Wat ga ik rijden?

Gestart door Miel850, 09-12-2011 13:49:46

Vorige topic - Volgende topic

GeertG

In 2004 een Vialle verdamper installatie laten inbouwen in de 10V.
Nu iets meer dan 7 jaar en bijna 160.000km verder pas 1 keer echt een probleem gerelateerd aan de installatie gehad. De lambda converter kostte me (plus storingzoeken en inbouwen) begin dit jaar rond de €300.
Een aantal andere keren dat ie niet op LPG wilde waren niet gerelateerd aan de installatie.

Vermogensverlies vind ik meevallen, zelfs met een caravan erachter. Kan niet zeggen dat ik in vergelijking met LPG zoveel makkelijker en sneller op benzine ga.

Ben het eens met de verhalen dat een LPi-installatie meer van de tijd is en je aan vermogen zelfs ietsjes wint. Is de vraag en jouw keuze of je de extra investering daarvoor over hebt.

Succes met je keuze.
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

hathü

Gooi hem er maar even in. Voor de prijs van een LPI installatie koop je tegenwoordig ook een goede TDI. ;)

Nee die van mij is niet te koop. :)

arjenT5R

Citaat van: JoopS op 12-12-2011 09:28:01
Citaat van: arjenT5R op 11-12-2011 21:37:25
sowieso nooit aan een verdamper installatie gaan, dat is ouderwets en achterhaald, leuk voor op een carburateur bakkie van 40 jaar oud  :eusa_hand:
Rijdt in mijn 10v nu bijna 200.000km met een dampgas injectie (Landi) met verdamper dus. gemiddeld 1:9.3. Al die km's geen klap verkeerd op gas. Verschil in vermogen merk ik niet. Volgens mij een prima alternatief voor LPi.
Maar start wel op benzine dus niet vergeten die kosten te verrekenen!

ja ja ja tuurlijk mannen bij jullie zit het er al op, zo gekocht en als het werkt waarom niet
maar ik zou nooit een verdamper installatie nieuw laten inbouwen daar ging het toch om?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

JoopS

Citaat van: arjenT5R op 12-12-2011 19:21:26
sowieso nooit aan een verdamper installatie gaan, dat is ouderwets en achterhaald, leuk voor op een carburateur bakkie van 40 jaar oud  :eusa_hand:
Rijdt in mijn 10v nu bijna 200.000km met een dampgas injectie (Landi) met verdamper dus. gemiddeld 1:9.3. Al die km's geen klap verkeerd op gas. Verschil in vermogen merk ik niet. Volgens mij een prima alternatief voor LPi.

ja ja ja tuurlijk mannen bij jullie zit het er al op, zo gekocht en als het werkt waarom niet
maar ik zou nooit een verdamper installatie nieuw laten inbouwen daar ging het toch om?

Fout, fout, fout..........

in 2006 bij 284.500km in laten bouwen voor 2500,- euri's  http://www.vogelsautogas.nl/

Als ik trouwens deze topic lees dan lijken Volvo rijders wel vrouwen...... kunnen maar moeilijk hun gevoelentjes uitschakelen en met ratio naar de verschillen kijken.  :eusa_boohoo:
Tja........

JoopS

Citaat van: JoopS op 12-12-2011 20:25:52
Citaat van: arjenT5R op 12-12-2011 19:21:26

Fout, fout, fout..........

in 2006 bij 284.500km in laten bouwen voor 2500,- euri's  http://www.vogelsautogas.nl/

Als ik trouwens deze topic lees dan lijken Volvo rijders wel vrouwen...... kunnen maar moeilijk hun gevoelentjes uitschakelen en met ratio naar de verschillen kijken.  :eusa_boohoo:
zat ik nog even de site van Vogels te lezen, blijkt dat ik een VSI systeem heb......... ;D
Tja........

rpakuypers

Ik ben in ieder geval niet overtuigd van het feit dat ik een lpi-systeem in mijn 10V zou moeten stoppen en denk dat ik met een Landi of Prins-systeem goed uit de voeten kan. Simpele techniek, net als de 10V en na 13.000 km in een 850 10V gereden te hebben met een simpele OMVL-installatie (die donderdag a.s zijn laatste rit maakt bij 518.000 en niet vanwege het gas!) heb ik kunnen ervaren dat ik 0 problemen met het gas heb gehad en dan ik heel goed met het verkeer mee kan komen op LPG en dat het verbruik rond de 1 op 9,8 schommelt en dat is niet verkeerd.

Gezien de scheiding is mijn budget beperkt en kan ik ook niet meer eisen. Ach, en ik ben allang blij dat ik na 1 januari mijn 850 nog kan blijven rijden .............

Groet,
Roger

Miel850

Over de verscheidenheid in aanbod van LPG/LPI/VSI, etc, etc heb ik me nog niet gebogen. Dat er nogal wat zijn is me wel duidelijk. Ik ben in ieder geval niet van plan om zomaar voor de goedkoopste te gaan. Prijs/kwaliteit moeten in verhouding staan. Dus als een verdampersysteem voor mijn 10V gewoon goed is dan is dat zeker een overweging waard. Dat geldt dan natuurlijk ook voor andere varianten.
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

razorx

Wij hebben zowel een roffel op verdamper (OMVL) als een roffel op LPi.
Een verdamper systeem heeft meer onderhoud nodig en zal op termijn het geringe prijsvoordeel ten opzichte van LPi teniet doen.

Als je achteraf in laat bouwen zou ik voor LPi gaan. Er zijn genoeg goede inbouwers die niet de hoofdprijs vragen.

Miel850

Als je argument klopt heb je een heel goed punt  ;)

(en voor alle duidelijkheid, ik zeg niet dat het niet klopt...)

GeertG

Citaat van: Miel850 op 12-12-2011 21:46:31
Als je argument klopt heb je een heel goed punt  ;)

(en voor alle duidelijkheid, ik zeg niet dat het niet klopt...)

Zie nu dat je in Geleen (dus om de hoek) woont.
Rij eens langs AGP in Heerlen (zitten op de Beitel). Is trouwens een 'dependance' van AISB in Baarlo.
Goede vakmensen die je goed kunnen informeren.

En succes met je vrouw.
(wijlen NBP V70R LPi)

Miel850

Om de hoek en ook boevenvanger zie ik  ;)

GeertG

Citaat van: Miel850 op 13-12-2011 12:41:48

Euh, staat tussen aanhalingstekens  ;)
Verhaal van 3,5 jaar geleden  ;D
(wijlen NBP V70R LPi)

Miel850

Citaat van: GeertG op 13-12-2011 12:59:05
Citaat van: Miel850 op 13-12-2011 12:41:48

Euh, staat tussen aanhalingstekens  ;)
Verhaal van 3,5 jaar geleden  ;D

ah ok. Ik zal er eens naar kijken. Thanx.

Miel850

En vandaag is dan eindelijk deze erbij gekomen:

Ik werd getipt door )()()sT en rovelra, beiden hier bekend.
In de kofferbak ligt een 100 liter (bruto)tank, dus de actieradius is ook best aardig te noemen (evenals een volle tank voor nog geen 60 piek).
Systeem is een VSI (als ik me niet vergis) en loopt best goed.

Heb het idee dat het nog mooier kan lopen, dus moet maar eens kijken naar de ontsteking e.d.
Het stuurt veel minder strak dan een 850, maar verder rijdt het heerlijk, vooral op de autosnelweg. Je veert behoorlijk op en neer in zo'n 940. Goede airco, elektrisch schuif/kanteldak, stoelverwarming links en rechts.

Misschien nog eens kijken voor nieuwe deurpanelen (die zijn wel gaar) en een lederen interieur.

Er werd door velen gereageerd op mijn oproep voor een G3. Eenieder dank hiervoor!
Nu ook maar eens aanmelden op dat andere forum.  ;D

Gr.
Miel

Powerpete

Leuk ding !!... zitten er hulpveertjes onder ?.. scheelde bij mijn vader toen in de 740 (met mega gastank) ongelofelijk... daarvoor was het echt een zwabberend slagschip..
na de hulpveertjes was het alsof er geen gastank in lag...

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)