AC en REC knipperen 10 sec.

Gestart door jp850r, 08-12-2011 08:53:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jp850r

Hallo allemaal,

Als ik mijn auto start gaan de lampjes AC en REC gelijktijdig een stuk of 10 keer knipperen. Iemand enig idee wat dit betekend?

Het betreft een 850R uit 1996.

Alvast bedankt!

Martijn_B

Tip: gebruik de "zoeken"  knop eens bovenaan, onderwerp is al ruimschoots besproken.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

)()()sT

Ja, dan heb je een foutcode in je ECC ;)

Eigenlijk altijd vervuiling in de temperatuursensors, deze zitten bij een 850 achter je handgrepen bovenin.
Schoonblazen helpt vaak ;)

jp850r

Citaat van: Martijn_B op 08-12-2011 08:55:08
Tip: gebruik de "zoeken"  knop eens bovenaan, onderwerp is al ruimschoots besproken.

Bedacht voor je reactie, maar dat had ik natuurlijk al gedaan, nadeel is dat woorden al AChter en REChter ook worden meegenomen, en daardoor niets te vinden valt...

Citaat van: )()()sT op 08-12-2011 08:55:30
Ja, dan heb je een foutcode in je ECC ;)

Eigenlijk altijd vervuiling in de temperatuursensors, deze zitten bij een 850 achter je handgrepen bovenin.
Schoonblazen helpt vaak ;)

Bedankt, hier kan ik weer wat mee!

mehn

Eerst foutcodes (laten) uitlezen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Martijn_B

maak het jezelf niet te lastig, "lampjes knipperen" vind al genoeg antwoorden ;-)

Citaat van: jp850r op 08-12-2011 09:38:44
Citaat van: Martijn_B op 08-12-2011 08:55:08
Tip: gebruik de "zoeken"  knop eens bovenaan, onderwerp is al ruimschoots besproken.

Bedacht voor je reactie, maar dat had ik natuurlijk al gedaan, nadeel is dat woorden al AChter en REChter ook worden meegenomen, en daardoor niets te vinden valt...

Citaat van: )()()sT op 08-12-2011 08:55:30
Ja, dan heb je een foutcode in je ECC ;)

Eigenlijk altijd vervuiling in de temperatuursensors, deze zitten bij een 850 achter je handgrepen bovenin.
Schoonblazen helpt vaak ;)

Bedankt, hier kan ik weer wat mee!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

darius

Gebruiksaanwijzing boekje auto gelezen ??
No show, only go.

)()()sT


cas

die jongen is nieuw hier.... we zijn allemaal het zelfde begonnen  ;D  altijd die zoekmasjine weer!

en we vinden het maar al te leuk om te reageren en deel te nemen!

maar idd. uitlezen is stap 1.  chirurg doet ook niet meteen de boel opensnijden  :eusa_whistle:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

elianmars

Moet je wel weten dat het mogelijk is om de auto uit te lezen. En dan nog hoe het moet.
En als je een nieuwer model hebt, moet je naar de dealer. Gaan jullie voor elke foutmelding telkens naar de dealer?

Dit forum is er toch juist voor om elkaar te helpen? Doe dan eventueel een linkje naar een topic waar over dit onderwerp wordt gesproken. De zoekfunctie is gewoon ruk, zeker als je (nog) niet weet hoe deze werkt.

jp850r

Ik ben lid bij diverse fora, maar de zoekmachine van deze werkt inderdaad 'ruk'.

En ik sleutel inderdaad liever eerst een uurtje voordat ik hem direct laat uitlezen. Kost net zoveel tijd, en heb je ook weer wat plezier ervoor terug gekregen.

Zo stond laatst de turbo meter in het midden. Kwestie van slangetjes in elkaar klikken... had het natuurlijk ook door de dealer kunnen laten doen, maar dan was ik meer tijd kwijt geweest. ;)

En zo doende ook met dit topic. Ik stel een vraag, krijg een antwoord dat ik achter de handgreep boven aan de deur moet zoeken, en vanavond ben ik een uurtje aan het sleutelen. :) Morgen is het probleem misschien wel opgelost. wordt het me te moeilijk, ga ik natuurlijk alsnog naar de dealer, maar weet ik in ieder geval al wat ik kan verwachten.  :angel:


)()()sT

Je foutcode blijft er wel instaan hè, dus eventueel kun je nog eens de boel laten uitlezen en resetten.

Martijn_B

Excuses, ik wordt het na jaren forummen soms ook wat 'zat' dat de knop "nieuw topic" vaker aangeklikt wordt dan "zoeken".
Ik heb persoonlijk zelden problemen gehad met onze zoekfunctie hier, zoek niet te specifiek en wees creatief in wat je intypt en dan komt het vanzelf naar boven.

Maar, ik begrijp je redenering wel, dus zal voortaan wat behulpzamer zijn :)

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

darius

Kijk dat is galant.

In boekje staan ook vaak tips om storingen te beoordelen. Meen mij te herinneren dat je aan de hoeveelheid knippers al iets kan opmaken..

Succes met cleanen van je sensor
No show, only go.

jp850r

@Martijn_B Ben ik het helemaal mee eens. Merk ik zelf ook wel eens bij andere forums... dus ik begrijp je reactie ook wel. No problem. ;)

@ Darius, helaas heb ik geen boekje gekregen bij de 850.

@ )()()sT Ik las ergens dat je hem zelf ook kunt resetten, iets met een toetscombinatie... Maar hier heb je een uitleesprogramma voor nodig? Of kun je dit ook vanuit de auto resetten? Bij de Ford Escort was het een kwestie van 20 minuten de accu lostrekken, en de auto reset zich weer, is dit bij de Volvo ook zo?