Tandwiel kilometerteller:welke soort?

Gestart door nkasper, 02-01-2012 15:38:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

nkasper

Ook bij mij heeft het tandwieltje het begeven na 266.000 km.
Alleen zie ik op internet 2 soorten tandwieltjes als vervanger: een messing of een nylon uitvoering.
Wat wordt aangeraden?

FRANQ

#1
Nylon.

De messing tandwielen kunnen de overige kunststof tandwieltjes "opvreten".

Overigens ben ik op zoek naar een leverancier die deze tandwieltjes kan leveren, naar mijn mening mag zo'n tandwieltje max 1 euro kosten.
Zo'n leverancier moet bestaan, alleen kan ik hem tot op heden niet vinden.
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

jeroen74

De meesten zullen zeggen: nylon.

Ik heb er eentje van messing en dat werkt al 75dkm perfect. Laatst nog geinspecteerd, en alles zag er netjes uit. Geen invreten of zo.

-D©©©L-

Citaat van: jeroen74 op 02-01-2012 15:41:45
De meesten zullen zeggen: nylon.

Ik heb er eentje van messing en dat werkt al 75dkm perfect. Laatst nog geinspecteerd, en alles zag er netjes uit. Geen invreten of zo.

Een goed werkende tellerklok loshalen voor inspectie ?!  Dacht dat ik een onderhouds Tic had, dat valt dus nog wel mee...

pwberg

Citaat van: FRANQ op 02-01-2012 15:40:55
... naar mijn mening mag zo'n tandwieltje max 1 euro kosten ...

Denk dat een utopie is. Qua kostprijs is die 15 a 20 euro die gevraagd wordt wel erg veel, maar het wordt wel en masse betaald.

Heb zelf voor 25 euro een vervangende tellerklok gekocht waarvan alle lampjes werken, dus dat scheelt ook alweer.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

mehn

Als je 123.456 stuks laat produceren moet het wel lukken voor 1 euro per stuk, maarja...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

jeroen74

Citaat van: -D©©©L- op 02-01-2012 15:45:28
Citaat van: jeroen74 op 02-01-2012 15:41:45
De meesten zullen zeggen: nylon.

Ik heb er eentje van messing en dat werkt al 75dkm perfect. Laatst nog geinspecteerd, en alles zag er netjes uit. Geen invreten of zo.

Een goed werkende tellerklok loshalen voor inspectie ?!  Dacht dat ik een onderhouds Tic had, dat valt dus nog wel mee...

Nee, ik had het ding om een andere reden eruit gehaald.... en ach, als je dan toch alles uit elkaar hebt liggen, dan ook maar daar even kijken ;)