roest vraagjes

Gestart door jony, 23-11-2011 22:43:34

Vorige topic - Volgende topic

jony

hallo, door wat opzoek werk te doen rond het roest aan mn chassis ( zie topic http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,53392.0.html )

ben ik tegen gekomen dat je altijd moet alle roest verwijderen voordat je het verft of behandeld en alles goed moet afspuiten met water om stof enzo te verwijderen

nu moet ik zeggen dat ik dat niet altijd gedaan heb, ik heb het chassis achteraan wel met roestomvormer behandeld en dan underbody protect op gedaan maar voor de rest heb ik de onderkant gewoon goed afgeborsteld met eerst een stalen en dan gewone borstel om zo bijna alle stof en aarde te verwijderen

verder was er wel nergens roest te zien maar er kan hier en daar wel nog wat stof enzo gehangen hebben ( bv bovenaan waar veren en schokdempers vast zitten aan frame enzo )

nu heb ik daar zo op gespoten met mn underbody protect zou dat het roesten bevorderen ?

verder heb ik ook mn remklauwen, schild van remschijven, wat geroeste bouten en klemmen, ... geverft maar daarvan heb ik het met staalborstel en daarna schuurpapier roest goed opgeschuurd maar is natuurlijk niet helemaal weg ( wel de grote brokken )

zou er nu sneller roestvorming zijn doordat er verf op zit of blijft dat hetzelfde ?

zou het nodig zijn dat ik alles verwijder ?

alvast bedankt voor de hulp

p.s. als jullie nog goede tips hebben mag je ze zeker laten weten

cas

roest is een naar iets.... dat moet gewoon helemaal weg zijn, of je moet het met bv owatrol behandeld hebben. gewoon over een jaar nog een keer doen, en dan goed beetpakken  ;)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

daytonawim

Enne het is nu niet echt meer het juiste weer voor antiroest behandelingen, tenzij je het binnen kunt doen in een droge en warme ruimte.

Want als het vochtig is en je smeert er weer iets op sluit je het af en is het eigenlijk zelfs slechter !

jony

wel auto staat nu binnen en droog

moet wel zeggen dat ik alles behandeld heb als het al weken droog was dus dat is gelukkig ok :)

nu vraag ik me af kan het kwaad dat ik op eventueel klein beetje stof of vuil gespoten heb komt er daardoor sneller roest of is dat niet zo erg

hathü

Dit gebruik ik voor dit soort karweitjes.

http://www.werkenmetmerken.nl/nl/tencopal_teervrij/p/76/104/532

jony

hallo, ok en dat mag rechtstreeks op roest ?

zal anders dit eens proberen

heb hier ook nog wat pics

op deze foto is voor behandeling, dit heb ik dus goed afgeveegd en dan bespoten dat zwarte die je ziet is dat bescherming af fabriek ?

hier waren waar ik rode cirkels gezet het roest plekjes deze heb ik op geschuurd en dan met anti gravel over spoten

zou dat nu doordat er anti gravel op is sneller door roesten of is dat niet zo erg ?

ulkeman

als je echt goed tegen roest wilt behandelen trek dan ook even de accu er uit en de plaat waar die opstaat.
daar onder roest een 850 namelijk ook.

verder boven de midden demper roesten ze en bij de trekhaak.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

jony

hallo, bij accu is alles nagezien daar was niets van roest aan gelukkig

trekhaak heeft hij niet, en middendemper is denk ik behandeld maar weet niet juist welk stuk je ervan bedoeld

die steun of hitte schild ?

alvast bedankt

verder heeft hij ook hier en daar harde massa die er niet af te krijgen was zou dit vuil zijn of resten van vorige behandelingen ?

ulkeman

boven de middendemper de bodem van de auto zeg maar.
kun je alleen echt goed bij als de uitlaat er onder weg is.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

jony

ah ok dus eigenlijk moet uitlaat eraf :)

de mijne is wel c70 is die daar ook gevoelig aan ?

interieur is er vorig jaar wel af geweest en moet zeggen dat er niets van roest was vanbinnen ( normaal zeker :)

MVeldhuis

Als jij vrolijk met die klaaierij rond bent geweest doe je al meer dan de meesten hier aan roestpreventie doen, ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over een beetje stof dat er eventueel onder zit.
C70 roest sowieso niet echt, hier en daar wel wat plekjes hoor, zoals boven de middendemper, maar gaten zul je de komende 10 jaar nog niet aantreffen bij deze auto's.

jony

Citaat van: MVeldhuis op 24-11-2011 00:20:49
Als jij vrolijk met die klaaierij rond bent geweest doe je al meer dan de meesten hier aan roestpreventie doen, ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over een beetje stof dat er eventueel onder zit.
C70 roest sowieso niet echt, hier en daar wel wat plekjes hoor, zoals boven de middendemper, maar gaten zul je de komende 10 jaar nog niet aantreffen bij deze auto's.

hallo, ok bedankt voor de reactie

is al een hele geruststelling dat het niet zo erg is want was al bang dat ik meer slecht dan goed gedaan had

zou deze auto namelijk graag nog lang hebben ( later als oldtimer )

grtz

jony

vraag me af of volvo trouwens bepaalde onderdelen verzinkt ( chassis,... )

iemand een idee

alvast bedankt

-D©©©L-

Citaat van: jony op 24-11-2011 00:58:56

iemand een idee

alvast bedankt

jep, compleet.

jony

Citaat van: -D©©©L- op 24-11-2011 01:11:25
Citaat van: jony op 24-11-2011 00:58:56

iemand een idee

alvast bedankt

jep, compleet.

dat is toch positief

kan het chassis dan in principe niet ( door ) roesten of is dat te hoog gegrepen

want wat er bij mij opzit onder uitlaat is gelijk roest die naar buiten komt ipv het chassis "op te eten"

was het daarnet nog even gaan bekijken met zaklamp :)