Montage achterspoiler

Gestart door ed, 04-07-2004 00:01:28

Vorige topic - Volgende topic

Joeri

Aangezien mijn spoiler aan een kant beschadigd is, er daardoor geen beugeltje aan kan, en de vorige keer de ruitenkit losgelaten heeft, ga ik het nu eens met polymax tussen raam en spoiler proberen.  8)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

henry classic v70

Citaat van: Joeri op 31-07-2010 11:58:43
Aangezien mijn spoiler aan een kant beschadigd is, er daardoor geen beugeltje aan kan, en de vorige keer de ruitenkit losgelaten heeft, ga ik het nu eens met polymax tussen raam en spoiler proberen.  8)

Sikaflex-221 hecht zich knettervast.....
(wel goed de beide te kitten vlakken goed ontvetten)
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

bkop

Ik heb de mijne met Womi Technobondkit vastgelijmd, zonder beugeltje. Muurvast en netjes.

Succes.  Bert

Antonio

Dito. Ik heb de mijne met 3M carroseriekit gelijmd. Zonder boutjes. Betreffende contactplaatsen goed cleanen, schuren en ruim in de kit zetten.

Ik heb vooraf de plek bepaald en afgetaped, zodat je in 1 moeite de kit kunt afstrijken. Daarna met overdadige hoeveelheid tape gedurende 1 dag rondgereden. Na 2 weken een kleine test gedaan en er even aan gehangen met 85 kg. Geen probleem.

Succes!

Render

Hmmm, jullie brengen me aan het twijfelen. Denk nu ook dat ik 'm toch ga kitten. Ik heb een dakspoiler va nde sloop gehaald om te oefenen met autospuiten.

Wil 'm nu monteren om 'm goed te kunnen polijsten:

Onderkant is niet helemaal egaal meer. Is het noodzakelijk dat dit zo goed mogelijk glad is voor een goede hechting of is de montagekit dik genoeg om dit op te vullen?

Overigens besloten om m'n 850 T5 een jaar langer te houden. Net op vakantie geweet en ruim 3000 km geen centje pijn gehad. Toch netjes voor een beestje uit 1995. Ga 'm verder opknappen.

Vulk

Kleine oneffenheden zijn geen probleem, hou er wel rekening mee dat de verf van de spoiler kan loskomen met alle gevolgen vandien.

niwesa

Weet iemand het Volvo nummer voor zo'n montagesetje en wat hij ongeveer kost?

Ik heb onlangs een spoiler (origineel Volvo) overgenomen, maar daar zitten hele andere beugeltjes bij.

Vastkitten wil ik nog niet, omdat ik hem misschien nog laat overspuiten.

Verkoopt helaas zijn mooie V70

Jans Duiven

niwesa

Die had ik inderdaad al gedownload. Maar de beugels die daar gebruikt worden zijn anders dan de mijne.
Ik heb dus die op de foto staan. Schijnbaar hoef je die niet vast te schroeven.

Iemand ervaring met de beugels op deze foto? Zit het zo net zo goed, of beter toch zo'n setje kopen?

henry classic v70

Citaat van: niwesa op 06-02-2011 12:31:04
Weet iemand het Volvo nummer voor zo'n montagesetje en wat hij ongeveer kost?

Ik heb onlangs een spoiler (origineel Volvo) overgenomen, maar daar zitten hele andere beugeltjes bij.

Vastkitten wil ik nog niet, omdat ik hem misschien nog laat overspuiten.

http://www.javadocs.net/beachnut/volvopics/spoiler/wagonspoilerbracket.jpg

Alleen bevestigen met die klemmen (van jou foto) is vragen om moeilijkheden............
Als je niet gaat kitten moet je zeker de andere klemmen gebruiken (die volledig om het scharnier zitten.)
Ik zou de spoiler er niet opzetten zonder kit (Sikaflex-221) te gebruiken, eerst laten spuiten dus...........
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

hathü

Als je een setje koopt bij de dealer zitten alle benodigde schroefen, plakstrips etc erbij. Is wel zo handig, zat bij mij ook nog een handleiding bij. Wat het kostte weet ik niet meer.

Jans Duiven

De Sikaflex 222 heeft aanzienlijk meer treksterkte.

Sikaflex®-221

Een veelzijdige en langdurig beproefde eencomponent polyurethaankit met een goed standvermogen.
Deze kit heeft een groot hechtvermogen en is geschikt voor een elastische, duurzame afdichting.
Geschikte ondergronden zijn o.m. hout, metaal, metaalprimers en lakken (tweecomponenten systemen), keramische materialen en kunststoffen.
Soortelijk gewicht: 1,25 g/cm³, afhankelijk van de kleur.
Hardheid Shore A: 40.
Treksterkte: 1,8 N/mm².
Huidvormingstijd bij 23°C/RV 50%: 45 - 60 min.
Doorhardingssnelheid bij 23°C/RV 50%: 3 mm/24 uur.
Temperatuurbestendigheid: -40°C tot +90°C (kortstondig, max. 8 uur: +120°C).

Sikaflex®-222 UV

Een veelzijdige pasteuze eencomponent polyurethaan afdichtkit met een goed standvermogen geschikt voor een elastische, duurzame afdichting.
Deze kit heeft een zeer hoge weers- en UV-bestendigheid.
Geschikte ondergronden zijn metaal, lakken, coatings (tweecomponentensystemen), keramische materialen en kunststoffen.
Soortelijk gewicht: 1,25 g/cm³
Hardheid Shore A: 35.
Treksterkte: 3 N/mm². Huidvormingstijd bij 23°C/RV 50%: 50 minuten.
Doorhardingssnelheid bij 23°C/RV 50%: 3 mm/24 uur.
Temperatuurbestendigheid: -40°C tot +90°C (kortstondig, max. 8 uur: +120°C).

blauweroffel

Dit zijn de beugels die ik er bij  heb. Eentje zit nog vast aan de spoiler. Ik heb er nog een lange en 2 korte boutjes bij.

BR

niwesa

CiteerAlleen bevestigen met die klemmen (van jou foto) is vragen om moeilijkheden............
Als je niet gaat kitten moet je zeker de andere klemmen gebruiken (die volledig om het scharnier zitten.)

Volgens mij is deze spoiler nog van jou geweest Henry. Ik heb hem over genomen van ene Jeroen, die had jou vorige V70 toch gekocht?

hathü

Zo te zien zijn het wel de originele beugels. Bij een nw setje zitten ook een soort van plakstrips die heb je wel nodig of je moet gaan kitten op de plek waar die strips horen.