WEER TERUG: Weer een S70 ;-)

Gestart door Matthieu123, 24-01-2012 15:39:29

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

Als het Bosch is dan kan je ze prima laten zitten voor de volledige interval, andere merken vertonen vaak mankementen, voordat de interval erop zit.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Thunderstruck

Citaat van: Matthieu123 op 05-11-2016 16:03:04
Helaas zijn de motorsteunen nog niet binnen..die liggen ergens mooi te zijn in een GLS-depot. Het irritante is ook dat ik eigenlijk vandaag ervoor had gepland en komende weken weinig tijd heb.

Besteld via Besteonderdelen.nl? Reken maar op 7 dagen vanaf het moment dat je besteld hebt, er staat op dat soort site's mooi omschreven dat het artikel binnen 24 uur kan verzonden worden. Nu heb ik al 2 keer meegemaakt dat dit niet het geval is. Het is fijn dat onderdelen daar een stuk goedkoper zijn, maar je moet er geen haast mee hebben. Tevens de bezorging via GLS vind ik vervelend, dit omdat zij op vrijdagmiddag het depot sluiten en maandagochtend weer verder gaan. GLS werkt dus niet in het weekend ;)

Matthieu123

Citaat van: NinaPaul op 05-11-2016 16:11:58
Als het Bosch is dan kan je ze prima laten zitten voor de volledige interval, andere merken vertonen vaak mankementen, voordat de interval erop zit.

Ik weet eens wat de volledige interval is. Wat zou die moeten zijn voor verdeler/rotor dan? Bougies vervang ik sowieso, tot dusver de ervaring dat ze gewoon het beste (en zuinigste) lopen op originele volvo bougies.

Citaat van: Thunderstruck op 05-11-2016 16:17:05
Citaat van: Matthieu123 op 05-11-2016 16:03:04
Helaas zijn de motorsteunen nog niet binnen..die liggen ergens mooi te zijn in een GLS-depot. Het irritante is ook dat ik eigenlijk vandaag ervoor had gepland en komende weken weinig tijd heb.

Besteld via Besteonderdelen.nl? Reken maar op 7 dagen vanaf het moment dat je besteld hebt, er staat op dat soort site's mooi omschreven dat het artikel binnen 24 uur kan verzonden worden. Nu heb ik al 2 keer meegemaakt dat dit niet het geval is. Het is fijn dat onderdelen daar een stuk goedkoper zijn, maar je moet er geen haast mee hebben. Tevens de bezorging via GLS vind ik vervelend, dit omdat zij op vrijdagmiddag het depot sluiten en maandagochtend weer verder gaan. GLS werkt dus niet in het weekend ;)

Haha precies daar besteld. Daar verkochten ze tenminste de febi steunen voor een normale prijs. Lekker wachten dus, maar ach, de wagen rijdt gewoon. Het is gelukkig geen essentieel onderdeel waardoor hij het nu niet doet ofzo.

Matthieu123

- Cruise control maken
- PU bus in bovenste motorsteun
- Onderste motorsteunen vervangen
- a-stijl bekleding vervangen (zit beide kanten een scheur in)
- Deurpanelen vervangen (loslatende leer)
- Lampjes in dashboard vervangen
- Raam / slotschakelaar passagierskant vervangen (vergrendelingsschakelaar is kapot)
Nieuwe ruitenwissers

Later:
- Gasklephuis etc reinigen
- Voorruit vervangen
- Originele rotor/verdeler plaatsen
- Originele bougies er inzetten
- Polijsten etc.
- Instapsltijage aan het leer verven

Zo.. de wagen heeft ook nieuwe motorsteunen aan de onderkant. Ik vind de bak alsnog af en toe bonken....
Binnenkort maar eens een nieuwe TPS erop. Ook loop het blok niet ultra soepel dus ik ga gelijk dan even voor nieuwe bougies en luchtfilter. En gelijk maar even gasklephuis en stationairregelaar schoonmaken. Hopelijk loopt hij dan wel tip-top. Wellicht nog een keer een paar liter nieuwe atf er in.

Iemand anders nog suggesties om het schakelen soepeler te laten verlopen? Mis ik nog iets?

Matthieu123

En hij staat te koop: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,84907.0.html

Aanvullende vragen mag je ook hier stellen. Hij mag weg, maar hoeft niet gelijk weg te zijn. :-)

Taranis

Tot de volgende keer dat je weer een Ovlov koopt  :eusa_whistle:

JvW

Het is inderdaad niet de vraag of, maar wanneer....
Weet ik uit ervaring.  :eusa_whistle:

Matthieu123

Citaat van: Taranis op 19-06-2017 21:16:19
Tot de volgende keer dat je weer een Ovlov koopt  :eusa_whistle:

Haha ja dat komt waarschijnlijk wel weer... Maar we willen eerst even geld opzij zetten voor een huis en dat soort dingen :-)