieuwsgierig naar de inbouw-pdf die bij mijn installatie hoort. Hoe meer documentatie over mijn auto des te beter. Een tekening zegt meer dan duizend worden, dat blijkt zeker uit dit topic 
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 21-11-2011 23:38:37

Eigenlijk is het simpel.

Dat kan ook zonder het schakel signaal van de sonde, dat zei je zelf ook al eerder.

Ja dat klopt, kán, maar het hoort niet volgens de letter van de wet, dat heb ik niet eerder, maar váák gezegd.  ;D
Is hetzelfde als een Volvo 850 kopen, en bij afhaling een 340 krijgen...  :eusa_doh:
Maar ik heb ook al vaak gezegd, alle waar naar z'n geld.  :-X

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 22-11-2011 12:14:48
Citaat van: -D©©©L- op 21-11-2011 23:38:37

Eigenlijk is het simpel.

Ja dat klopt, kán, maar het hoort niet volgens de letter van de wet, dat heb ik niet eerder, maar váák gezegd.  ;D
Is hetzelfde als een Volvo 850 kopen, en bij afhaling een 340 krijgen...  :eusa_doh:
Maar ik heb ook al vaak gezegd, alle waar naar z'n geld.  :-X

Tuurlijk is dat wel naar de letter van de wet. Er staat nergens dat er een 1 op 1 connectie moet zijn met de lambda sonde.
Er zijn meer wegen naar 100% geïntegreerd werken. Het gebruiken van de lambda gestuurde benzine injector signalen is er daar 1 van.
Maar dat wist je al.

jeroen74

Eigenlijk zou die hele LPE computer eruit geflikkerd kunnen/moeten worden, de benzine ECU kan het perfect aleen af. Alleen extra ingang voor brandstofkeuze, en een omschakelrelais voor de injectoren; wat aangepaste software en klaar. Das pas integratie ;)

elmarconi

Citaat van: jeroen74 op 22-11-2011 20:04:58
Eigenlijk zou die hele LPE computer eruit geflikkerd kunnen/moeten worden, de benzine ECU kan het perfect aleen af. Alleen extra ingang voor brandstofkeuze, en een omschakelrelais voor de injectoren; wat aangepaste software en klaar. Das pas integratie ;)

Pcies, en het gas gieten we gewoon in dezelfde benzinetank, snel de dop erop en gaan met de banaan!

:eusa_doh:
--
Autogas Inside . . .

jeroen74

Ik heb het alleen over het electronische gedeelte, niet over het leidingwerk en ander mechanisch spul ;)

Hoe zit dat eigenlijk met die Bi-fuel autos?