Tegengas!

Gestart door Lampje, 09-01-2012 18:50:23

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Lampje

hanss850

Leuk positief topic
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

animalT5R

Ja als je de pers moet geloven hadden we nu ook een horrorwinter gehad...........
Was vandaag nog op de radio,supermarkten hadden maar een prijsstijging van 2%...weet niet wie ze voor de gek houden maar om een simpel voorbeeld te geven,in de guldentijd was een brood 1 gulden,nu is dat 1 euro.Weet het niet hoor,maar volgens mij was de verhouding 1 euro is 2,20 gulden.
Weet niet waar die 2% dan vandaan komt,maar das in mijn ogen geen 2%.

beetje rammelen met de emmer topic dit..
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

WYD

Ik kan dit soort mediauitingen heel erg waarderen! Ik werd er de afgelopen tijd ook niet goed van dat de media alleen maar negatieve berichten lijken te kunnen verkopen. Crisis vind ik ook een nogal grote benaming voor de huidige recessie. Zolang de economie nog beweegt en er geld blijft rollen is er wmb geen sprake van crisis, want dan ligt echt zo goed als alles stil en is de werkloosheid toch zeker een heel eind hoger dan nu. Juist al die negatieve uitingen door voornamelijk de kranten en andere media zorgen ervoor dat de economie stagneert. Zelfs het FD doet al mee aan die rampensensatie en had dat eerlijk gezegd niet verwacht. Vroeger werd een winstwaarschuwing afgegeven wanneer je niet de voorspelde 200miljoen winst had gemaakt, maar "slechts" 150miljoen WINST. Tegenwoordig wordt er gesproken over winstalarm... wat nou alarm? Tijdens recessie toch nog mooie winst boeken is toch juist heel fortuinlijk?

Daarom kan ik alle initatieven, zelfs zulke kleine heel erg waarderen. Gewoon om mensen/organisaties realistisch te laten zijn en vooral objectief te laten handelen/wezen. Van economisch voorspoed is absoluut geen sprake zeker niet als we kijken naar de mediterrane landen (met een heel ander belastingsysteem), maar zo erg dat alles en iedereen elkaar niet meer vertrouwt is wel erg overdreven, zeker met de vele garantiesystemen.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

daytonawim

Het is heel eenvoudig, de economie draait om geld uitgeven, als de burgers minder uitgeven, wordt er minder verkocht in de winkel, de transporteur vervoer minder, de importeur importeert minder, de transport secter vervoert minder, de fabrieken maken minder, de transport sector vervoer minder, de grondstoffen producent produceert minder.

De prijzen worden vervolgens verhoogd omdat de winsten en marge's dalen, omdat de financiele sector, de aandeelhouders en eigenaren
elk jaar meer geld willen zien.

Ergo als we geld uit gaan geven komt de economie vanzelf weer uit het slob, als eerder genoemde ook een beetje water bij de wijn doen t.a.v. rendementen en winsten, gaat het nog sneller beter.

De harde werkelijkheid is dat energie, brandstoffen, ziektekosten e.d zo snel duurder worden, dat we het niet meer bij kunnen benen met onze lonen, de bedrijven dat ook niet kunnen en willen compenseren.

Ons rest niets anders dan bezuinigen op uitgaves om het hoofd boven water te kunnen houden.

Het positieve van dit  verhaal is, dat het juist in de lage lonen landen beter gaat met de economie, daar wordt namelijk het geld uitgegeven wat hier wordt verdient.

Spin!

Citaat van: animalT5R op 09-01-2012 22:04:18
Ja als je de pers moet geloven hadden we nu ook een horrorwinter gehad...........
Was vandaag nog op de radio,supermarkten hadden maar een prijsstijging van 2%...weet niet wie ze voor de gek houden maar om een simpel voorbeeld te geven,in de guldentijd was een brood 1 gulden,nu is dat 1 euro.[/b]Weet het niet hoor,maar volgens mij was de verhouding 1 euro is 2,20 gulden.
Weet niet waar die 2% dan vandaan komt,maar das in mijn ogen geen 2%.

beetje rammelen met de emmer topic dit..

Dat hoorde ik dus ook, en maakte exact dezelfde vergelijking. Wat is dan een stijging van 2%? Is dat een netto percentage als men de inflatie mee gaat rekenen? Als dat zo is, dan klopt het. Dan zijn de prijzen slechts 2% gestegen, alleen het salaris is dan 48% gezakt...

...zo ken ik er nog wel een paar ;D

www.vm-parts.nl

mehn

Heb je het hele verhaal gehoord? De onderzoekers hebben een boodschappakket van 2001 vergeleken met hetzelfde pakket in 2011.
De prijs van het hele pakket is gestegen van 78 euro nogwat naar 80 euro nogwat. Hieruit hebben ze de stijging berekend.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

animalT5R

Citaat van: mehn op 10-01-2012 16:09:16
Heb je het hele verhaal gehoord? De onderzoekers hebben een boodschappakket van 2001 vergeleken met hetzelfde pakket in 2011.
De prijs van het hele pakket is gestegen van 78 euro nogwat naar 80 euro nogwat. Hieruit hebben ze de stijging berekend.
Ja want stel dat ze hetzelfde pakket vergeleken hadden van voor de euro en na de euro,er heel andere procenten naar voren waren gekomen.Ze weten wel wat ze vergelijken,maar ja,de pers liegt niet  :eusa_liar:  :eusa_naughty:

En het is natuurlijk makkelijk vergelijken als alles na de euro ineens 110% duurder is geworden
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

)()()sT

Dat hebben ze toch gedaan ???
2001 was nog voor de € ;)

Turbobiker

Citaat van: animalT5R op 10-01-2012 16:12:01
Citaat van: mehn op 10-01-2012 16:09:16
Ja want stel dat ze hetzelfde pakket vergeleken hadden van voor de euro en na de euro,er heel andere procenten naar voren waren gekomen.Ze weten wel wat ze vergelijken,maar ja,de pers liegt niet  :eusa_liar:  :eusa_naughty:

En het is natuurlijk makkelijk vergelijken als alles na de euro ineens 110% duurder is geworden

Je vergeet alleen dat een brood toen echt geen 1 gulden meer kostte. Eerder 1,70.

En die supermarktprijzen kloppen echt, zo slim zijn die onderzoekers ook wel. Het gaat slecht met de economie omdat juist De Telegraaf en zo een vent met een raar kapsel in Den Haag de feiten verdraaien en inspelen op gevoelens.

Bekijk het eens anders. Stel dat je per jaar 5000 euro over hebt naast alle vaste lasten. En je gaat er bij een slechte economie 2% op achteruit. Dan is dat 100 euro op jaarbasis. Waar hebben we het dan over? Als je dat niet kunt lijden dan heb je een ander probleem.

Mijn uitgavepatroon blijft dus vrijwel gelijk. Niks slechte economie.

Dus graag nog wat meer goede berichten, zodat ook Animal in een goede stemming komt. (naast dat je stemming beter wordt als je De Telegraaf niet meer leest bespaar je ook nog heel wat op een jaar abo!)
De Tussenpaus

Broabander

Vergeet supermarktoorlog niet. Daar hebben we ook jaren profijt van en is (mede) de reden dat we nu slechts 2% meer betalen en geen 30%.

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Ben

Het gaat hartstikke goed in Nederland.
En zeker voor iedereen die hier op het forum is.
Dikke auto, gratis forum, wat wil je nog meer.

BBS

Citaat van: Ben op 10-01-2012 17:21:58
Het gaat hartstikke goed in Nederland, wat wil je nog meer.

Heb je even ??? ;D

Zal even het briefje pakken :D
Volvoloos....

Justin-850

Nog een goed puntje voor de Nederlandse economie is dat de vakanties vanwege de (welke?????) crisis meer in Nederland gevierd gaan worden. Dus wordt er minder geld naar het buitenland "gebracht", wat weer betekend dat de Nederlandse recreatie branche er positief "de dupe" van is :D

Deze Nederlandse recreatiebranche investeerd vervolgens in Nederlandse bedrijven voor uitbreiding van zwembaden, speeltoestellen, woningen, wegen etc. etc.

Kortom: Die crisis is zo slecht nog niet :P