UPDATE: Vovlo Multimedia Systeem

Gestart door devnull, 04-07-2004 17:07:02

Vorige topic - Volgende topic

devnull

Het heeft even geduurd maar de ontwikklingen van het VMB systeem zijn niet gestopt
via deze weg wil ik jullie even op de hoogte te houden en vraag ik om hulp bij
het inbouwen van het systeem. Het betreft dan vooral start/stop onderbreeking, aansluiting op 601 en 801 audio sysateem, motor managment systeem en alarm/gps.

meer info:

http://212.13.209.220/vmb.php

denkweb

Wa gitta koste? Vindt het echt wel geinug geworden, goed bezig!

Ik kan je op inbouwtechnisch gebied niet verder helpen maar vind het plan nog steeds geweldig! Keep up the good works!

Entuscan

Tja ik vind het hardware systeem toch wat aan de "warme" kant gekozen. Zo'n AXP3000+ loopt niet al te fris, zeker niet als die in een gesloten ruimte komt te zitten.

Ik zou persoonlijk voor een minder zwaar, in rekenkracht als in watts, systeem gaan. Houdt alles wat frisser en highres ga je in-car toch niet werken dus heeft het niet veel zin. Echt gamen zie ik ook niet zo vaak pc based gebeuren, daar is een Xbox/PS2 of zo stukken makkelijker voor (controllers enz) Linux is nu ook niet dadelijk het gamer OS.
Voor al de rest is Linux natuurlijk fenomenaal (mooie gui's enz)

1 ste vraag is dus ook WAAR wil je dat systeem in de wagen kwijt ?
Start stop onderbreking is al niet te moeilijk. Ofwel 12->240V omvormer inbouwen, als je de wattages onder de 300 kan brengen is dat ideaal, samen met een zogenaamd TANK circuit om het systeem onder spanning te houden terwijl de wagen start.

Het meest ideaal is een zogenaamde OPUS voeding. Daar zit een omvormer, tank circuit , shutdowntimer enz ingebouwd. Again niet zeker dat ze voldoende sterke voedingen maken voor zo'n High-end systeem ???

Aansluiten op het geluidssysteem via een Aux in adaptor die je op de CD-wisselaar aansluiting steekt, in't slechtste geval via een FM modulator.

GPS module net zoals de pda'ers inbouwen ergens in de wagen (vaak onder dashboard) en aansluiten via USB of serial. Kweet wel niet of er daar dadelijk linux support voor is en of er veel linux routeplanners zijn.

Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

devnull

>Tja ik vind het hardware systeem toch wat aan de "warme" kant gekozen. Zo'n
>AXP3000+ loopt niet al te fris, zeker niet als die in een gesloten ruimte komt te
> zitten.
Klopt maar ik heb voor de test pc deze configuratie gekozen omdat ik dan kan laten zien wat het kan. Ik heb zelfs gedacht dat als men de airco aan heeft staan dit dan ook voor extra koude lucht toevoer kan zorgen..niet? daarnaast zijn de koeler hedendaag zo goed, geluidsarm en betrouwbaar...
De configuratie kan echt alles zijn als Linux erop kan draaien (ppc, i386 of zelfs sparc).

>Echt gamen zie ik ook niet zo vaak pc based gebeuren, daar is een Xbox/PS2
>of zo stukken makkelijker voor (controllers enz) Linux is nu ook niet dadelijk
>het gamer OS.
Gamen is meer voor de kids en bijrijders..Linux kan meerdere sessies starten (niet zoals bij XP maar ECHT) zodat pa kan navigeren, ma kan internetten en de kids kunnen gamen en/of DVD kijken. Dan komt die POWER weel lekker uit. Linux heeft zeker niet zoveel games als de PC maar met WinX kan Linux ongeveer 90% van alle PC games draaien en qua prestaties vaak beter..
Daarnaast zijn: Americaś Army, Unreal 2003/2004, Never Winternight, Linage etc native voor Linux.

>GPS module net zoals de pda'ers inbouwen ergens in de wagen (vaak onder
>dashboard) en aansluiten via USB of serial. Kweet wel niet of er daar dadelijk
> linux support voor is en of er veel linux routeplanners zijn.
GPS modules zijn geen probleem wel de software maar er is: gpsdrive dat is al een begin, ik geloof zelfs dat Tomtom bezig is..
http://gpsdrive.kraftvoll.at/screenshots.shtml

Als je het goed vindt mail ik je Entuscan en zal je mijn problemen voorleggen..

devnull

Citaat van: denkweb op 04-07-2004 19:13:48
Wa gitta koste? Vindt het echt wel geinug geworden, goed bezig!

Ik kan je op inbouwtechnisch gebied niet verder helpen maar vind het plan nog steeds geweldig! Keep up the good works!

De kosten heb je zelf in de hand, de standaard software krijg je voor niks.
Met deze standaard versie kun je bijna alles. Wil je andere uitgebreidere modules en of aanpassingen dan zal ik daar geld voor vragen. Je bent natuurlijk vrij omdat zelf of door een ander te laten doen. De hardware kun je ook zelf bepalen, ik zal wel een complete configuratie leveren maar je bent vrij om zelf de hardware te kopen en de cd(iso) te downloaden vanaf mijn website. Je kunt de software op je PC installeren of vanaf CD starten.

Ik heb zelf een 15inch scherm (tft) en maak gebruik van een kleine kast, omdat je wel de zaak moet kunnen bedienen ben ik bezig met een kast die te plaatsen is in je auto console ofzo. De computer ligt bij mij achterin en ik heb alles op HD staan.

denkweb

Heb je wat foto's van de proefopstelling?

Reitse

Ziet er inderdaad donders mooi uit zeg.
Ben vooral geïnteresseerd of je er navigatie in kan krijgen.

devnull

Citaat van: denkweb op 04-07-2004 20:38:36
Heb je wat foto's van de proefopstelling?

Nee masar die kan ik wel maken ;)
Ik en druk en heb weinig tijd maar ik zal in dezer dagen de fotos plaatsen op
de vmb website.

devnull

Citaat van: Reitse op 04-07-2004 20:43:54

Navigatie zal er in eerste instantie NIET in zitten ik ben wel bezig om wat hacks in gpsdrive te maken maar het is niet waarschijnlijk dat navigatie in de eerste versie komt. Sorry.

devnull

Citaat van: Boba Fett op 04-07-2004 20:44:06
Dit is een zeer gewaagd project  ;D
Maar ben er zeker voorstander van.

Thuis draaien alle pc's op Linux, nu mijn roffel nog

Mocht je de software goedkoop op cd willen verkopen/distribueren moet je maar een seintje geven  ;)

Koel. In het begin zal ik de cd aanbieden voor download(iso) of tegen een kleine prijs laten bezorgen. Ik hoop dat ik je nodig heb in de toekomst ;)

Reitse

Citaat van: devnull op 04-07-2004 20:51:01
Citaat van: Reitse op 04-07-2004 20:43:54

Navigatie zal er in eerste instantie NIET in zitten ik ben wel bezig om wat hacks in gpsdrive te maken maar het is niet waarschijnlijk dat navigatie in de eerste versie komt. Sorry.
Dan zal ik moeten wachten op versie 2 ;)

devnull

UPDATE!!

Vanwege klachten van Volvo Cars Nederland heb ik het Vovlo Multmedia  Box  systeem
omgedoopt in Drivers Multimedia Box systeem.

ps. Er zou iemand van dit forum geklaagd hebben bij Volvo!!?? lijkt me sterk maar ja...
misschien wel terecht omdat men mijn systeem zou kunnen verwarren met  Volvo's eigen systeem.

Entuscan

Volvo is al een tijdje een grote namehunt bezig. Alles met volvo moet er aan geloven.
Volvotuning is vptuning moeten worden. Volvospeed heeft ook al een deel gezeik.

Oh ja, ga straks of morgen op je pb'tje antwoorden. Vertrek dadelijk op stap ;)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Frans Harkema

Citaat van: Entuscan op 04-07-2004 19:43:22
hardware systeem, AXP3000+ ,,wat frisser en highres, in-car, gamen,  pc based gebeuren,  Xbox/PS2, (controllers enz) Linux, gamer OS, (mooie gui's enz), omvormer, TANK circuit, OPUS voeding, shutdowntimer, High-end systeem, Aux, adaptor, FM modulator, GPS module, pda'ers, USB of serial, linux support.

Nou moe, ik dacht dat dit een nederlandstalig forum was, maar schijnbaar loop ik achter....... ;D

konniekip