Inhouden, afslaan en niet meer lopen

Gestart door Lucifer, 17-01-2012 11:04:33

Vorige topic - Volgende topic

Lucifer

Gisteren wilde ik na mijn werk naar huis rijden in mijn 1997 V70 2.5T op LPG.
Na een kilometer of 5 begon hij wat in te houden en onregelmatig te lopen.
Ik dacht, misschien een LPG-probleem, dus overgeschakeld op benzine. Helaas liep ie daar niet beter op, het stotteren werd steeds erger en een kilometer of 2 nadat het stotteren begon stond ik stil... hij sloeg af en wilde niet meer starten. Gelukkig was ik niet al te ver van mijn vaste garage dus die zijn hem op komen halen en daar staat ie nu, ze zoeken naar de oorzaak. Ik zelf zou denken als ie stottert/afslaat op gas en benzine zal het probleem wel in de ontsteking zitten... maar misschien denk ik te simpel. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

B.v.d.

Groet Harold

MVeldhuis

Ik denk dat je wel aardig goed zit qua vermoeden.

beunmaat

Altijd bij het makkelijkste beginnen, ontsteking is altijd een van de hoofdverdachten bij dit soort problemen.

darius

Tja lucifer.....onsteking, met zo een nickname vraag je om problemen...

Uitlezen foutcodes en controle onsteking..
No show, only go.

Lucifer

@Darius:  Heb geen vreemde lampjes zien branden, kun je dan toch foutcodes hebben? Het enige lampje dat brandde was die van de lambda-sonde, maar die brand altijd, heeft nooit problemen gegeven.

En mijn nickname, heb mezelf wel bij de cilinders gehouden, maar dat hielp helaas ook niet.... hahaha

MVeldhuis

Sorry hoor maar je lambdalampje brand altijd en je bent nooit op het idee gekomen om eens uit te zoeken hoe dat komt? Als jij al geen tijd en moeite in je auto steekt blijkbaar, waarom zouden wij dat dan wel doen?

BBS

Citaat van: Lucifer op 17-01-2012 11:59:12
Het enige lampje dat brandde was die van de lambda-sonde, maar die brand altijd, heeft nooit problemen gegeven.

Ik zou toch maar eens proberen te achterhalen welke foutcode dit is.
Een lambda-lampje brandt tenslotte niet voor niks.

En sowieso altijd beginnen bij het begin => foutcodes!
Niet uitgelezen = onbegonnen werk met oplossen ;)

just my 2 cents...
Volvoloos....

BBS

Citaat van: MVeldhuis op 17-01-2012 12:02:51
Sorry hoor maar je lambdalampje brand altijd en je bent nooit op het idee gekomen om eens uit te zoeken hoe dat komt? Als jij al geen tijd en moeite in je auto steekt blijkbaar, waarom zouden wij dat dan wel doen?
:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Volvoloos....

darius

No show, only go.

arjenT5R

zeikstengel  ;D ;D ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Lucifer

Zo... iets met verkeerde been en een bed?

Dit deed hij destijds bij aanschaf bij Hennes te Nijmegen al! Omdat er wat kleine dingetjes aan waren is hij vlak na aanschaf even terug geweest naar Hennes, ook dit probleem is toen aangekaart. Volgens hen ging het lampje branden op het moment dat hij van benzine (starten) overschakelt naar LPG, en dat ik me er niet al te druk om moest maken. Dit heb ik dus maar aangenomen (misschien te goedgelovig) en heb er tot dusverre ook nooit problemen mee gehad.

darius

Nou wel problemen dus. Lambdalampje is het motormanagement lampje en moet niet branden. Je hebt foutcodes , dus uitlezen
No show, only go.

Lucifer

Heb even contact gehad met mijn garage, het schijnt opgelost te zijn.
Nieuwe verdeelkap en bougiekabels en hij doet het weer.
Kosten 340,- welke voornamelijk zijn voor de bougiekabels.

De foutmelding m.b.t. de lambda ga ik een keer uit laten lezen, weet niet of ik dit het beste kan laten doen bij de garage of bij mesman (LPG inbouwcentrum)

BBS

Citaat van: Lucifer op 17-01-2012 12:52:15
Heb even contact gehad met mijn garage, het schijnt opgelost te zijn.
Nieuwe verdeelkap en bougiekabels en hij doet het weer.
Kosten 340,- welke voornamelijk zijn voor de bougiekabels.

De foutmelding m.b.t. de lambda ga ik een keer uit laten lezen, weet niet of ik dit het beste kan laten doen bij de garage of bij mesman (LPG inbouwcentrum)
;)
Volvoloos....

Lucifer

Kan het lambda-lampje ook iets te maken hebben met oude/versleten verdeelkap/bougiekabels of is dit onmogelijk?