BB ( Boeijke's Blog) De T-5

Gestart door Boeijke, 22-01-2012 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

Boeijke

Citaat van: Marty__Mouse op 03-04-2015 12:28:29
Naast dat het er sowieso erg mooi uitziet, vraag ik me af wat de meerwaarde is van alu draagarmen tegenover gietijzer(?) wat er origineel op zit?
Tuurlijk is het origineel zwaarder maar merk je iets met het rijden?

Zag dat Koen ze inderdaad ook had?

Heeft geen echte meerwaarde.
Enige voordelen zijn dat je de fusee los kunt vervangen.
En ze zijn idd vederlicht. Mischien bespaard het brandstof en loopt ie 3km harder  ;D

Maar heb nu een set zgan draagarmen voor de prijs waar je er normaal maar 1 nieuwe originel voor hebt

Marty__Mouse

Citaat van: Boeijke op 03-04-2015 12:40:53
Naast dat het er sowieso erg mooi uitziet, vraag ik me af wat de meerwaarde is van alu draagarmen tegenover gietijzer(?) wat er origineel op zit?

Heeft geen echte meerwaarde.
Enige voordelen zijn dat je de fusee los kunt vervangen.
En ze zijn idd vederlicht. Mischien bespaard het brandstof en loopt ie 3km harder  ;D

Maar heb nu een set zgan draagarmen voor de prijs waar je er normaal maar 1 nieuwe originel voor hebt
Citaat van: V70geRwin op 03-04-2015 12:37:27

In deze versie kan je PU rubbers doen, in de diesel en sommige turbo varianten niet (met de bouten door het frame) en je kan de fusee los vervangen, samen met lagere gewicht best wat voordelen.

Al met al dus de moeite waard om het in de gaten te houden als er weer eens een setje te koop komt!  ;)

Thanks voor de uitleg!
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Silverarrow

Zijn je draagarmen niet onderdeel van het onafgeveerd gewicht? In dat geval zou je er in theorie ook wat mee winnen wat betreft rijeigenschappen en comfort. Hoeveel dat in de praktijk gaat zijn weet ik niet, maar als je toch bezig bent met optimaliseren van je ophanging kun je dit er misschien net zo goed bij pakken.

MrCain

Wat ik me ik me eigenlijk afvraag is wat de reden is dat volvo over is gegaan naar de stalen draagarmen, daar moet toch een gegronde reden voor zijn :eusa_think:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

855T5+

Rationalisatie van het productieproces: minder onderdelen is goedkoper voor Volvo, dus betere marge. Verder niets. Zie je in alle industrie.
Volvo: Mutatis Mutandis

mehn

Citaat van: MrCain op 03-04-2015 13:58:06
Wat ik me ik me eigenlijk afvraag is wat de reden is dat volvo over is gegaan naar de stalen draagarmen, daar moet toch een gegronde reden voor zijn :eusa_think:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Boeijke

Citaat van: Boeijke op 24-03-2015 21:17:56

Ook gelijk de plaat die nodig is om het middelste rooster achter de bumper vast te zetten meegenomen in bijna nieuwstaat  :D

Hier is hij dan, compleet met rooster. Al heb ik die ook nog nieuw liggen.
Kreeg het er gratis bij bij de draagarmen  ;D Kost toch ongeveer € 95,00 nieuw exclusief roostertje
Wel even moeten frotten daar op de sloop omdat die auto natuurlijk met zijn neus op de grond lag.
Nog even schoonmaken, roostertje in de kleur spuiten en dan kan het er gelijk met de draagarmen van de week.

Boeijke

Draagarmpjes beginnen ergens op te lijken. Morgen of donderdag komen de fusee's binnen als het goed is.

Nieuwe bandjes ook besteld. In navolging van Koen zijn het de  kumho ecsta le sport ku39 geworden.
In de maten 205/45/17(v) & 215/45/17(a)

Mooie draagarmpjes in de opknapfase  :D

Bouke

Wat ben je druk geweest Willem, alleen die stoelbediening zou idd donker laten ( en aan mij verkopen as zaterdag :eusa_whistle: )

koen.s

Boeijke

Citaat van: Bouke op 08-04-2015 06:49:44
Wat ben je druk geweest Willem, alleen die stoelbediening zou idd donker laten ( en aan mij verkopen as zaterdag :eusa_whistle: )

Echt  niet  :eusa_naughty:

;D

V70geRwin

Netjes, zonde om eronder te schroeven  ;D

cornelis-b

Draagarm ziet er weer netjes uit Willem, ik zal er volgende week ook eens aan gaan beginnen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Boeijke

koen.s

Die heb ik ook  ;D

Aanhaalmoment is eerst alle drie 18Nm.
Dan 50Nm, maar eerst met de middelste beginnen.