Nieuw lid met S70

Gestart door Jeroenimus, 10-01-2012 11:42:32

Vorige topic - Volgende topic

Jeroenimus

Hallo allemaal!

Even voorstellen... Ik ben Jeroen en vanaf volgende week eigenaar van een S70 2.5 uit 98 met 186000 km op de teller. Er zijn eigenlijk een paar simpele redenen waarom ok voor deze auto heb gekozen: Betaalbaar in aanschaf, degelijk, comfortabel en naatuurlijk de onverwoestbare motor met heerlijk geluid! Ik heb juist deze auto aangeschaft ivm de complete onderhoudshistorie, eerste eigenaar, km stand en de service van het bedrijf waar ik de auto heb gekocht. Er gaat nog een nieuwe distributie + waterpomp op voor hij afgeleverd wordt.

Ik heb al wat uurtjes over het forum gestruind en ben al heel wat wijzer geworden mbt de 70 (en natuurlijk 850) serie. Super forum!!

Kan niet wachten hem op te halen en hem een goeie poetsbeurt te geven.

Ik zal zsm wat foto's plaatsen.

Groet,
Jeroen

Jeroenimus

Nog wat foto's (ongewassen) van de S70

Zodra ik de auto in bezit heb zal ik wat meer foto's maken

daytonawim

Nette auto heb je gevonden, zitten toch wel een paar aardige optie's op zo te zien.

Veel plezier er mee.

Hengeveld

Mooi ding! Erg lage kilometerstand. Als je garantie hebt, controleer de stoelverwarming en hou de airco in de gaten.

Jeroenimus

Haha, stoelverwarming en airco... Stoelverwarming links werkt niet, althands het lampje doet het niet. Airco heeft de afgelopen jaren regelmatig onderhoud gehad. Die wordt ook ijskoud, alle functies en ventilator werken prima, ik hoor ook de magneetkoppeling schakelen maar wel knipperende ledjes. Ik hoop dat het met schoonmaken van temp sensor opgelost is, anders uit laten lezen.

Deze twee zaken heb ik met de onderhandeling natuurlijk meegenomen. Ik heb aangegeven een nieuwe distributie, waterpomp en multiriem te willen hebben ivm de stoelverwarming en airco "storing".

Stoelverwarming probeer ik zelf op te lossen. Als dit niet lukt, jammer dan. Er zit geen leer in dus zal wel meevallen met koude bibs in de winter.