850 t-5 2.0 Italiano

Gestart door Wilmeister, 20-12-2011 09:17:30

Vorige topic - Volgende topic

Wilmeister

Hoi,

Na jaren leaserijden moest ik per 1 december zelf weer eeen auto kopen. Paniek, wat te doen, geen verstand van. Wel moest het een Volvo worden, lekker ruim, degelijk, goeie uitstraling, en tweedehands goed te betalen. Met leer en klapbank.

Nu is het een T-5 estate geworden uit 1994. Een 2 liter, in 2005 geimporteerd uit Italie, dus het boekje is in het Italiaans. Jammerr. Wel een klapbankje achterin en leer.

Verder rijdt ie als een zonnetje, wel raar geluid bij scherp draaien tijdens inparkeren. Ramen achter gaan niet goed open en dicht, km teller en dagteller staan stil op 101.0000, nog wel een paar andere kleine dingetjes denk ik, we zullen zien, wel spannend.

Willen jullie me helpen een beetje handig te worden met autos?

Oh ja, ik ben een voormalige ict-prostituee, reizen zat, en nu lekker baantje in de buurt. Vier kinderen, allemaal vechtend om wie op het klapbankje in de kattebak mag.
En de buren maar loeren, wat moet ie met zon ouwe auto? " Ja, hallo, het is toch Crisis?!"

Liebe Grusse,
Der Wilmeister

If you need to get something done, ask the busiest people..

ghertzberger

Mooi werk, veel rijplezier!

Ik zal het maar vragen voordat iemand anders dat doet. Heb je ook foto's?

Broabander

Welkom!

Geluid bij scherp draaien zijn waarschijnlijk de stuuruitslagbegrenzers, of het versleten zijn/ontbreken daar van.

Kilometerteller repareren is een eitje, bestel even een tellerwieltje via de webshop van European Tuning, trek je de roostertjes van de ventilatie eruit, maak je alle Torx los die het bovendek vasthouden, twee stekkers los en dan klik je de tellerunit er in zijn geheel uit (slang van de turbodrukmeter los) haal je het glas/plastic en de wijzerplaat ervoor los, drie schroefjes aan de achterkant en je hebt de dag en kilometerteller in handen. Kapje aan de zijkant eraf en dan kun je het tandwieltje vervangen. Ik heb het zelf afgelopen zaterdag nog gedaan, klusje van nog geen anderhalf uur van uitbouw tot inbouw! En dan heb ik één rechterhand, ervaren klussers kunnen het waarschijnlijk in drie kwartier.

Overigens kun jij waarschijnlijk via OBD (II?) de werkelijke kilometerstand uitlezen en je teller erop aanpassen.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Wilmeister

zo worden ze niet meer gemaakt, of wel soms?

Wilmeister

Ik vind die c 70 cabrio erachter ook wel leuk eigenlijk..

Wilmeister

en ten slotte

dat bankje is natuurlijk helemaal top..

nog bedankt voor de tips over de kilometerteller

gr,
Wilmeister

grijzev70tdi

het is dat niet echt in buurt woont hier... Kom af en toe wel in Steenwijk dus zou je wel een keer kunnen helpen.

Welkom hier, ziet er nog netjes uit. Weet je ook wat hij echt gelopen heeft? Km-stand is wel uit te lezen in jouw auto
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Vulk

Ik ben ook heel benieuwd naar de kilometerstand. 100 000 is wel heel weinig.

grijzev70tdi

Kenteken komt me op een een of andere manier vaag bekend voor. Maar hoe en wat weet ik niet meer. Zal nog eens goed nadenken  :eusa_think:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Jack v

Hij heeft OBD I dus kan hem zelf uitlezen.

hierzo;

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Marc O.

Leuke intro! ;D

Welkom hier en veel plezier met je auto.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Wilmeister

Iedereen bedankt voor de plezierige ontvangst  :)

sven0503

hee nog een italiaanse .. :)

welkom ... en veel sleutel succes ;)