Raar probleem met remmen

Gestart door @®-, 20-12-2011 09:39:44

Vorige topic - Volgende topic

@®-

Sinds gisteren heb ik een vreemd probleem.

Als ik goed rem trem mijn 850 extreem naar rechts. Ook als ik rem maar niet tot stilsand kom en ik geef weer aardig gas dat ik een harde kloink hoor (links voor).
Geef ik gas en laat gas los en geef weer gas is er niks aan de hand. Trek ik op is er ook niks aan de hand. Hierdoor lijkt het mij dat ik de motorsteunen en aandrijfas uit kan sluiten.

De draagarmen aan beide kanten zijn samen met de veerschotelrubber en veerpootlager al vervangen (ongeveer 2 maanden geleden). Bouten van de draagarmen heb ik gecontroleerd en deze zitten netjes vast.

Waard zou ik dit moeten zoeken? Mijn gevoel zegt schokbreker.

daytonawim

Hoe is het met Binnenste en buitenste stuurkogels gesteld.

Zo op jou verhaal af te gaan, moet er iets met je wiel gebeuren. zodat ie afwijkt van de koers.

mehn

Als je remt en de auto trekt naar rechts, blijft de auto dan naar rechts trekken of is het tijdelijk en remmen beide kanten daarna even snel af? Dit heb ik namelijk gehad en toen bleek een draagarm slecht te zijn waardoor bij het beginnen met remmen de kant met de slechte draagarm even "niet meedeed".

De ervaringen zijn dat als de auto ook naar rechts trekt als je niet remt dat het een achterschokdemper kan zijn.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

@®-

Citaat van: daytonawim op 20-12-2011 09:43:30
Hoe is het met Binnenste en buitenste stuurkogels gesteld.

Zo op jou verhaal af te gaan, moet er iets met je wiel gebeuren. zodat ie afwijkt van de koers.

Die zou ik moeten controleren.

@®-

Citaat van: mehn op 20-12-2011 09:45:12
Als je remt en de auto trekt naar rechts, blijft de auto dan naar rechts trekken of is het tijdelijk en remmen beide kanten daarna even snel af? Dit heb ik namelijk gehad en toen bleek een draagarm slecht te zijn waardoor bij het beginnen met remmen de kant met de slechte draagarm even "niet meedeed".

De ervaringen zijn dat als de auto ook naar rechts trekt als je niet remt dat het een achterschokdemper kan zijn.

Als ik rem blijft de auto inderdaad naar rechts trekken, rem ik heel rustig gebeurt er niks. Optrekken is er geen verschil in sporing en trekt de auto netjes recht op. Echter zijn de draagarmen pas 2 maanden jong.

mehn

Als ie naar rechts blijft trekken verwacht ik niet dat het probleem in de linker draagarm zit ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

@®-

Citaat van: mehn op 20-12-2011 09:55:05
Als ie naar rechts blijft trekken verwacht ik niet dat het probleem in de linker draagarm zit ;)
Maar wat zou hierbij het kloink geluid verklaren bij remmmen en weer doortrekken zonder sitlstand.

thuur

Bouten losgelopen? Heb het zelf al eens gehad..

Gr ;)

@®-

Citaat van: thuur op 20-12-2011 11:08:00

Gr ;)
Citaat van: @®- op 20-12-2011 09:39:44
Bouten van de draagarmen heb ik gecontroleerd en deze zitten netjes vast..

;D ;D ;D

Hier dacht ik in eerste instantie zelf ook al aan, omdat ik zo huiverig ervoor ben omdat me dit dus ook bij de rode is gebeurt.

thuur

Citaat van: @®- op 20-12-2011 11:18:11
Citaat van: thuur op 20-12-2011 11:08:00

Citaat van: @®- op 20-12-2011 09:39:44
Bouten van de draagarmen heb ik gecontroleerd en deze zitten netjes vast..

;D ;D ;D

Hier dacht ik in eerste instantie zelf ook al aan, omdat ik zo huiverig ervoor ben omdat me dit dus ook bij de rode is gebeurt.

Ik heb toen nieuwe bouten besteld en het is nooit meer teruggekomen.

Maar het klinkt als een 'wijkende draagarm' of een (deels) vastzittende remklauw. Alleen strookt dat laatste niet met de kloink die je hoort.

Gr :eusa_think:

@®-

Net de auto opgekrikt (op een pompwagentje, want ik heb geen krik bij me behalve dat levensgevaarlijke ding wat standaard bij de auto zit).
Een hele grote schroevendraaier tussen de draagarmen gezet maar ik kan geen speling ontdekken.

Op de spoorstangen zit ook geen speling op als ik eraan trek.

Ik ben het spoor bijster, en de auto al sinds gisteren.

Misschien dan toch de schokbrekers? De auto is vorige week woensdag met de voeten van de vloer geweest omdat er nieuwe banden op zitten, En het probleem is sinds gisteren (kou?).

thuur

Bandenspanning op orde?

Gr ???

@®-

Citaat van: thuur op 20-12-2011 13:17:56
Bandenspanning op orde?

Gr ???
Overal netjes op 2.3 bar

@®-

Misschien ook nog goed om te vermelden dat als ik heel rustig rem de auto recht blijft, dus niet naar rechts trek, tot ik harder rem.

UserID6342

Loop de stabilisatorstang en endlinks maar even goed na.  Zeker wat die 'knoek' aangaat.