De Zilverschuit - Bestuurderszitting vervangen

Gestart door Ries van de Zilverschuit, 28-12-2011 16:59:09

Vorige topic - Volgende topic

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: )()()sT op 19-07-2019 11:24:12
Bij mij zit ie gewoon onder de veerpootbrug. Gaat prima.
Kan helaas geen foto meesturen :evil:

Oké, het zou geen probleem moeten zijn dus. Dat scheelt weer werk.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Ries van de Zilverschuit

Ries van de Zilverschuit

Het is weer aircotopicweer! Tijdens een trip naar Texel de afgelopen dagen hoorde ik ineens gieren vanuit het vooronder. Ik weet vrijwel zeker dat het de aircopomp is. Want het gieren kun je uitzetten door de airco uit te zetten. Stationair hoor ik hem ook licht ratelen. Houdt ook op als ik de airco uitzet. Koelen doet hij verder prima. Maar voordat hij vastloopt tijdens de komende vakantie, ga ik hem toch vervangen.

Zeven jaar terug heb ik er een van HellaBehr ingezet, maar ik ben klaar met dit merk. Al twee radiateurs en een kachelradiateur van dit merk vervangen in dit tijdsbestek en van een de originele koplampen (ook van Hella) wordt de spiegel nu ook al mat.

Wie heeft goede ervaringen met een ander merk? NRF, Nissens? 

arjenT5R

Goh heb er al een tijd eentje op zitten van autodoc... (autoonderdelen 24) was een eurootje of 326 nieuw...

3417603
23.09.2016
ACT3614982
Compressor, airconditioning
1
323,07 EUR

Robster480

Ik heb er een paar jaar terug 1 bij deltamill besteld. Je krijgt dan een pomp geleverd waarop Volvo + onderdeelnummer weggekrast zijn. Ik ga even zoeken voor je.

Edit; http://deltamil.nl/catalogus.htm de eennalaatste van onder; 9166045
Ik heb er toen, 2011, €285,- ex btw voor betaald.
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

arjenT5R

Nette prijs voor een originele volvo pomp!

Ries van de Zilverschuit

En toen kreeg ik de auto thuis afgeleverd door een lepelwagen.

Auto piste olie...

volvobug

Oefff, dat is niet leuk  :(

Weet je al waarlangs hij incontinent is geworden?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Sbv

Mooi balen Ries. Al een idee waar ? Oliekoeler slang ?

Ries van de Zilverschuit

Boutje los getrild van dat plaatje dat de oliekoelerslangen in het thermostaathuis vastklemt.

Typisch een sleutelblunder: boutje te vast gedraaid. Van het schroefdraad in het thermostaathuis was weinig over.

De liter olie die de wegenwacht in het blok kieperde, liep er direct weer uit bij draaiende motor, zei mijn vrouw.

Dus kreeg ik hem thuis afgeleverd.

Sbv

Dat is mooi K. Nu nieuwe draad erin en ander boutje en gaan

Ries van de Zilverschuit

'k Had gelukkig nog een nieuw huis liggen, maar bij het monteren draaide ik het schroefdraad in het blok ook definitief naar de gallesmiezen. Ik denk dat die er al slecht aan toe was omdat ik van de zomer de thermostaat ook al los gehad had wegens een kleine lekkage. Toen als experiment - een tip van wijlen Dirk hier op het forum - een papieren pakking er tussen gezet en het huis (te) stevig aangedraaid. Na een paar honderd km lekte die pakking als een mandje. Opnieuw die sessie, al ben ik er nu redelijk geroutineerd in.

Enfin, auto naar Hooftman gesleept en daar hebben ze er een helicoil ingedraaid.

Was wel even spannend: wel of geen blijvende schade? De motor tikte echt hard toen hij lekte als een vergiet. Ik vermoed dat de druk te laag was door de lekkage om de olie bovenin de kop te krijgen en dat het de klepstoters waren, die ik hoorde. 

Geen schade dus, ik heb er inmiddels al weer wat kilometers op zitten en het rijdt als vanouds. Ik denk dat mijn vrouw net op tijd de auto op de vluchtstrook heeft gezet toen het olielampje ging branden. 

Grote opluchting, dat snap je.

elianmars

Dat is godzijdank goed afgelopen  :D