Torque Pro app, de mogelijkheden

Gestart door t_w, 14-01-2012 14:36:09

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Citaat van: GeertM2 op 24-02-2012 14:07:20
Bij mij (MY'99) wordt de turbodruk oook uitgerekend d.m.v. MAF, gasklep stand en toerental.
Ben wel benieuwd of er ook een Volvo turbodruk PID is. Ik neem toch aan dat er ergens wel degelijk een electronische turbodruk sensor voor het motormanagment zit...
Nope, althans bij 1996 850R in ieder geval niet.
Bij MY '99 ben ik niet helemaal zeker, maar volgens mij ook niet.

KIM

Citaat van: tackle op 24-02-2012 14:18:00
De eerste dongle, staat bij de reviews, schijnt altijd aan te blijven staan. Is dat bij onze volvo's ook zo? Volgens de schrijver van de review, is dit gelegen in het feit dat de OBD poort nu eenmaal altijd onder spanning blijft staan, ook na uitschakelen contact.
Hoe hebben jullie dit opgelost? Gewoon eruit trekken kan, maar heb geen idee hoe lang die wangching rommel dat volhoudt natuurlijk, of de OBD poort van mijn auto.

Op de OBD poort zit geen contactgestuurde plus. Er zal dus nooit herkenning van contact uit kunnen plaatsvinden, ongeacht welke versie dongle je ook hebt.
De enige methode zou kunnen zijn dat de dongle zichzelf uitschakelt wanneer de ECU niet meer reageert.
Al dit is universeel, dus geldig voor alle merken.

niwesa

Vandaag k0reeg ik de Disco dongle binnen. Besteld via Dealextreme, en het werkt prima. Voor mij gaat het vooral om het uitlezen van motorstoringen. Leg het dingetje gewoon in de auto en kan dan altijd een reset geven mocht het ooit nodig zijn.

Bij mij werkt het dus op een V70 2.4 van 2000.

Zal nog even kijken of hij ook op de Audi A2 werkt.
Verkoopt helaas zijn mooie V70

Rob850turbo

niwesa

Bij Dealextreme de helft goedkoper!

Rob850turbo

Citaat van: niwesa op 10-03-2012 21:02:05
Bij Dealextreme de helft goedkoper!

plus 17 euro cod afterekenen met UPS

Rob850turbo

niwesa

CiteerBij Dealextreme de helft goedkoper!

plus 17 euro coc afterekenen met UPS

Dealextreme berekend geen verzendkosten, Torque kost € 3.50

Blijft dus goedkoop.

Rob850turbo

Nu zelfs dashcommand (voor android) op de Tablet , bluetooth en werkt goed

nielsmaneschijn

Hoe hebben jullie de 'volumetric efficiency' ingesteld? Default staat dat op 85%, maar ik denk dat dat voor motoren zonder turbo is. Verder kan je nog iets aanpassen ('Boost aanpassing'), neem aan dat dat een correctie is voor als je niet op zeeniveau zit?
De berekende turbodruk klopt met die 85% voor geen meter, lijkt me. Tenzij 1,5 bar voor een gechipte R normaal is... lijkt me niet.

Ik heb ook de 'disco dongle' van de dealextreme, werkt goed. Plan is om een Archos G9 80 250GB tablet aan te schaffen als muziekspeler, navigatieding en OBD uitleesapparaat met Torque.

SIPS Master

Torque werkt alleen als je auto volledig OBDII compliant is. Is volgens mij ook in andere topics over het uitlezen van de ECU. 850's en (ik geloof) S70 tot 99 werkt het niet op is OBD 1.5 oid.

Is wel jammer, opzich wel een "grappig" en gemakkelijk stukje software.

Schijnt ook dat die el cheapo (327) bluetooth adapter niet overal goed op werkt. Werkt op mijn 850 prima alleen dus de software niet. Tijd voor een nieuwe Volvo  ;) ;D
Up the Irons!

SIPS Master

Up the Irons!

t_w

Citaat van: SIPS Master op 26-03-2012 13:51:18
Torque werkt alleen als je auto volledig OBDII compliant is. Is volgens mij ook in andere topics over het uitlezen van de ECU. 850's en (ik geloof) S70 tot 99 werkt het niet op is OBD 1.5 oid.

Schijnt ook dat die el cheapo (327) bluetooth adapter niet overal goed op werkt. Werkt op mijn 850 prima alleen dus de software niet. Tijd voor een nieuwe Volvo  ;) ;D

Mijn V70 is van 98 en daar werkt 'ie tocht echt prima...

SIPS Master

Staat ook ik geloof  ;) Werkt iig niet op Europese 850's de Amerikaanse uitvoering wel als ik het goed onthouden heb.
Up the Irons!

Rob850turbo

Citaat van: t_w op 26-03-2012 20:02:29
Citaat van: SIPS Master op 26-03-2012 13:51:18

Schijnt ook dat die el cheapo (327) bluetooth adapter niet overal goed op werkt. Werkt op mijn 850 prima alleen dus de software niet. Tijd voor een nieuwe Volvo  ;) ;D

Mijn V70 is van 98 en daar werkt 'ie tocht echt prima...

Op mijn V70 werkt de Elm 327 prima

ook op mijn chevrolet express 1500 Van(bouwjaar 1999) werkt de Torque software prima maar  de palmerperformance software werkt op de chevy van niet