Raar probleem met remmen

Gestart door @®-, 20-12-2011 09:39:44

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

de kloink kan ook je subframe zijn, het trekken ook.
trek die bouten maar eens na.
toen ik mijn stuurhuis verving zat er ook eentje handvast of eigelijk los, ik dacht eerst dat ik hem dolde maar zo los zat de bout  :o

@®-

Citaat van: spekkie99 op 21-02-2012 11:49:15
de kloink kan ook je subframe zijn, het trekken ook.
trek die bouten maar eens na.
toen ik mijn stuurhuis verving zat er ook eentje handvast of eigelijk los, ik dacht eerst dat ik hem dolde maar zo los zat de bout  :o
Ik had de achterste al nagekeken maar ik zal ze vanavond eens voor de grap natrekken (ik ben vandaag met de S60 naar de zaak). Met hoeveel Nm moeten deze aangedraait worden?

Ludo

De grote bouten 105Nm en 120° nadraaien, de kleine bouten 50Nm.
Let op dat je ze niet over draait!.

Eerder is ook nog gevraagd hoe de remslangen zijn.

Hengeveld

Citaat van: @®- op 14-02-2012 22:11:13
Als ik rem en ik hou mijn stuur niet vast draai het stuur gelijk naar links, dan remt de 850 redelijk recht. Hou ik mijn stuur vast trekt ie gelijk naar rechts.

Ehm, heb je hem wel goed laten uitlijnen?

@®-

Citaat van: Ludo op 21-02-2012 12:39:44
De grote bouten 105Nm en 120° nadraaien, de kleine bouten 50Nm.
Let op dat je ze niet over draait!.

Eerder is ook nog gevraagd hoe de remslangen zijn.

De remslangen heb ik ook nagekeken. Wat ik eraan kon zien is dat ze niet heel erg oud zijn. Ze zijn niet uigedroogt of wat dan ook.

Citaat van: Hengeveld op 21-02-2012 12:48:09
Citaat van: @®- op 14-02-2012 22:11:13
Als ik rem en ik hou mijn stuur niet vast draai het stuur gelijk naar links, dan remt de 850 redelijk recht. Hou ik mijn stuur vast trekt ie gelijk naar rechts.

Ehm, heb je hem wel goed laten uitlijnen?
Uitlijning is niet zo heel lang geleden gebeurt.

De sporing is ook gewoon goed. Bij rechtuit rijden blijft ie gewoon netjes rechtuit rijden, ook met optrekken rijdt ie netjes recht weg.

Hengeveld

Citaat van: @®- op 21-02-2012 13:08:14

Na het vervangen van stuurgerelateerde onderdelen, zoals de draagarmen etc.?

@®-

Citaat van: Hengeveld op 21-02-2012 13:14:51
Citaat van: @®- op 21-02-2012 13:08:14

Na het vervangen van stuurgerelateerde onderdelen, zoals de draagarmen etc.?
Uiteraard.

@®-

Net de bouten van het subframe eens nagetrokken. De grote bouten zaten goed vast, aan de linkerkant kon ik de kleine bouten een slag aandraaien. Links zat alles goed vast.

ik ben heel benieuwd als ik straks naar huis toe ga of er verschil merkbaar is, maar met mijn geluk.......  ;D ;D ;D

@®-

Het heeft helaas geen enkel verschil uitgemaakt.

Ik ben het spoor bijster. Ik zie wel wat er uit de APK gaat komen, ik hoop natuurlijk niks.

Jan_D.

Heb je ook naar de remklauwen achter gekeken???

@®-

Ja ook deze zijn in orde.

mxeryus

Al naar de (met name de onderste) motorsteunen gekeken?

Hengeveld

Tja, als alles goed is, maar hij trekt scheef, dan is er toch iets niet goed. Dus to be sure:

Heb je de bevestiging van de fuseekogels gecontroleerd/nagetrokken?

Je zei dat de draagarmen vervangen zijn, maar zijn ze vervangen door nieuwe of tweedehands?

En even terug naar het begin:
Citaat van: @®- op 20-12-2011 09:39:44
Sinds gisteren heb ik een vreemd probleem.
Wat is er toen gedaan of veranderd aan de auto?

@®-

Citaat van: Hengeveld op 22-02-2012 21:36:07
Tja, als alles goed is, maar hij trekt scheef, dan is er toch iets niet goed. Dus to be sure:

Heb je de bevestiging van de fuseekogels gecontroleerd/nagetrokken?

Je zei dat de draagarmen vervangen zijn, maar zijn ze vervangen door nieuwe of tweedehands?

En even terug naar het begin:
Citaat van: @®- op 20-12-2011 09:39:44
Sinds gisteren heb ik een vreemd probleem.
Wat is er toen gedaan of veranderd aan de auto?
Ik heb de draagarmen vervangen voor nieuwe draagarmen. Ook de fuseebouten heb ik nagegetrokken. Deze waren ook goed vast. Ook heb ik eventuele speling op het fusee gecontroleerd. Hierop zit geen speling.

Er is niets gebeurt voordat dit zich voor ging doen. Ik heb nergens een stoep, ik heb toen niks aan de auto gedaan. In eerste instantie dacht ik aan de wielen (18inch met ET40) maar nu heb ik voor de APK de Colomba's eronder en is allemaal hetzelfde.

Motorsteun heb ik nog niet bekeken, maar volgens mij moet ik dit dan ook merken met optrekken.

mxeryus

Klopt, dit zou je ook merken met optrekken, wellicht een motorsteun aan één kant slecht waardoor je bij gasgeven geen last hebt, bij remmen (ontkoppelen, lastwissel, kantelen van blok) juist wel.