Geluid LPi pomp

Gestart door klaasjelle, 21-11-2011 21:42:43

Vorige topic - Volgende topic

klaasjelle

Hallo allemaal

Na 30 jaar in diverse 140 en 240 Volvo's te hebben gereden, heb ik nu de overstap gemaakt naar de V70. Ik heb verleden week een gekocht uit 1998 op Vialle G3. Dit omdat ik de laatste jaren nogal wat kilometers maak.
De V70 loopt echter niet lekker op gas en stottert bij optrekken. Ik heb het forum al behoorlijk doorgespit en verschillende tips gevonden om naar te kijken. Een van de zwakke punten schijnt dus de Vialle gaspomp te zijn. Omdat dit echter mijn eerste V70 is weet ik dus niet op het normaal is dat je de gaspomp binnen kan horen voordat je de auto start.
Niet overdreven hard, als de motor draait hoor je hem niet meer.
Kan iemand mij wijzer maken ?

Met vriendelijke groet

Klaas Jelle

mehn

Bij de start maakt de pomp idd wel wat geluid. De pomp moet druk opbouwen en draait dan op volle toeren.
Dat doet je benzinepomp ook als je de sleutel omdraait.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Bij de start hoor je hem idd duidelijk, vooral in een estate. Erna, als ie dus de druk heeft hoor je 'ma bijna niet meer... Al hoor ik hem toch wel in mijn V70  :eusa_shifty:

Ik zou eens naar een gasboer gaan om de pompdruk en dus opbrengst te meten. Wellicht heeft het stotteren ermee te maken. Hoe is het met de ontsteking gesteld?

klaasjelle

Hallo

Bedankt voor de snelle reacties. Het is voor mij een onbekende auto, dus ik begin morgen eerst met de ontsteking te vernieuwen en de vacuumslangen na te kijken. Waar ik net aan denk, vroeger had je met dit weer ( 1 graad en mistig) nog wel eens last van een bevroren carburateur. Kan dit ook met de injectors gebeuren met dit weer ? Ik heb namelijk het idee dat als ik even op benzine heb gereden, en daarna weer op LPG overschakel, het probleem met LPG even weg is.
Zal ik morgen ook even testen.

)()()sT

Nee, het systeem schakelt sowieso pas om bij een bepaalde temp./lambda/of maximaal 4 minuten en vorig jaar en het jaar ervoor startte mijn V vrolijk bij -15 :)

Twee weken geleden hebben we nog een 850 T-5 gekocht met defecte LPi pomp. Hij deed het wel nog, maar zodra je wat vermogen vroeg ging ie stotteren (alleen op gas dus).

Linkje over omschakeltijd:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,52668.msg1107836/topicseen.html#msg1107836

klaasjelle

Hallo

Vanochtend naar de staat van onderhoud van de auto gekeken en het zag er allemaal nieuw en goed onderhouden uit. Luchtfilter nieuw, verdeler, bougiekabels nieuw. Stekkers van injectoren losgehad en de pennetjes klein beetje verbogen.
Proefrit gemaakt. Bij optrekken ( op gas dus, bij benzine gaat het perfect) lijkt het of hij op 4 cylinders loopt. Trillen vooral tussen de 2500 en 3500 toeren. Verbruik is ook vrij hoog, 7,6 op 100 kilometer.

v40pokemon

Citaat van: klaasjelle op 22-11-2011 10:27:54
Verbruik is ook vrij hoog, 7,6 op 100 kilometer.

Ik denk dat je bedoelt 1 liter op 7,6 km  ???

Zitten de LPG injectoren nog goed ingelijmd= Ik heb de laatste tijd veel auto´s gezien waarbij de verlijming los laat en er duidelijk valse lucht naar binnen gezogen wordt. Pak eens voorzichtig een LPI-injectoren vast en probeer 'm een beetje te bewegen; de verlijming moet vast op het aluminium blijven. En het Lambda lampje, licht dit wel op als de auto op contact staat?

klaasjelle

Ja  ;) inderdaad 1 op 7,6.
Lambda lampje staat bij mij een motorblok in, licht even op en gaat dan uit.
Inderdaad beweegt bij 1 injector de aluminium huls mee op de inlaat. Niet veel maar ik zie wel verschil met de andere 4.
Is dit eenvoudig te testen ? Een beetje putty eromheen doen om af te dichten ?

Ludo

Heb je een ringtank in de plaats van reservewiel, of een cilindertank achter de achterbank?.

klaasjelle

Een ringtank op de plek van het reservewiel.

Ludo

Oke, dan gaat de gedachte van een verstopt filter niet op.