Te laag stationair

Gestart door 2.0keijzer, 08-07-2004 12:02:23

Vorige topic - Volgende topic

2.0keijzer

Gisteren kocht ik een 855 2.0 LPG. Tijdens de proefrit viel me op dat de auto te laag stationair loopt (550-600 rom) en pas na een tijdje weer normaal (ca. 900rpm draait).
Ik heb de zoekfunctie gebruikt en denk dat het gasklephuis, stappenmotor/nullastdraaisteller gereinigd moeten worden. Lijkt me een prima klus om zelf te doen, maar heeft iemand hier misschien foto's van?
Of een andere oplossing voor het stationairprobleem?

Alvast dank!

ed

Hier staat iets over reiniging van de vlamdover en gasklep. Wellicht heb je er iets aan:
http://www.volvospeed.com/volvo_performance.php
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

2.0keijzer

Ik heb inmiddels de gasklep en de stappenmotor schoongemaakt, zonder resultaat ???
Als ik rijd en de auto in z'n vrij zet zakt het toerental naar ca 550 om heel langzaam te kruipen naar een normale waarde.
Kan het komen door een kapotte thermostaat die open blijft staan en het koelwater te koud houdt (verbruik is ook heel hoog!)?

Brom5254Tol

Thermostaat kun je heel makkelijk zien als de meter niet precies in het midden hangt.  ;DKheb dat zelf tijdje geleden ook gehad, met mijn 2,0 lpg ;)
Never stop trying, never let the bastards get you down!

ronkuh

Heeft mijn 2.5 10V LPG ook. Dit effect treed echter alleen op als ik op LPG rij. Op benzine loopt het toerental heel mooi langaam terug. Op LPG valt het snel terug naar een te lage waarde van ca. 400-500 rpm. Ik vermoed dat de LPG verdamper niet goed geregeld wordt. Waar dat door komt weet ik nog niet maar mogelijk kan het membraam niet snel genoeg bewegen doordat er zich veel zwavelzuur"smurrie" uit de LPG heeft opgehoopt in de verdamper. Sommige verdampers hebben daarvoor een aftapplug om dit af te voeren, de mijne echter niet. Ik moet die verdamper dus eens demonteren.

Effect: Als ik op de snelweg opeens het gas los zou laten en de koppeling in zou trappen dan zou mijn motor afslaan. Gevaarlijk hé ?  ;)  

Misschien heb je hier iets aan.

2.0keijzer

Wel, ik heb het gasklephuis en de stappenmotor ultrasoon laten reinigen....Opgelost!
Dank voor de reacties,

Jef

TTT242

het gasklephuis en de stappenmotor, dat zijn toch onderdelen van de benzinemotor? Ik dacht dat het probleem bij de gasinst. lag?
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire