Wie helpt mij om de historie van mijn auto te achterhalen?

Gestart door JvW, 02-01-2012 21:46:24

Vorige topic - Volgende topic

JvW

Ik zou graag de onderhoudshistorie van mijn roffel willen achterhalen. Weet iemand hoe ik dat kan doen? Of heeft iemand connecties waar dit op te vragen is? Het kenteken van de auto is XP-LD-36.

Ik weet dat de auto eerst op naam van volvodealer De Beemd heeft gestaan. Ik heb de auto gekocht met ongeveer 105.000 km, terwijl de teller intussen op 217.000 km staat. De tweede helft van de historie is dus wel bekend, maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe het met de eerste helft zit.

Verder ben ik ook benieuwd of te achterhalen is met welke opties/accessoires de auto origineel geleverd is. Er is namelijk veel achteraf uit de auto gehaald (waarschijnlijk voor verkoop).

grijzev70tdi

Weet je waar hij eerst in onderhoud is geweest? Kunnen ze daar als het goed is achterhalen
Grolsch, het klinkt al lekkerder

JvW

Citaat van: grijzev70tdi op 02-01-2012 21:47:18
Weet je waar hij eerst in onderhoud is geweest? Kunnen ze daar als het goed is achterhalen

Ja, bij De Beemd. Ik zal in ieder geval daar eens een mailtje naar sturen.

daytonawim

niet mailen maar even langs rijden, als het niet te ver weg is.

grijzev70tdi

Meeste deon eht ook wel over de mail hoor. Bij onze N tenminste wel. Niet alles, maar wel de bijzondere dingen.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

JvW

Citaat van: daytonawim op 02-01-2012 22:00:25
niet mailen maar even langs rijden, als het niet te ver weg is.

Vanuit Vlissingen kom ik niet dagelijks in Eindhoven, dus ik heb maar even een mail gestuurd.

JvW

Nou, net bericht gehad van De Beemd. Ze hebben de auto nooit onderhouden (waarom staat hun naam dan in het onderhoudsboekje?  ???).
Van de op de auto geleverde opties/accessoires hebben ze geen informatie meer beschikbaar.  :eusa_liar:

Dat valt me echt tegen, zeker in het digitale tijdperk.  :eusa_wall:

Misha

Volgens mij zou elke Volvo dealer obv het VIN zo moeten kunnen printen hoe de auto geleverd is.
Met de S70 kon dat iig wel, en dat was nog wel een Belg.
Met de V70N kon dat ook.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

JvW

Citaat van: Misha op 03-01-2012 14:41:56
Volgens mij zou elke Volvo dealer obv het VIN zo moeten kunnen printen hoe de auto geleverd is.
Met de S70 kon dat iig wel, en dat was nog wel een Belg.
Met de V70N kon dat ook.

Er zal wel een verschil zitten tussen kunnen en willen denk ik.

Sbv

Ik heb in het verleden van de Beemd in Eindhoven een heel pak papier gekregen van de aftersales manager met alles wat men had en als ik nog vragen had kan ik bellen en/of mailen.
Ik weet wel dat sommige dealer wat moeilijk doen daar er klant gegevens bij kunnen staan.

Laguna-S60R

Citaat van: JvW op 03-01-2012 14:40:21
Nou, net bericht gehad van De Beemd. Ze hebben de auto nooit onderhouden (waarom staat hun naam dan in het onderhoudsboekje?  ???).
Van de op de auto geleverde opties/accessoires hebben ze geen informatie meer beschikbaar.  :eusa_liar:

misschien hoort het onderhoudsboekje wel niet bij de auto :P
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

JvW

Citaat van: Volvodrivert op 03-01-2012 16:22:23
Citaat van: JvW op 03-01-2012 14:40:21

misschien hoort het onderhoudsboekje wel niet bij de auto :P

Jaja, nog even. Er zit in het boekje zelfs een sticker met het chassisnr (en nog wat nr's). Deze sticker krijg je volgens mij maar één keer.

Laguna-S60R

Dan zou die er bij moeten horen ja :angel:
heeft deze dealerschap nog meer vestigingen!?
zo ja, die ook proberen.
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Misha

Probeer Vos uit Zaltbommel eens, is tegenwoordig ook 850club-sponsor zag ik.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het