[VOLVO 850 CLUBMEETING] Sleuteldag Hooftman Waddinxveen 12 MEI 2012

Gestart door Volvo 850 Club Nederland, 26-01-2012 09:16:52

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: Walter op 14-05-2012 13:07:52
Zie je weinig, roestende schermen op een 850.
Mee eens, zou had ik er eentje met 4 roestende deuren, net zo van die grote wratten erop als die sloop rode Duitse R.  Heb me toen ook af zitten vragen hoe dat kon ??  Dezelfde kleur als die van Jeffrey overigens de 418.

elianmars

De 854 die in Zwijndrecht tekeer ging was een (echt) rode. Met één vale deur aan de rechterkant.

sandervkn

Citaat van: elianmars op 13-05-2012 00:19:26
Zijn er nog foto's gemaakt van de auto's die op het parkeerterrein naast Hooftman stonden? Volgens mij stond daar een 850 met kenteken NN-GH-60. Dat scheelt maar 1 nummertje met het kenteken van mijn ex.

Die stond een aantal jaren geleden op bijna dezelfde plek, trouwens:

http://mverweij.home.xs4all.nl/Volvo850club%20sleuteldag/sleuteldag%202.jpg

De NN-GH-60 is van mij! Leuk dat er maar 1 cijfertje verschil in zit!

elianmars

Citaat van: sandervkn op 14-05-2012 19:13:23
Citaat van: elianmars op 13-05-2012 00:19:26
Zijn er nog foto's gemaakt van de auto's die op het parkeerterrein naast Hooftman stonden? Volgens mij stond daar een 850 met kenteken NN-GH-60. Dat scheelt maar 1 nummertje met het kenteken van mijn ex.

Die stond een aantal jaren geleden op bijna dezelfde plek, trouwens:

http://mverweij.home.xs4all.nl/Volvo850club%20sleuteldag/sleuteldag%202.jpg

De NN-GH-60 is van mij! Leuk dat er maar 1 cijfertje verschil in zit!

Ah, daar is de eigenaar van de 60  :)

Ik had de 61. De wagen bestaat nog wel, maar het kenteken niet meer. De wagen is naar België gegaan.

RRRRR_Ramon

Citaat van: mehn op 14-05-2012 09:44:04
Dit is een zelfdenkende 4 bak. Tussenmodel zeg maar.

RRRRR_Ramon heeft die ook.

Klopt, die bak heb ik ook. Mijn wagen is dan wel een diesel met een kenteken van 5 mei 1999 en is een hele vroege MY00. Alleen een Winterstand, geen Sport en Eco stand.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Sem

knoopie

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Diesels van de V70 classic hebben altijd een 4 bak gehad.
van de benzine uitvoeringen enkel My 2000 uit mijn hoofd. De laatste V70 R(de 2.4l versie) had een 5-traps automaat, verder wat 2.4 20v's

LouisXIV

Citaat van: grijzev70tdi op 14-05-2012 22:21:33
Citaat van: Sem op 14-05-2012 20:04:40
Wanneer hebben ze wel een 5bak dan?

vanaf de 2.4 motor is gekomen volgens mij

Ik heb dus een zelfdenkende 4 bak? Hoe dan ook hij rijdt heerlijk. Ik heb mijn gedachten er al eens over laten (flushen) maar aangezien ik hoorde van Mark dat er ook een risico aan zit laat ik het maar zo. 
Nog even en mijn auto is geheel storingsvrij en lekker rijden deed hij al. Ik ben dus helemaal blij. Nu alleen nog even de bekleding fixen... Ben benieuwd of Blauweroffel al nieuws heeft.

maruska

Mja, alles heeft risico's Louis. Er zijn gewoon meerdere manieren van flushen, elk met zn eigen manier. Je zult op een gegeven moment wel moeten flushen gok ik, want die olie is niet oneindig houdbaar. Alleen dan is het het overdenken waard, om even goed te duiken in welke methode het beste is. Zolang hij lekker schakelt en rijdt, nix aan het handje..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

LvD

Ik heb een zelfdenkende 5-bak, eerste tenaamstelling 15-02-2000. Voor zover ik weet: bak, motor en management zijn al hetzelfde als in de v70N. Ik moet zeggen dat-ie lekkerder schakelt op benzine dan op aardgas.

Wat flushen betreft: je kunt nooit 100% zekerheid hebben dat er niets gebeurt, maar volgens mij wordt het op grote schaal gedaan (vooral in Duitsland bijvoorbeeld) en daar hoor je eigenlijk nooit iets over bakken die kapot draaien na een flush. En mocht dat toch gebeuren, dan was er dus al iets niet in orde en had je vroeg of laat toch een probleem gekregen.
De verschillende methoden verschillen vooral in de prijs: de 'klassieke' manier is goedkoper en kun je doen met wat simpele tools als een trechter en wat slangen. Maar je laat daarbij de oliekoeler buiten beschouwing en door de motor en daarmee de pomp aan-uit-aan-uit-methode krijgt de troep in de olie de tijd om weer neer te slaan, waardoor het in het systeem blijft zitten. De 'powerflush' methode is wat duurder (je betaald ook voor de machine) maar neemt het hele systeem mee. Daarnaast is het een hele schone manier, je knoeit eigenlijk niets. Dan is er nog de aanpak om 'm onderaan af te tappen, maar daarvoor heb je een brug of een kleuter die weet wat-ie moet doen nodig.

Ik kan het je echt aanraden. Olie verwatert op den duur, verliest z'n werking en leidt tot hogere slijtage. Dus ook als je nog niets merkt, kan het geen kwaad. Je kunt beginnen met het bekijken (en proeven  ;D) van de olie aan je peilstok. Koude motor: zwart en waterig? Flushen. Rood en stroperig? Gaat nog goed. Warme motor: ruikt 't verbrand? Flushen. Ruikt 't naar citroen? Geen afwasmiddel meer gebruiken in je automaatbak :P

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Toch vond ik de bak niet verkeerd schakelen. Ging naar mijn idee soepel zonder schokken.

volvohaas

Citaat van: Sem op 14-05-2012 12:55:14
Bagger dat er gereedschap mist! :-\  Ik kan me voorstellen dat door zulke acties op een gegeven geen gereedschap meer mag worden geleend. :(

Wie was er eigenlijk heel kort met een rode 854 T-5 sedan?? Ding kwam aangereden als een malloot en ging een uur later ook weer als een malloot er vandoor. :-\ Altijd jammer om te zien.. Ik vrees dat die auto het niet lang gaat doen als er altijd zo mee wordt gereden.  :eusa_naughty:
Dat was ik inderdaad ja! Wat vind je daar jammer aan? Ik reed op het terrein van hoofdman netjes hoor! En die auto kan er prima tegen als ik vol gas geef! Die van jou niet? dan zou ik nog een paar sleuteldagen bijwonen. Ik rijd hem altijd netjes warm en laat hem rustig uitdraaien. Dus een beetje te snelle conclusie die je trekt!! :eusa_naughty:
Gewoon omdat het kan