ngk bougies?

Gestart door demis S70, 15-12-2011 15:07:42

Vorige topic - Volgende topic

demis S70

hallo allen,mn s70 2.5 10v die ik nu een maand heb ong.vind ik topsnelheid missen.tot 170 loopt ie goed daarna is de koek op,heel langzaam naar 180.
auto is laatste 3,5 jaar door bovag-garage onderhouden daarvoor z,n hele leven bij volvo dealer.heb net de bougies eruit gehaald en de bougie is schoon en de kleur is lichtbruin en nergens oliesporen op bougie en bougiegat maar zijn NGK met de letter R eronder en BKR6ES,zijn dit goede bougies of gewoon originele volvo bougies??en verdeelkap+rotor zijn 15000km vervangen.
en mn bougiekabels zijn origineel volvo,stond Class C1 op en met gouden letters 30-98,is dit week 30 enjaar 1998??? dan zitten ze er misschien al 13 jaar op en moeten kabel om de zoveel tijd vervangen worden??

wie heeft hier antwoord op??
auto loopt voor de rest als een zonnetje en t verbruik is 1:10 als ik rustig rij op 80km wegen.

gr.demis brouwer

daytonawim

Alle bougie's hebben dus dezelfde kleur begrijp ik ?

Gewoon even bij de dealert een setje bougies halen, zijn echt niet duur, kabels zijn wel wat
aan de oude kant.

Je kan even een setje bestellen bij Estate services ( samen met bougies, verdeler en rotor)  effe aangeven
dat je club lid bent, krijg je ook nog korting.

Benzine motoren zijn iets minder gevoelig voor een slechte onsteking dan een LPG auto.

Qua verbruik kunnen goede bougie's nog wel eens voor wat verschil zorgen, maar zuipen doet ie wel lees ik, of ligt dat toch aan je rechter voet  :eusa_whistle: :eusa_whistle:
Onze T5 haalt de 1 op 11 met gemak :o :o (en nee er ligt geen steen onder het gaspedaal)

Sbv

Haal originele bougies bij dealer of bij estate services en vervang zeker ook alles kabels. Incl die van de bobine

Hengeveld

Klinkt als een verkeerd getimede distributieriem. Hoeft maar 1 tandje verkeerd te staan. Iemand met ervaring kan het in 5 minuten controleren. Waar woon je?

Originele bougies zijn inderdaad goed, dus die kun je sowieso vervangen bij twijfel.

demis S70

beste hengeveld,hoezo distributie controleren ivm wat langzame topsnelheid ???en hoe is dit te controleren ???en t verbruik valt toch wel mee?ik rijd alleen in de buurt over de 80km wegen en geeft nu aan (t is ook wat kouder natuurlijk) 9,8ltr op 100km.ik weet t verbruik nog niet op de snelweg,ga ik binnenkort eens uitproberen,maar op de snelweg moet hij ong.1-11 a 1-12 lopen??
gr.demis
heerhugowaard

Vulk

grijzev70tdi

Je distributie zorgt er voor dat je verhouding van krukas en het openen van de kleppen op tijd gebeurt. Als een van de beide niet goed staat, gaat je klep eerder of later open en krijg je minder luchtmengsel in je cilinderkamer dus minder vermogen.

Trekt de auto wel normaal dan?

Het lijkt mij verstandiger als je de distributie even laat controleren die er verstand van heeft. Ik weet niet waar je woont, misschien dat een forumlid je in de buurt kan helpen?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Boeijke

Citaat van: demis S70 op 15-12-2011 17:05:07
beste hengeveld,hoezo distributie controleren ivm wat langzame topsnelheid ???en hoe is dit te controleren ???en t verbruik valt toch wel mee?ik rijd alleen in de buurt over de 80km wegen en geeft nu aan (t is ook wat kouder natuurlijk) 9,8ltr op 100km.ik weet t verbruik nog niet op de snelweg,ga ik binnenkort eens uitproberen,maar op de snelweg moet hij ong.1-11 a 1-12 lopen??
gr.demis
heerhugowaard
Citaat van: grijzev70tdi op 15-12-2011 18:29:53
Je distributie zorgt er voor dat je verhouding van krukas en het openen van de kleppen op tijd gebeurt. Als een van de beide niet goed staat, gaat je klep eerder of later open en krijg je minder luchtmengsel in je cilinderkamer dus minder vermogen.

Trekt de auto wel normaal dan?

Het lijkt mij verstandiger als je de distributie even laat controleren die er verstand van heeft. Ik weet niet waar je woont, misschien dat een forumlid je in de buurt kan helpen?

Ik denk in Heerhugowaard  :eusa_shhh:

;)

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

daytonawim

Zeker in Noord Holland ( aan zijn email adres te zien )

Boeijke

Citaat van: daytonawim op 15-12-2011 19:05:50
Zeker in Noord Holland ( aan zijn email adres te zien )

Als Heerhugowaar nog in Noord-Holland ligt wel Wim  ;)