WEER TERUG: Weer een S70 ;-)

Gestart door Matthieu123, 24-01-2012 15:39:29

Vorige topic - Volgende topic

Matthieu123

M'n luchtsleutel kreeg het ook niet voor elkaar ;-) Ik heb Dirk net een pm gestuurd.. Misschien zelf toch maar vast kijken voor een wiellager.

UserID6342

Matthieu123

Tnx Dirk. En al weer wat terug..

Het zit me toch wel weer dwars allemaal.. Vooral vervelend als je geen klusruimte hebt en alles aan de straat moet doen. Gelukkig heb ik komende week 'm niet heel hard nodig.

Matthieu123

Gisteren een grotere moker gekocht van 2kg. Met wat tips van Dirk is dat kreng toch nog losgekomen. Dirk wederom bedankt..ook nog voor je snelle telefonische hulp  :eusa_clap:
Toen was de rest eigenlijk een peulenschil. Ik heb het wiellager en de ashoes vervangen. Voor de ashoes ben ik voor een universele gegaan. Helaas was de klem op de as zelf niet echt geweldig en die kneep ik dus kapot. Daar zit nu even tijdelijk een gewone slangklem op. Van de week even vervangen nog voor een klemband.
Van het geheel geen foto's gemaakt. Er zijn immers al how-to's genoeg hiervan en ik was ook maar alleen.

Morgen even wegbrengen om uit te laten lijnen. In decemer dan nieuwe distibutieriem en nieuw voorbandjes.

Verder staan er op het lijstje nog een nieuw portierlichtje, lampje van het ecc-paneel vervangen en nog wat kleine dingen. Ook wil ik voor de echte winter begint de wagen nog even goed in de was zetten.

Net even een klein rondje gereden. Van de uitlijning klopt uiteraard geen hol, maar het verschil is al goed te merken. Het geheel voelt een stuk stabieler aan.

Matthieu123

Nou.. eigenlijk had ik vorige week een afspraak staan bij Thuur om de d-riem te laten vervangen.

Het lot besliste weer eens anders. Een week of 2-3 terug hoorde ik een raar geluid uit de buurt van de distributieriem. Voorzichtig naar huis gereden. Mijn eerste gedachte was een kapotte spanner.
Afgelopen week bleek dus de spanrol de boosdoener:

Vandaag of morgen ga ik er een nieuwe inzetten en dan zaterdag alsnog naar Thuur voor de riem etc.
In de tussentijd ook WEER iemand tegen m'n bumper aangezeten. Gelukkig nu wel eerlijk en ik kan binnenkort dus wle de schade laten maken.

Verdere plannen heb ik voorlopig niet. Ik blijf stiekem rondkijken voor iets anders/snellers. Het zal dan sowieso een estate worden. Een v70d of een turbo met lpi. Al blijft een 940 toch nog steeds een potentiele opvolger. Wel een lastige keus, want kwa onderhoud is de s70 nu wel een heel eind richting stage 0.

Wellicht binnenkort wel een upgrade naar 17 inch velgen. Ik denk aan canisto's of propus. Ik had ook gereageerd op de canisto's van rifwachter, maar helaas was ik niet de eerste in de rij.

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Matthieu123

Ik vind propussen ook erg mooi onder een s70.. alleen met een vraagprijs van 1050 toch wel iets boven m'n budget helaas.

Matthieu123

Zoals het er nu naar uitziet is het einde verhaal voor de s70..

Vrijdag de spanrol binnen gekregen.. alles op tijd gezet, maar starten wil hij niet. Af en toe wat plofjes zijn het resultaat en de motor draait heel moeizaam rond op de startmotor.
Het lijkt er dus op dat toch de riem dermate is versprongen dat er schade is ontstaan. Ik denk zelf bij het uitzetten van de motor.

Ik baal hier toch wel van gezien de investeringen in de auto het afgelopen jaar.

Ik moet nog even met thuur overleggen, maar ik ben sowieso in twijfel. Gisteren al 2 andere auto's bekeken om eventueel in verder te tuffen om dan deze in onderdelen te verkopen..

Eigenlijk zijn er dus 3 opties:
1. Een ander motorblok in deze bouwen
2. De cilinderkop van deze weer laten maken etc.
3. Een andere auto kopen en deze in onderdelen verkopen. (Erg zonde van de lpi-installatie..)

Daarbij twijfel ik nu ook tussen diesel en benzine. Ik zal niet meer zoveel rijden als afgelopen jaar, maar toch haal ik 20-25dkm per jaar wel. Ik heb ook nog even zitten denken aan een ander merk, maar ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat er dan binnen no-time het verlangen naar een volvo / 5-pitter toch weer op komt dagen.

Realistisch gezien kan het bij optie 3 dus een V70 2.5d worden of een v70 of 850 benzine. Bij een 850 moet het wel echt een nette zijn dan.

Het budget is wel wat beperkt, want ik had dit niet echt voorzien.  :eusa_wall:

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Matthieu123

)()()sT

Godsamme!!! Jammer dat het geen 20v. is, anders had ik nog wel een complete S70 20v. voor "weinag"

Matthieu123

Citaat van: )()()sT op 06-01-2013 15:33:19
Godsamme!!! Jammer dat het geen 20v. is, anders had ik nog wel een complete S70 20v. voor "weinag"

Zeg dat Joost...  Vooral jammer dat een 20v blok niet echt makkelijk in een 10v auto te bouwen is...

Jack v

Als de db verkeerd staat krijgt de startmotor hem echt niet rond dan loopt ie wel vast op de kleppen.
Heb je genoeg stroom?
Massa kabels gecheckt?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

elianmars

Citaat van: Jack v op 06-01-2013 16:07:46
Als de db verkeerd staat krijgt de startmotor hem echt niet rond dan loopt ie wel vast op de kleppen.
Heb je genoeg stroom?
Massa kabels gecheckt?

Is dat bij een diesel anders? Daar draaide de startmotor rond, terwijl de kleppen vrolijk de stoters stonden kapot te rammen  :eusa_shifty:

Jack v

Is toch niet zo moeilijk om de timing even te checken?

Vergeet niet Marcel dat een diesel toch een behoorlijk zwaardere startmotor heeft.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.