BB ( Boeijke's Blog) De T-5

Gestart door Boeijke, 22-01-2012 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

Boeijke

Hier nog een overzichtje van de volvo's die we ooit gehad hebben.

En dit rijtje stond afgelopen zomer in de straat.
De blauwe 850 is inmiddels gesloopt.

Deze zijn er dus nog:

Jack v

Hahaha je mag alleen wel wegenbelasting betalen voor de ruimte die je n de straat inneemt.

mooi wagenparkje Willem :D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342

Mooie auto's Wim, maar zoals je weet blijft de 2 serie mijn grote favoriet.  Heb het altijd een geweldige auto gevonden en rijd, zeer zeker voor zijn leeftijd, perfect.

Boeijke

Citaat van: Dirk342 op 24-01-2012 08:14:39
Mooie auto's Wim, maar zoals je weet blijft de 2 serie mijn grote favoriet.  Heb het altijd een geweldige auto gevonden en rijd, zeer zeker voor zijn leeftijd, perfect.

Rijd ook super dat ding. Ondertussen nieuwe riempjes opgelegd  dus is dat "gieren" ook verleden tijd. En laad de accu tenminste ook weer bij.
Nu nog een keer tijd zien te  vinden om echt aan dat ding te beginnen.  :eusa_shifty:

CarolineB

Citaat van: Boeijke op 23-01-2012 22:29:07
......
http://www.mijnalbum.nl/Foto-G8XJ8AQM.jpg
Dat is een behoorlijke rij volvo's die jullie hebben gehad en nu nog hebben :D
Leuk al die foto's!

Ik heb ook zo'n 440 gehad, ook die kleur. Had alleen wel erge last van het loslaten van de blanke lak.

Boeijke

Citaat van: CarolineB op 24-01-2012 18:17:12
......
Leuk al die foto's!

Ik heb ook zo'n 440 gehad, ook die kleur. Had alleen wel erge last van het loslaten van de blanke lak.

De 440 ziet er op de foto ook beter uit dan in het echt. Wonderbaarlijk genoeg bijna geen roest, maar ook bij die van ons liet de blanke lak op verschillende plaatsen los. En het ding reed op zich niet eens zo heel verkeerd.

peteRRR

Daf nr1 ( beige ) was ook een strakke bak Willem. ;D

Wel vasthoudend aan het Volvo merk.

Groet. ;)
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Boeijke

Citaat van: peteRRR op 24-01-2012 19:09:58
Daf nr1 ( beige ) was ook een strakke bak Willem. ;D

Wel vasthoudend aan het Volvo merk.

Groet. ;)

Dat ding leek wel van golfplaten gemaakt  ;D
Maar hij deed het altijd. Werd eigenlijk gebruikt als reserve autootje. Wilde van die en die oranje eigenlijk 1 goeie maken. Kon toen die gele/beige redelijk goed verkopen en heb ze toen allebij maar verkocht.
Was op kenteken trouwens gewoon een Volvo. Alleen met daf logo's.

Broabander

Citaat van: Boeijke op 24-01-2012 19:01:08
......
Leuk al die foto's!

De 440 ziet er op de foto ook beter uit dan in het echt. Wonderbaarlijk genoeg bijna geen roest, maar ook bij die van ons liet de blanke lak op verschillende plaatsen los. En het ding reed op zich niet eens zo heel verkeerd.

Nee 440's rijden lekker joh! Zeker met stevige vering eronder kan je er vierkant mee door de bocht. Lekkere acceleratie en tussensprintjes, 0-100 in 10 seconden!
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

CarolineB

Citaat van: Broabander op 24-01-2012 22:32:59
Citaat van: Boeijke op 24-01-2012 19:01:08
......
Leuk al die foto's!

Nee 440's rijden lekker joh! Zeker met stevige vering eronder kan je er vierkant mee door de bocht. Lekkere acceleratie en tussensprintjes, 0-100 in 10 seconden!
Ik had volgens mij een 2.0, maar om nou te zeggen dat het echt lekker rijdt  :eusa_think:

Broabander

Herrie, hobbelig, krap, ja zeker ;) Maar ik vond het (met nieuwe vering) qua rij-eigenschappen een lekker scheurwagentje!

Blok is alleen wel enigzins overleden op 137.000km. Tenminste, ik wilde hem al kwijt en toen werd ie kapot gereden door 'n oud vrouwtje. Rijd nu ergens in Delft meen ik. Als ie nog rijd. Zoop als een verslaafde en tik in de motor, piepgeluiden en oliedrukproblemen, ondanks op tijd olie verversen, riemwissel etc.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Boeijke

Vandaag eens lekker geklust aan de740 van vrouwlief.
Ding moet woensdag naar de keuring en er waren nog een paar kleinigheidjes.

Ander setje wielen eronder met vier goede banden
2 uilaatdelen vervangen
Handrem gesteld
Een vers knipperlicht unitje erin

Nu woensdag ochtend samen met degene die em mag keuren vers stuurhuis eronder en dan zou ie er weer een jaartje tegenaan moeten kunnen.

Tussendoor de 264 op zijn nieuwe 2e hands velgjes gezet.

Helaas vergeten foto's te maken :-[

Aankomende week de 850 aan de beurt voor een beurtje.

Boeijke

Zo....stuurhuisje zit eronder. Ding weer uitgelijnd (of is het nu met een -t- ?)
Vandaag wordt ie afgemeld omdat het uitlijnen pas wat later kon.
Maar vrouwlief kan er weer een jaartje mee vooruit.

Maar moest gisteravond nog een paar stoelen (4) en een kastje ophalen en wat is zo'n groot vierkant hok dan toch ideaal.

Willem

maruska

lekker bezig met je blog Willem.. je hebt alleen nog 7 jaar onderhoud in te vullen hier, met foto's en commentaar ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Boeijke

Citaat van: maruska op 02-02-2012 10:19:19
lekker bezig met je blog Willem.. je hebt alleen nog 7 jaar onderhoud in te vullen hier, met foto's en commentaar ;D

Komt nog Mark.
Maar druk, druk, druk, druk, druk enzo