Kookrubriek

Gestart door rittenburg, 10-12-2011 18:31:36

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

Ik heb een voordeel dat ik allles kan eten Peter en dan geen gram aankom. Alleen met veel lijnolie begin ik te groeien daarom krijg ik dat ook bijna niet :eusa_liar:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

LekkeRRRR

Citaat van: peteRRR op 10-12-2011 21:47:33
Citaat van: Jack v op 10-12-2011 21:42:45
volgens mij ga ik dik worden ;D

En de weegschaal verstoppen. ;D

Alles met mate dan kan je gewoon lekker door eten Jack.

Groet.

De weegschaal....
Van 0 tot 100 binnen 1 sec... ;)

rittenburg

Eigen recepten....tja, die heb ik wel, maar hoe dik wil je worden? Zou je startmotor uit je roffel halen en dan altijd aanduwen...compenseert de calorieen..
Als we apen zouden zijn konden we met pinda's betalen..

WYD

Ik ben gek op lekker eten, maar koken duurt mij altijd te lang en geeft teveel rotzooi ;D
Gisteren daarom maar weer is naar de rijkskamer in Bennekom geweest, om mezelf en vriendin culinair te laten verwennen.  :eusa_dance:
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

knip

Citaat van: Domaso op 10-12-2011 21:03:57
Een klassieker in Limburg:

Zoervleis

1 kg. Rundvlees (bv magere runderlappen)
250 gr. Uien, gesneden
azijn
water
flesje (donker) bier
4 st. Kruidnagels
1 st. Laurierblad
2 el. Stroop
2 plak Peperkoek
1 tl. Suiker
10 st. Peperkorrels
1 wat Boter
1 wat Peper
1 wat Zout

Voorbereiding
Wrijf het vlees in met peper en zout en snij het vervolgens in stukken van 3 bij 3 centimeter
Het vlees 24 uur in een mengsel van half azijn - half water, zout, peperkorreltjes, laurierblad, de in ringen gesneden uien en de kruidnagels laten marineren.  Zorg dat het vlees ongeveer onder staat. Goede plek is de koelkast. Na zo'n 12 uur roer ik het mengsel 'n keer door elkaar.

Bereidingswijze
Haal het vlees uit de marinade dep het droog en bak het in boter bruin.
Doe de uien en de laurier  bij het vlees en blus af met een flesje (donker) bier. Roer de stroop, de schijfjes peperkoek en de suiker erdoor en laat het mengsel op zacht vuur pruttelen tot het gaar is.
Het vlees moet bijna uit elkaar vallen, en breng op smaak met peper en zout.

Heerlijk met frites of aardappels en rode kool.

Variaties op bovenstaand recept zijn welkom.

heeeerlijk met frieten en een dikke vette klodder mayo :eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_clap: