Torque Pro app, de mogelijkheden

Gestart door t_w, 14-01-2012 14:36:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jacques1967

Is zoiets ook werkend te krijgen als je geen obd stekker hebt?(dus dat led lampje ding) Dmv een zelf gefabriceerd iets oid?

mvg Jacques

volvofred

Ik zou voor die paar euro's gewoon een dongle kopen!
Lijkt me een hoop werk namelijk

jacques1967

#17
Gaat niet om de centen maar om de missende connector waar die dongle aangekoppeld zou moeten. Op mijn 850 zit geen obd diagnose stekker.. Alter1..

volvofred

Ach so....

Dan heb ik niets gezegd :-X

Arjanestate

#19
werkt ook op de OBD2 van mijn 850 TDI? zo ja dan had ik hem gisteren al besteld ;D


EDIT: besteld!
854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

Zo, OBD2 dongle besteld (ELM327) en een telefoonhoudertje, komen morgen binnen :eusa_dance: ben ERG benieuwd hoe dit werkt bij de TDi, misschien kom ik er dan wel achter qwat het startprobleem kan zijn :eusa_pray:
854 T-5 ROOD 1994

Piet

Doet ie het alleen op de volwaardige OBD II's van 1998 en later of ook op de "semi" OBD II's van eerdere modeljaren?

Arjanestate

Citaat van: Piet op 20-02-2012 15:29:33
Doet ie het alleen op de volwaardige OBD II's van 1998 en later of ook op de "semi" OBD II's van eerdere modeljaren?

Ik heb geen idee, ik ga het proberen als mijn spullen binnen zijn, op youtube zijn iig wel enkele filmpjes te zien waar ze een telefoon op de OBD hebben aangesloten op een 850
854 T-5 ROOD 1994

Piet


Arjanestate

Jammer, het schijnt niet te werken bij de TDI en inderdaad communiceert de dongle niet met de ECU :-[ , ik ga vanavond nog wel ff proberen bij een andere auto om te kijken of de dongle zelf wel goed is...
854 T-5 ROOD 1994

Rijns_t5r

#25
zat hier ook al een tijd naar te kijken of het wat was,maar zie alleen maar goede recensies.
ga er ook 1 bestellen.
zou leuk zijn als er wat was dat ook obd1 digitaal op je tablet/pc of telefoon liet zien.

op de onderstaande site staan ze ook te koop.

http://www.lightinthebox.com/nl/OBD2-scanner-ELM327-usb---plastic_p88341.html

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Chris

Nu ik een Android telefoon heb misschien ook maareens die Dongle die Mars aangeeft kopen en dat Torque downloaden. Volgens mij is er best leuke info mee uit te lezen.

GeertM2

Bij mij (MY'99) wordt de turbodruk oook uitgerekend d.m.v. MAF, gasklep stand en toerental.
Ben wel benieuwd of er ook een Volvo turbodruk PID is. Ik neem toch aan dat er ergens wel degelijk een electronische turbodruk sensor voor het motormanagment zit...

tackle

De eerste dongle, staat bij de reviews, schijnt altijd aan te blijven staan. Is dat bij onze volvo's ook zo? Volgens de schrijver van de review, is dit gelegen in het feit dat de OBD poort nu eenmaal altijd onder spanning blijft staan, ook na uitschakelen contact.
Hoe hebben jullie dit opgelost? Gewoon eruit trekken kan, maar heb geen idee hoe lang die wangching rommel dat volhoudt natuurlijk, of de OBD poort van mijn auto.

Rob850turbo

Citaat van: Rijns_t5r op 24-02-2012 12:26:21
zat hier ook al een tijd naar te kijken of het wat was,maar zie alleen maar goede recensies.
ga er ook 1 bestellen.
zou leuk zijn als er wat was dat ook obd1 digitaal op je tablet/pc of telefoon liet zien.

op de onderstaande site staan ze ook te koop.

http://www.lightinthebox.com/nl/OBD2-scanner-ELM327-usb---plastic_p88341.html

robert

heb er net 1  besteld bij hun