Lampen knipperen niet.......

Gestart door 850Tim, 30-11-2011 20:54:46

Vorige topic - Volgende topic

850Tim

Als ik de auto op slot doe met de AB dan knipperen de knipperlampen wél (en zit dan ook op slot).
Doe ik em open met de AB dan knippert er niets........(maar is wel open)

Waar moet ik dit "probleem" in zoeken?
Simply the best.......

850Tim

Is er niemand van jullie techneuten die hier ervaring mee heeft ................ ;)
Simply the best.......

ulkeman

kon je dat niet zo er in programeren?

wat extra informatie maakt het ook makkelijker natuurlijk.....

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

850Tim

Citaat van: ulkeman op 04-12-2011 21:54:15

Weet niet of dat programeerbaar is/was.

What more do you wanne know........
V70R, bj 1997......
Simply the best.......

ulkeman

Citaat van: 850Tim op 04-12-2011 21:59:00

V70R, bj 1997......

type alarm? guard 2 gok ik of is dat al 3?

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

antraciet

Is dat niet standaard bij de V70 Bij de N kipperen ze wel bij openen en sluiten van de V70 weet ik zo niet meer  :eusa_shifty:

850Tim

Citaat van: ulkeman op 04-12-2011 22:05:38
Citaat van: 850Tim op 04-12-2011 21:59:00

V70R, bj 1997......

type alarm? guard 2 gok ik of is dat al 3?
guard 2 of 3, ik heb werkelijk geen flauw idee. Het is een 3 knops AB, open, close en achterklep open.
Simply the best.......

JvW

De alarmlichten van mijn V70 gaan wat langer aan bij het op slot doen.
Wanneer ik de auto weer van slot doe knipperen de alarmlichten tweemaal.
Als een deur niet goed gesloten is (of een microswitch weer eens niet zoveel zin heeft), dan doen de alarmlichten niets bij het op slot doen. Het alarm van de auto is dan ook niet geactiveerd.
Wanneer ik vervolgens de auto weer van slot haal, knipperen de alarmlichten wel tweemaal.

Dit is volgens mij de standaardinstelling van het alarm. Mijn V70 is van januari 1999 (modeljaar 1998). Met dezelfde afstandsbediening die je beschrijft.

cas

Citaat van: JvW op 13-12-2011 08:45:51
Als een deur niet goed gesloten is (of een microswitch weer eens niet zoveel zin heeft), dan doen de alarmlichten niets bij het op slot doen. Het alarm van de auto is dan ook niet geactiveerd.
Wanneer ik vervolgens de auto weer van slot haal, knipperen de alarmlichten wel tweemaal.

Dit is volgens mij de standaardinstelling van het alarm. Mijn V70 is van januari 1999 (modeljaar 1998). Met dezelfde afstandsbediening die je beschrijft.

je auto wordt ook een dagje ouder  ;D 

back on topic!
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

JvW

Citaat van: cas op 13-12-2011 08:49:00
Citaat van: JvW op 13-12-2011 08:45:51

je auto wordt ook een dagje ouder  ;D 

back on topic!

Die wordt zeker een dagje ouder, maar is nog in prima conditie.

Het commentaar wat ik gegeven heb was on topic bedoeld hoor. Ik probeerde aan te geven hoe het alarm (en de knippers) standaard reageren op de afstandsbediening.

)()()sT

Citaat van: 850Tim op 30-11-2011 20:54:46
Als ik de auto op slot doe met de AB dan knipperen de knipperlampen wél (en zit dan ook op slot).
Doe ik em open met de AB dan knippert er niets........(maar is wel open)

Waar moet ik dit "probleem" in zoeken?

Is dan wel je alarm eraf?
Sowieso, wanneer je de auto met de sleutel sluit knippert er niks en is het alarm niet geactiveerd.

Mag ik wel even inbreken in je topic? Als je de auto met de sleutel sluit via de achterklep, gaat dan wel alles via de cv. dicht?
Bij mij niet namelijk.

JvW: jouw omschrijving is idd. correct hoor, zo hoort het ook.

JvW

Citaat van: )()()sT op 13-12-2011 10:16:57
JvW: jouw omschrijving is idd. correct hoor, zo hoort het ook.

Dat dacht ik ook.  :eusa_dance:

Ik heb alleen die loeitoeter af laten koppelen omdat de buren wat begonnen te klagen...   :eusa_shifty:

Weer even on-topic: Je kunt het alarm testen door de auto met de afstandsbediening op slot te doen en vervolgens met de sleutel weer open te doen. Als het goed is beginnen de alarmlichten te knipperen en de loeitoeter tekeer te gaan. Zo kwam ik er namelijk achter dat er een alarm op zat.  :eusa_doh: Tja, dat heb je als je eerst een auto koopt en vervolgens pas actief wordt op een bijbehorend forum.

)()()sT

Hoe koppel je eigenlijk je alarmsirene af?
Ik kan momenteel (na die deurwissel) nog niet met de sleutel afsluiten en ook mijn alarm heeft de vervelende eigenschap soms af te gaan. Dat soms is dan meestal tussen 00:00 en 07:00 uur ::) ;D

daytonawim

Das lastig, als je een toeter op je schutbord heb kan je gewoon de stekker er af trekken,  de sirene, zit hoog achter het bijrijdersspatbord (ook met een stekker), maar daar kan je heel moeilijk bij komen.

JvW

Citaat van: )()()sT op 13-12-2011 11:50:26
Hoe koppel je eigenlijk je alarmsirene af?
Ik kan momenteel (na die deurwissel) nog niet met de sleutel afsluiten en ook mijn alarm heeft de vervelende eigenschap soms af te gaan. Dat soms is dan meestal tussen 00:00 en 07:00 uur ::) ;D

Hm, dan heb jij een zelfde soort alarm als dat ik had (qua tijdsgevoel dan).  :eusa_whistle:

Ik heb geen idee hoe de sirene afgekoppeld is. Ik had mijn auto toen nog in onderhoud bij de dealer. Ik heb ze toen gezegd dat ik de sirene afgekoppeld wilde hebben, maar dat ze er niet eindeloos tijd aan moeten gaan besteden. Op de factuur stond er geloof ik een kwartiertje voor.  :eusa_dance:

Ik heb wel van andere forumgenoten begrepen dat niet iedere dealer het ziet zitten om de sirene af te koppelen of zelfs aangeven dat ze dat niet kunnen.  :eusa_wall: