Help Bokkende motor

Gestart door Molmans, 04-12-2011 17:03:45

Vorige topic - Volgende topic

Molmans

Citaat van: ulkeman op 05-12-2011 18:23:09
en beantwoord je de vraag van dirk nog .....
Welke vraag?
Ik heb er één beantwoord met het bevestigen van Jack V zijn antwoord.
De rest zie ik geen vraag
DOP T5 2.0 LPI

razorx

Ik zou inderdaad het advies van Dirk opvolgen.
Er zijn door de jaren heen heel wat subiele en minder subtiele verschillen geweest die het aardig kunnen bemoeilijken.

Heb je je vacuumverhaal nog gechecked? Dit naar aanl. van je andere topic.
Ik bedoel de loop van je slangen en de plaats van de eenwegklep/ventiel?

Molmans

Alles hopelijk goed aangesloten volgens dat andere topic.
Nu moet ik alleen weer de solenoid aansluiting  van de '96-er omdraaien omdat de vvis van een '92-er omgekeerd werkt. Althans dat wordt gesuggereerd.
DOP T5 2.0 LPI

UserID6342

Als het gegaan was zoals de bedoeling was (lees zoals het moet) had je het complete spruitstuk van de '96 er al opzitten en hoef je niets te wisselen...

Molmans

Citaat van: Dirk342 op 05-12-2011 18:50:32
Als het gegaan was zoals de bedoeling was (lees zoals het moet) had je het complete spruitstuk van de '96 er al opzitten en hoef je niets te wisselen...
Cryptische omschrijving...
Hoe bedoel je?
Ik begrijp dat je me probeert te helpen, maar het spruitstuk van de '96-er zit er op, alleen werkte alles niet naar behoren met de ecu van de '96-er
DOP T5 2.0 LPI

razorx

Ik vermoed dat die '96-er een M4.4 ECU heeft, De 92ér heeft een LH3.2 ECU.
-edit- de verschillen zijn redelijk groot. Wel of geen V-VIS spruitstuk b.v.

Molmans

Citaat van: razorx op 05-12-2011 19:01:28
Ik vermoed dat die '96-er een M4.4 ECU heeft, De 92ér heeft een LH3.2 ECU.
-edit- de verschillen zijn redelijk groot. Wel of geen V-VIS spruitstuk b.v.
Beide spruitstukken hebben vvis
DOP T5 2.0 LPI

UserID6342

Nog een keer, goed lezen nu want dit is mijn laatste keer in ieder geval:

Je pakt een '92er blok, maakt deze helemaal kaal (alle sensors, spruitstukken, etc. er dus af), bouwt dit kale blok *alleen dus nog de kleppendeksel, kop, onderblok* in een '96er auto, hangt alle sensoren, spruitstukken van de '96er eraan en de auto zal op de '96er ECU gewoon goed lopen.

Ga je onderling iets wisselen, dus van 92 naar proberen 96 word allemaal niets.  Is gekaai en werkt gewoon niet.  Alles overzetten !!  Uiteraard ook je motorvacuüm laten lopen zoals het zit op de '96er.

Edit: tiepvaut

Molmans

DOP T5 2.0 LPI

Frysian-John

De aansluitingen voor de carterventilatie zijn toch wel iets anders bij een ouder blok t.o.v. een nieuwere?
Ik bedoel de aansluiting in het kleppendeksel. Ik heb hier wel eens verschillen in gezien!

Molmans

Klopt, de ouder blokken hebben bovenop geen gleufje zitten waar de ontluchting naar toe loopt tussen de bougies.
Daarom hebben de oudere oliescheiders ook naar één slangaansluiting aan de bovenkant.
Deze enige slang loopt direct naar de grote luchttoevoerslang.
DOP T5 2.0 LPI

UserID6342

Bij het potje van de carterventilatie van de 96er kun je het achterste pijpje gewoon afdoppen, heb je niet nodig op een 92er blok.

thuur

Citaat van: Dirk342 op 06-12-2011 07:22:45
Bij het potje van de carterventilatie van de 96er kun je het achterste pijpje gewoon afdoppen, heb je niet nodig op een 92er blok.

Dat klopt, maar dan heb je wel kans dat je in de knoop komt met de voorste klopsensor. De latere potjes zijn hoger nl.

Gr :-\

Jack v

Ts heeft de foutcodes uitgelezen met een ledlezerlampje op het OBD II systeem. Hierbij kwamen de volgende foutcodes tevoorschijn.

In vida/vadis word dit niet duidelijk ook zijn er foutcodes die er niks mee te maken hebben.

pin 1;      code           214       ( rpm sensor signal sporadic or missing )

pin 6;      codes         211       ( CO potentiometer )
                                 321       (cold startvalve short or missing)
                                 325       (memory loss)
                                 414       (boost pressure control to high)   terwijl er geen turbo aanwezig is.

pin 13     code           122       ...............

misschien dat er iemand van jullie is die hier duidelijk in kan scheppen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

thuur

Ik weet niet waar jij die codes op hebt gezocht maar jouw omschrijvingen zijn niet van een roffel ;D

Op pin 13 zit de CC, de enige juiste foutcode dus. Wat op pin 1 zit weet ik niet, maar pin 6 is de ECC, oftewel de verwarming.....

Gr :eusa_eh: