Torque Pro app, de mogelijkheden

Gestart door t_w, 14-01-2012 14:36:09

Vorige topic - Volgende topic

Rob850turbo

Torque sofware is gratis te downloaden op het net !

sjarrel2

Citaat van: t_w op 14-01-2012 14:36:09
Torque Pro (€3,50) is een App voor Iphone / Android waarmee je met behulp van een Bluetooth OBDII Dongle gegevens van je auto kunt uitlezen. Verder kun je diverse sensoren loggen tijdens een rit en deze data wegschrijven als CSV file. Ook kan de gereden route naar Google Maps geëxporteerd worden.
De sensoren kunnen tegen elkaar (of als functie van de tijd)  'geplot' worden.

Je kunt er ook foutcodes mee lezen / wissen, maar dat heb ik nog niet kunnen proberen (De V70 is uiteraard een storingsvrije auto ;) ).
Heb het al wel bij een Opel Zafira geprobeerd en daar werkte het lezen en wissen van foutcodes prima.

Nu is er al redelijk wat geschreven over deze app, maar ik kon  niet vinden wat je allemaal bij onze Volvo's kon uitlezen (met andere woorden, hoe goed het werkt).

Dit is een lijstje met live OBDII data die ik binnen kan halen (uiteraard komen daar alle GPS gerelateerde data nog bij).

V70R 1998 Manual Transmission FWD:

• Temperatuur koelvloeistof [ºC]
  • Temperatuur aangezogen lucht [ºC]
  • Motor belasting [%]
  • RPM
  • Gasklepstand [%]
  • Timing vooruitgang [º]
  • Turbo Boost / vacuum
  • Volumetric Efficiency
  • Brandstof Trim Bank 1 Lange Termijn
  • Brandstof Trim Bank 1 Korte Termijn
  • Fuel Trim Bank 1 Sensor 1
  • Fuel Trim Bank 1 Sensor 2
  • Brandstofverbruikt [km/l]
  • Mass Air Flow snelheid [gram/s]
  • Snelheid [km/h]
  • O2 Voltage Rij 1 Sensor 1 [V]
  • O2 Voltage Rij 1 Sensor 2 [V]
  • Voltage [V]

Ook gaan er verschillende verhalen over bepaalde dongle's die wel of niet werken, misschien dus ook wel handig om hier een lijstje bij te houden met wel en niet werkende dongle's.

1
http://cdn3.image-tmart.com/prodimgs/1/12002650/ELM327-Bluetooth-OBDII-CAN-BUS-Wireless-Transceiver-Dongle_150x150.jpg?1320225448
Prijs incl verzenden: €44,- (link)

Voordelen:
- Werkt!
- Erg klein
- Geen leds, schakelaars etc
- Goed in te bouwen

Nadelen:
- Niet de goedkoopste

2
http://www.autotool-shop.com/4083-12520-large/elm327-bluetooth.jpg

Prijs: $18,62, excl. verzenden (Link

Voordelen:
- Werkt!
- Goedkoop

Nadelen:
- Relatief groot
- 'disco led's' (aldus Men-O ;) )

Ben erg benieuwd of auto's van andere bouwjaren of met andere motoren ook andere gegevens kunnen lezen.

Groet,
Thijs

edit1 : Blijkbaar niet beschikbaar voor Iphone...
edit2 : Dongle erbij gezet
edit3 : Dongle van Men-O toegevoegd

Ik heb optie 2 aangeschaft bij focalprice, maar  bij mij gaat alleen het onderste (rode) lampje branden, en torque kan de adapter niet localiseren. Ik heb een 11-1998 v70. Volgens mij MY1999. Met volfcr en de VAG kabel usb gaat het prima. Iemand een idee?? Dien ik eerst iets te activeren oid? Zat verder geen boekje oid bij.

EDIT: Al geregeld, was bij het pairen iets mis gegaan. Werkt nu perfect.. :eusa_dance:

j3r03n

Mijn V70 van 11-98 en MY99 geeft niet thuis via ELM327 (dealextreme) met Torque (gratis versie) en andere Android software. Ik heb dit destijds geprobeerd met een Samsung Galaxy S en een Samsung Nexus. Zie ook dit topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,49382.0.html

Her en der heb ik gelezen dat als het niet werkt het ook te maken kan hebben met de Android versie en merk/type telefoon (om het nog ingewikkelder te maken), ik weet niet of dit klopt.
Met een VAG kabel kan ik nu, icm Brickdiag en Volfcr wel (beperkt) uitlezen en (beperkt) resetten.

Ik ben erg benieuwd of ik misschien toch kan uitlezen vanaf een andere telefoon en andere adapter.
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

sjarrel2

Iets te snel geweest. Het pairen is gelukt en kan foutcodes uitlezen (geeft de app tenminste aan), maar realtime information werkt niet. Getest met de Sony Xperia S en betaalde android Torque.

Rob850turbo

Gisteren de ELm 327 gebruikt op een XC70 , bouwjaar 2002 .

Fout codes makkelijk uit te lezen

Dash command van palmer performance en Torque werken beidde op deze auto.

Unexist

OBDII Bluetooth adapter gekocht de ELM1327 of zoiets alleen hij ziet de adapter wel maar maakt geen verbinding met de auto :( terwijl een 850 het protocol ISO14230-4 gebruikt en deze ook in het lijstje staan met protocollen die de adapter aan kan ?

Iemand ideen?
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

KIM

Ondanks het feit dat het dekseltje op de diagnosestekker OBD-II vermeldt, zijn 850's nooit OBD-II. Ik noem heb OBD-1,5, want een aantal systemen aan boord voldoen wel aan het protocol (ABS, Airbag, AT en nog een paar).

Sowieso zit de diagnosepen van het motormanagement op de onjuiste pen om te kunnen voldoen aan het protocol; hij zit op pen 4, waar hij op pen 7 zou moeten zitten. Er is hier al heel veel geschreven over dit onderwerp, dus ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie eens.

Unexist

Ok dus als ik pen 4 naar pen 7 verplaats zou het moeten werken? Ik heb het puur om foutcodes te lezen en te wissen!. en zelfs dat doet hij al niet.
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

haasje

Vergis je ook niet in de slechte kwaliteit van de meeste bluetooth uitlezers op basis van een elm chip. Probeer je kastje eerst eens op een andere auto (en dan bij voorkeur geen ford, want die schijnen ook regelmatig problemen te geven)

razorx

Daarnaast hebben onze 850's met Fenix of LH Jetronic een andere initialisatie string nodig.
Een standaard apparaat zal die niet sturen.

Van de nieuwere Motronics weet ik het niet.

Unexist

Ok, dus met anderen woorden om het te laten werken zal het niet meevallen en ben ik nog steeds afhankelijk van de garages met uitlees aparatuur :( jammer maar helaas. Bedankt voor jullie comments!.
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

KIM

Wat voor mij het beste werkt is een VAG-KKL kabel (gewoon de standaard OBD -> USB kabel) met Vol-FCR voor het resetten van het service lampje en Brick-Diag met een verloopkabel voor pen 4 naar 7 om foutcodes uit te lezen. Het enige dat mij niet lukt met die combi is het uitlezen van de ECC.

Je kunt trouwens nog altijd het systeem met knippercode uitlezen. Alleen zul je het kabeltje zelf moeten maken.

JW

In de laatste C'T (Duits blad) staat ook een artikel hierover. enkele goedkope en duurdere interfaces getest. De uitkomst weet ik niet precies meer.

Heb nu net een HTC die ik ook hiervoor ga gebruiken. OBD interface is al besteld, iets van 11 euro met verzenden. Eerst eens kijken hoe die werkt op de 850 en de V70, vooral die laatste wil ik graag even bekijken ivm met de gasinbouw. Ben benieuwd hoeveel data ik er uit kan halen.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

elmarconi

Citaat van: JW op 13-11-2012 22:04:44
In de laatste C'T (Duits blad) staat ook een artikel hierover. enkele goedkope en duurdere interfaces getest. De uitkomst weet ik niet precies meer.

Heb nu net een HTC die ik ook hiervoor ga gebruiken. OBD interface is al besteld, iets van 11 euro met verzenden. Eerst eens kijken hoe die werkt op de 850 en de V70, vooral die laatste wil ik graag even bekijken ivm met de gasinbouw. Ben benieuwd hoeveel data ik er uit kan halen.

Mwoah, een van de laatste...  Nummer 22: http://www.heise.de/ct/inhalt/2012/22/138/

Prima blaadje overigens.
--
Autogas Inside . . .

)()()sT

Om even in het passende topic verder te gaan...

Citaat van: )()()sT op 30-01-2013 22:14:02
Om even gelijk een bijvraag te stellen: zijn die apps er ook voor iPhone?

Citaat van: M a r c op 30-01-2013 22:15:12
ja, torque, fuzzy car, etc.

Zijn er echt goede app's die nou net zo smooth werken op de apparaten van die Appel-rukkers?

;D