The Blue Comet!! VERKOCHT!! Nieuw begin! 123GT

Gestart door Teddy81, 02-01-2012 21:47:57

Vorige topic - Volgende topic

Teddy81

Ik denk dat de coilovers er eerder zijn dan dat de wielen klaar zijn eerlijk gezegd! Is nog heel erg veel werk namelijk. Ik ben gisteren begonnen wat te schuren aan de wielranden maar dat schiet niet echt op! ;D

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Teddy81

Thnx voor de link Peter!! Dankzij die link ben ik bij andere filmpjes gekomen waar ik hele goede ideeen uit heb kunnen halen over hoe ik een polijstmachine kan gaan maken om de wielranden te polijsten!! Dus... THNX!!! ;D

De boutjes heb ik gisteren weggestuurd, die ga ik niet zelf doen. Wilde ik in eerste instantie wel, maar ik heb besloten om ze te laten behandelen.

Teddy81

Om de wielen te polijsten moest ik iets hebben waardoor ik het wiel rond kon draaien zonder het hart er in. Ik zag ergens op Youtube een filmpje van een kerel die een kruiwagenwiel gebruikte, dat vond ik wel een goed idee.

Dus men neme een wiellager van een ...... (bedrijf waar ik werk) met een centrale wielmoer naaf. Die naaf heb ik de schroefdraad voor de wielmoer afgehaald. Daarna heeft een collega een aluminium bus gedraaid waar ik het wiel aan kan bevestigen.

Op een basis zodat ik deze kan bevestigen op de werkbank of een houten plaat ofzo.

En zo schuift het wiel er overheen. Zit super goed vast, maar is er ook weer makkelijk af te krijgen.

Nu de aandrijving nog zodat ik het wiel rond kan laten draaien.

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Teddy81

Citaat van: maruska op 11-05-2012 09:06:05
met een aandrijfband en een boormachine ?

Dat is inderdaad exact hoe ik het ga doen. ;D
Multiriem en poelie op boormachine!

maruska

wellicht een vertragingsoverbrenging maken.. die boormachine fix je op een flink aantaltoeren.. of een klein rad/groot rad :) ala de fiets
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Robster480

Lekker bezig Ted!

Hoeveel meter had je aan carbonfolie nodig voor de interieurdelen? :)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Boemeltje

Mooi systeem zo, je pakt het iedere keer wel uitgebreid aan, tof om te zien!

Sem

Gaaf! Zo kan je dus ook BBS velgen onder je Mamoet skelter zetten!! :D

Teddy81

Hahaha ja, super mooi, doen!!! Heb je niet een neefje met zon skelter? ;D

Ik heb 1m bij 60cm folie gebruikt om de boel in te plakken. Was meer dan voldoende.
Overigens heb ik nog een stuk liggen, volgens mij had ik dat toen al meegenomen naar de "knuffelmeeting" voor je, maar nooit meer aan gedacht toen. :(

Robster480

Citaat van: Teddy81 op 11-05-2012 10:09:56
Hahaha ja, super mooi, doen!!! Heb je niet een neefje met zon skelter? ;D

Ik heb 1m bij 60cm folie gebruikt om de boel in te plakken. Was meer dan voldoende.
Overigens heb ik nog een stuk liggen, volgens mij had ik dat toen al meegenomen naar de "knuffelmeeting" voor je, maar nooit meer aan gedacht toen. :(

Ooh, dan valt het mee! Moet het inpakken natuurlijk wel in 1 keer goed gaan ;)
Haha, geen probleem! Ik twijfel overigens nog tussen de donkere of een lichtere (lees: zilvergrijze) variant.. Zeker gezien het donkere interieur..

Teddy81

Ja klopt, maar het valt wel mee hoor, is niet heel moeilijk.
Ik denk dat met een donker interieur de lichte variant ook wel mooi is ja! Ik zeg: DOEN!! ;D

Robster480

Citaat van: Teddy81 op 11-05-2012 10:13:00
Ja klopt, maar het valt wel mee hoor, is niet heel moeilijk.
Ik denk dat met een donker interieur de lichte variant ook wel mooi is ja! Ik zeg: DOEN!! ;D

3M heeft alleen de donkere variant toch?

Teddy81

Volgens mij niet, maar ik weet het niet zeker.
Je moet even terugzoeken in mijn blog, ergens staat een link van een bedrijf waar ik het gekocht heb. In Harderwijk. Volgens mij hadden zij ook meerdere kleuren.
Ik wil wel zoeken voor je, maar dat gaat niet zo lekker op m'n telefoon.