The Blue Comet!! VERKOCHT!! Nieuw begin! 123GT

Gestart door Teddy81, 02-01-2012 21:47:57

Vorige topic - Volgende topic

TonV70R

Ziet er weer super ik uit, zo zie ik het graag :eusa_clap:
Het is wat meer werk maar je hebt zo al zoveel plezier van het inbouwen (en wij met het bekijken van het Blog).
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

rovelra

Het respect vloeit jou kant uit !!
:eusa_clap:

Teddy81

daytonawim

Je maakt er wel een plaatje van hoor, hoop dat de sound net zo klinkt als de afwerking ;D ;D

razorx

Goh ik wou dat mijn hele auto zo bedraad was!
Je zal wel staan te trappelen om het resultaat te horen neem ik aan.

Teddy81

Kleine tegenslag! Er komt geluid uit, maar het geluid uit het linker signaal is een stuk zachter! De speakers en de cross-overs heb ik al uitgesloten, het probleem zit in de versterker of de bekabeling naar de cross-overs! Nog even verder zoeken, maar eerst even eten! Scheit!

Ewout Schalkwijk

Da's mooi k*t man! Maarre, zit je nu al drie uur te eten? :eusa_whistle:

Je kan het Ted, je kan het!!! Kom op, laat je niet gek maken.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

rovelra

Das dan mooi kl*te!

Succes met storing zoeken ...

Kanalen op de versterker al eens gewisseld van links naar rechts?

Teddy81

Nee, eten is al klaar!
Inmiddels heb ik m'n oude versterker er provisorisch tussen gezet, de nieuwe versterker gaat terug, maar dat gaat wel 3 weken duren voor ik die terug heb! Oh ja, het probleem zat m in de versterker! Links voor en links achter werken niet! Lekker!!
Het werkt wel allemaal en het klinkt lekker! Vanavond of morgen volgen de foto's! :)

Teddy81

Waar was ik gebleven? Hier dus!

De kabel van de versterker naar de speakers

Plus kabel aangesloten

Massa punt gemaakt

Toen moest ik de tweaters nog maken, in de originele plek. Dus gewoon de originele tweeter wat aanpassen

En toen kwam ik er dus achter dat de versterker niet goed was! Verdomme. Helemaal klaar mee natuurlijk omdat ik nu dan toch eindelijk muziek wilde kunnen luisteren. Na een belletje met de leverancier was ik er achter dat het minimaal 2 weken zou gaan duren dat ik hem kwijt was, dus..... de oude versterker die ik nog had liggen er maar snel in-geragd!!
Deze versterker is te koop, dus als iemand interesse heeft, PB
Oh ja, wat mankeert er nou aan de nieuwe versterker? Beide linker signalen (voor en achter) werken niet. Beetje vaag, maar goed het is natuurlijk garantie werk.

Ik zeg niet voor niets ge-ragd

En mn oude sub er ook maar even bij

Het klinkt allemaal lekker, en ik kan de speakers nu tenminste inspelen, maar ik kan pas echt wat zeggen over een paar weken als ik de juiste versterker er weer bij heb.

Robster480

Verdikkie wat maak jij mooie bekabeling, leg je alles superstrak in de auto en werk je het allemaal keurig weg!

Petje af!
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

fbm

UserID6342

Oef, wat ligt dat allemaal netjes erin zeg  :eusa_clap: En wat ben ik dan een kaaierd als ik het in me eigen auto bekijk..... :(

Laserblue

Lekkerr bezig hoor, eindelijk eens iemand die ook iets netjes opbouwt   :)

Maar waarom heb je je filters niet onder je dashboard geplaatst? Dat scheelt de helft van de kabel  ???

Heb je je deuren niet tegen de buitenzijde gedempt? 1 laag tegen de buiten zijde helpt heel veel  ;)

De originele speaker opstelling is niet alleen van de tweeters heel slecht maar ook van de mids in de deuren.
Ik zat met fase problemen en heb daarom deuren gebouwd. tegenwoordig is dit met div. software-matige oplossingen te verhelpen, maar het blijft een rotplek.
Ik had gekozen voor een nette onopvallende A-stijl oplossing als ik jou was.

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Teddy81

Citaat van: Laserblue op 06-03-2012 09:13:32
Lekkerr bezig hoor, eindelijk eens iemand die ook iets netjes opbouwt   :)

Maar waarom heb je je filters niet onder je dashboard geplaatst? Dat scheelt de helft van de kabel  ???

Heb je je deuren niet tegen de buitenzijde gedempt? 1 laag tegen de buiten zijde helpt heel veel  ;)

De originele speaker opstelling is niet alleen van de tweeters heel slecht maar ook van de mids in de deuren.
Ik zat met fase problemen en heb daarom deuren gebouwd. tegenwoordig is dit met div. software-matige oplossingen te verhelpen, maar het blijft een rotplek.
Ik had gekozen voor een nette onopvallende A-stijl oplossing als ik jou was.

Thnx! ;D

De filters heb ik niet onder het dashboard gebouwd omdat er naar mijn zin niet genoeg ruimte voor was. Ik wilde ze eerst op de plek van de airbag maken, maar daar pasten ze niet.
En op deze manier kan ik er ook beter bij mocht ik de tweeters nog af willen stellen, en dat wil ik. Ik vind ze erg "aanwezig" maar dat wordt al minder naar mate ze langer spelen moet ik zeggen.

De deuren heb ik inderdaad niet tegen de buitenzijde gedempt. Ik was erg sceptisch over het nut van demping van de deuren. Wilde eerst kijken of dit effect zou hebben. Nu is het natuurlijk te laat, want als ik de buitenzijde nog wil dempen moet ik eerst weer een groot deel van de demping er af halen. Maar ik moet zeggen, de deuren trillen niet, ze zijn echt muisstil. Ja ik weet dat het beter zou zijn als ik de buitenzijde ook doe, maar dat gaat hem niet meer worden. Mocht ik nog een keer zoiets doen, dan ga ik zeker de buitenzijde meenemen.

Ik ben op de hoogte van het feit dat de originele speaker locaties allerminst ideaal zijn. Ik heb heel lang zitten twijfelen of ik de tweaters in de A-stijl zou gaan maken maar heb er uiteindelijk van af gezien. Ten eerste omdat ik de look in het interieur compleet standaard wilde houden en ten tweede omdat ik mezelf te goed ken. Als ik gaten maak in de A-stijlen moet dat afgewerkt worden met een stofje. Dat stofje zit dan om de A-stijlen maar niet om de rest van de stijlen en de hemel. Dat vind ik weer niet mooi, en voor ik het weet sta ik weer een hele hemel te bekleden met alcantara ofzo, en daar had ik nou net geen zin in. Misschien ga ik het in de toekomst nog veranderen, maar voorlopig hou ik het hierbij. Beetje zelfbescherming.

Je brengt meteen een vraag bij me op, fase problemen. Ik weet niet zo goed wat ik daar van moet denken. Als je toch gewoon op let dat je de plussen op de plussen zet en de minnen op de minnen, dan is er toch geen probleem?? Althans dat is mijn simpele gedachte gang. Ik ben nieuw in het serieus aanpakken van deze dingen, dus de theorie van dit soort dingen is me nog onbekend.

En wat anders, een JBL MS-8 zou bijvoorbeeld een hele mooie oplossing zijn voor die problemen. Het is een oplossing die heel erg veel wordt toegepast, maar ik vraag me af... Is dat die €800 waard?? Wordt het uiteindelijke resultaat er echt zo veel beter van. ???