Testrit 850 T5 Estate met een dubbel gevoel

Gestart door RiK1200RS, 14-01-2012 22:19:13

Vorige topic - Volgende topic

Jan_D.

Citaat van: Ludo op 15-01-2012 00:04:43
Citaat van: Sem op 14-01-2012 22:44:07
Een 850 is heel snel warm overigens.. je hebt maar 2km nodig en dan is ie al op bedrijfstemperatuur.

Sem, hoe lang rij jij al 850-x70?.  ::)

Ik dacht zelf aan 15 km ipv 2 km voor de olie echt op temperatuur is....

grijzev70tdi

ik denk dat Sem het koelwater bedoeld. Die is berhoorlijk snel warm. Olie duurt wel wat langer ja
Grolsch, het klinkt al lekkerder

BBS

Maar om terug te komen op de kern van het verhaal, ik zou hem ook laten staan :eusa_think:
Sowieso als je komt voor een proefrit heb ik het liefste dat de wagen niet is "warm" gereden. Ook niet schoongemaakt ofzo, maar gewoon zoals hij is.
Volvoloos....

Marc O.

Citaat van: BBS op 15-01-2012 08:52:01
Maar om terug te komen op de kern van het verhaal, ik zou hem ook laten staan :eusa_think:
Sowieso als je komt voor een proefrit heb ik het liefste dat de wagen niet is "warm" gereden. Ook niet schoongemaakt ofzo, maar gewoon zoals hij is.

Ik heb bij onze auto's het idee dat een warme start vaker voor problemen zorgt dan een koude start. Laat dus maar lekker warmdraaien van tevoren. ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

arjen850

Citaat van: Marc O. op 15-01-2012 10:14:11

Ik heb bij onze auto's het idee dat een warme start vaker voor problemen zorgt dan een koude start. Laat dus maar lekker warmdraaien van tevoren. ;)

Jij hebt het zeker over een S80 :eusa_wall: ;D

RiK1200RS

Allemaal heel erg bedankt. Ik zal de eigenaar straks eens bellen, met de mededeling dat we er vanaf zien. Jammer maar helaas.. Maar er zwemt vast nog wel andere vis in zee :)

Marc O.

Citaat van: arjen850 op 15-01-2012 10:19:11
Citaat van: Marc O. op 15-01-2012 10:14:11

Jij hebt het zeker over een S80 :eusa_wall: ;D

Jonguh... :evil:

;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

BBS

Citaat van: RiK1200RS op 15-01-2012 10:23:38
Allemaal heel erg bedankt. Ik zal de eigenaar straks eens bellen, met de mededeling dat we er vanaf zien. Jammer maar helaas.. Maar er zwemt vast nog wel andere vis in zee :)

Kijk eens in onze eigen "te koop aangeboden" sectie...
Staan gewoon hele goede exemplaren tussen. ;)
Volvoloos....

RiK1200RS

@BBS: ik had gisteravond al een blik geworpen en wat PM's verzonden.. Afwachten en doorzoeken :)
Allemaal bedankt!

francois

RiK1200RS

@francois; niet doorzoeken of de bewuste 850 niet? :)

Jack v

mag he took een diesel zijn of is dat niet interessant voor je?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

RiK1200RS

@Jack: voor een diesel rij ik te weinig helaas. Tenzij een 850 zich ook leent voor ppo..

blauweroffel

Al afgebeld?
Ik deed het niet: geen werkende km icm geen onderhoudspapieren...... trekken naar rechts (aandrijfas gaar?)
Tenzij je van gokken houdt.....

Rij zelf T-5, was bij aankoop redelijk goed onderhouden, moest toen alleen nieuwe carterventilatie op, en toch heeft ie wel wat onderhoud gekost. (waterpomp en dirstributie etc bleek goedkope imi te zijn, je wilt niet weten wat vervanging heeft gekost nadat alle schoepen van de waterpomp ins blaue hinein waren.... >:() (niet erg, ik rook niet, ga niet naar de kroeg en slaag erin mn rechtervoet redelijk licht te houden)

BR

grijzev70tdi

Citaat van: RiK1200RS op 15-01-2012 10:23:38
Ik zal de eigenaar straks eens bellen, met de mededeling dat we er vanaf zien.

:eusa_clap: :eusa_clap:

Dat word steeds zeldzamer tegewoordig :-\
Grolsch, het klinkt al lekkerder