Ton's Saffron Pearl V70R verder met de V70NN D5

Gestart door TonV70R, 30-01-2012 09:11:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

TonV70R

KM stand 336.340

Hier even stof afblazen.
Vandaag de remmen rondom even gedaan, was al weer 10.000 km geleden.
Meteen de winterbanden eraf en de zomerbanden weer gemonteerd.
Dus nu weer lekker met de Comets, staat alweer een stuk beter ;)

Verder doet ie gewoon wat ie moet doen. :eusa_clap:
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

TonV70R

#121
Zo, na 6 maand maar even een update.

Voor de zomervakantie heb ik een setje Solarplexius besteld om de achterramen wat donkerder te maken ivm de warme zomerdagen. Ideaal. De zijramen voor de passagiers heb ik de originele rolgordijnen laten zitten, kunnen tenminste ook normaal gesproken naar beneden.

Zo ziet de achterzijde er nu uit met de Solarplexius



Voor de vakantie nieuwe olie erin en alles even nagelopen en de caravan erachter.
Eerst 3 weekenden ( 2 weken) in Teuge gestaan omdat we een nieuwe (diepere) voortent gekocht hadden en deze even opgezet wilde hebben voordat we op vakantie gingen.

Eind juli op vakantie naar Drenthe, land van de hunebedden



Ons verblijf



Gezien de camping een autovrije camping was, moet de auto op de parkeerplaats. Vorig jaar altijd netjes aan de bosrand gezet, nu op een plekje op de parkeerplaats.
Vrijdagavond (de eerste avond) was er iemand tegen onze auto aangereden (geparkeerd op een hoek) en doorgereden. Gelukkig de volgende dag een papiertje van een getuige achter de ruitenwisser.

De schade



Uiteindelijk de dader gevonden (Groep duitsers met een invalide bus) en alles ingevuld.
Expert is er bij geweest dus is nu een kwestie van afwachten.

KM Stand 342.000 APK

De R moet voor de apk en tijdens de vakantie hoorde ik al een geluid van een wiellager als we de bocht doorgingen. Het was het rechtervoorwiellager. Een ander punt was de achterste pijp van de uitlaat, deze was niet helemaal meer gasdicht.



Nieuw wiellager besteld (SKF) en een uitlaatdeel.
Spul gemonteerd en weer goedgekeurd voor een jaar.
Indien de schade afgehandeld is maar eens kijken naar een andere uitlaat, dit zit er volgens mij nu 4 jaar onder en is gewoon slecht aan het worden. Toch maar naar een RVS oplossing gaan kijken want heb nog steeds schik met de R.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

TonV70R

#122
Omdat de achterbumper toch gespoten moet worden ivm de opgelopen schade een afspraak gemaakt met de spuiter en gevraagd of hij ook de voorbumper en de achterklep wil spuiten. Voorbumper had al een plek vanaf dat ik hem kocht en de achterklep vertoont wat roestblaasjes rondom de kentekenplaat en de onderzijde van de klep.

Geen probleem, tegen een nette prijs kan het gespoten worden.
Na demontage  van de achterbumper komen de houders van de achterbumper in zicht. Gewoon rot dus. Afgesproken dat ik eerst zelf de  nieuwe houders monteer en eea afstel voordat de bumper gespoten wordt.

Rechts ziet er zo uit, dit valt mee tov de linkerkant



Linkerzijde kun je er gewoon afpakken (zal ook wel wat te lijden hebben gehad met de schade)



Nieuwe steunen besteld incl. montagemateriaal



Gelukkig was het allemaal wel gangbaar, dus konden de bouten er wel zo uit.
De nieuwe zijstukken voor in de bumper staan in bestelling, die komen er ook nieuw in.

Omdat je dan ook meteen goed bij de trekhaak kunt deze ook meteen ontdaan van de los zittende stukken en alles geschuurd. Daarna het spul in de Hammerite gezet.

De stekkerdoos mag ook wel eens vervangen worden zag ik toen ik de caravan er de laatste keer achter plaatste, verwonderd me dat alles het gewoon deed.



Omdat de voorbumper er ook af ging, kon ik meteen mooi de rechter koplampwissermotor vervangen. Ik weet niet wie dat zo bedacht heeft, maar waarschijnlijk heeft die zelf nooit er over nagedacht hoe je zo'n motortje moet vervangen.
Ik heb het hele zwarte deel tussen de voorspatborden maar losgehaald, bumper was er al af, dat is volgens mij de snelste manier.
Andere werkende motor teruggeplaatst en we hebben weer 2 werkende koplampwissers.



Bij demontage van de bumper zag ik een niet orginele aansluiting van de mistlamp linksvoor :eusa_wall:





Creatieve oplossing, maar niet zoals ik het graag zie.
Via het forum ( Mario850 bedankt  :eusa_clap: ) een connector toegezonden gekregen en deze er aan gesoldeerd en een krimpkousje erover heen. Nieuwe afscherming erover heen en het ziet er weer uit als het zou moeten zijn.



Spiegelkappen worden ook meteen nieuw gespoten ipv met de spuitbus. Dus vanmiddag de lak eraf geschuurd zodat de grondlak er straks op kan.



De originele kappen gaan ook naar de spuiter.

Ondertussen alle klusjes wel gedaan die op de to-do lijst stonden ivm demontage van de achterklep en de bumpers.  
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

)()()sT

Hij staat er, los van de schade, lekker bij hoor!
Wat voor uitlaat is het, die er nu nog onder hangt?

TonV70R

Er zit nu een Simons onder, gewoon in de standaard metalen uitvoering.
Wat geluid betreft voor mij geen probleem, echter wat roest betreft.....
Vorig jaar bij montage van de andere eindstukken ook een klein uitlaatdeel vervangen door een simons deel (tenminste dat staat in de omschrijving), na een jaar behoorlijk slecht.

Vorige eigenaar heeft hem er destijds onder gezet en is volgens mij een jaar eerder geplaatst dan ik hem heb verkocht. Dus met 4 jaar een uitlaat weg.
Moet er wel bij zeggen dat ik voornamelijk korte stukken heb gereden de afgelopen 2 jaar, 12,5 km naar het werk en weer terug, dus wordt ook niet echt warm en dus veel condens in de buizen.

Als de bumpers er weer onder zitten maar even kijken wat te doen. Waarschijnlijk komt er een RVS uitvoering onder.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

Martin-R

Citaat van: )()()sT op 20-09-2015 00:14:31
Hij staat er, los van de schade, lekker bij hoor!

Daar sluit ik me volledig bij aan! Prachtig

TonV70R

#126
Omdat de auto deze week toch stil staat ivm het spuitwerk besloten om meteen de microswitches van de linker achterdeur te vervangen.
Regelmatig kwam de opmerking van de kinderen dat het rode lampje van de deur nog aan was.
De deur een keer hard dichtgooien lost het probleem op. Ook regelmatig een alarm wat af ging als de deur niet hard dicht ging.
De microswitches waren een jaar geleden al besteld bij Conrad en lagen nog te wachten op montage.
Maandag dus de bekleding maar eens losgehaald en de boel vervangen.



Van de week nog wat onderdelen besteld.



Nieuwe rubber bus tbv de achterruitenwisser, deze was gebroken.
Omdat de bumper gespoten is meteen maar een beschermfolie ervoor meebesteld.
Rotor en verdeelkap en de keerring erachter gaan er binnenkort ook nieuw op. Spul zit er al een tijdje op en bij de laatste controle zag ik er wat olie (minimaal) bij zitten, gaat dus vervangen worden.
Interieurfilter zit er ook weer een jaar in, gaat er dus ook uit.
Reparatiesetje voor de achterklep besteld, is goedkoper dan de klemmetjes nieuw los te bestellen  ;D

2 weken geleden de bunperhouders voor achter besteld, omdat deze aan allebei de zijden afgebroken waren op het deel wat op de bumper zit. Rechtsachter ook het deel op de auto afgebroken, dus alles maar nieuw besteld. Vandaag was het binnen dus meteen maar opgehaald.



Boel meteen maar gemonteerd, maar natuurlijk niet nadat het schoongemaakt is waar het komt en de  delen gepoetst zijn.





De bumpers zijn ook weer opgehaald



Spuitwerk ziet er netjes uit, van de schade is niets meer te zien. :eusa_clap:
Kleur verschil is er zo te zien ook niet,  iets waar ik best een beetje bang voor was. :eusa_dance: :eusa_clap:

Spiegelkapjes zijn ook netjes geworden



De achterklep kan ik maandag ophalen.
De spoiler kon al wel mee, is netjes opnieuw gespoten



Even op het dak gelegd om te kijken voor de kleur.

Aankomende week dus de boel gereed, kan ik weer met de R rijden.
Moet eerlijk zeggen dat ik het wel mis na 2 weken ;)

Edit :Foto toegevoegd
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

TonV70R

Omdat de achterbumper er toch af was had ik mooi de tijd om de trekhaak even te ontdoen van alle loszittende coating te ontdoen en daarna met de roterende staalborstel alles te ontroesten. Daarna een paar lagen hammerite eroverheen en het eindresultaat is hieronder te zien.



Nieuwe stekerdoos gemonteerd daar de oude rot was, binnenkort de bekabeling voor een deel vernieuwen daar deze geoxideerd was vanuit de stekerdoos.

De bumpers heb ik vorig weekend gemonteerd, de achterklep was maandag gereed en die heb ik daarna weer opgebouwd.

Nieuwe bumperhouders gemonteerd aan de auto en aan de bumper zodat het allemaal weer netjes past.



Voorkant:



Gelukkig nagenoeg geen kleurverschil   :eusa_dance:



Achterzijde:





Uitlaatlinks nog iets laten zakken (of rechts iets hoger) en ik zie dat de ruitenwisser iets is gezakt  ;D

Vanmiddag nog even de beschermstrip over de achterbumper geplakt als bescherming. Al met al ziet het er weer mooi uit al zeg ik het zelf ;D

Aankomende week nog de verdeelkap, rotor en keerring vervangen en dan kan ie er weer tegen voorlopig.

Vorig jaar met een set stalen wintervelgen gereden omdat ik de Perfo's met winterbanden verkocht had na 1 seizoen ivm aanschaf Meteorvelgen. Ivm operatie de Meteor velgen verkocht en een set stalen velgen gekocht.
Nu bood Marc O. de set Perfo's weer aan en deze dus weer terug gekocht. Superservice dat ze ook nog thuis gebracht werden. :eusa_clap:

Aankomende winter wordt het dus Perfo's onder de R



Wel nog even een setje nette Volvo dopjes scoren voor de velgen, 1 is er in ieder geval het logo vanaf.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

)()()sT

Lekker kontje; zo moet die van mij ook weer gaan smoelen 8)

TonV70R

Citaat van: )()()sT op 04-10-2015 22:36:44
Lekker kontje; zo moet die van mij ook weer gaan smoelen 8)

Gaat zeker goed komen als je van 2 auto's het beste  maakt :)

Kun je in ieder geval zien hoe het gaat worden  ;D
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

maruska

mooi, de volvo stickers erop laten zitten ;D
ziet er netjes uit !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

t_w

Wederom, lekker bezig!

Is en blijft een plaatje!

TonV70R

KM Stand 343.101

Zo ondertussen (18 okt) ook weer de nieuwe Bosch rotor en Bosch verdeler gemonteerd welke ik onlangs al besteld had met de rest van de onderdelen.
Ik had tevens een nieuwe keerring mee besteld, echter was het er nog mooi droog achter het kapje,
Spul zat er bij mij al weer 45.000 op en hoe oud het is/was , geen idee.

Oude en de nieuwe rotor



Oude verdelerkap en daaronder de nieuwe





Dan is dat ook weer vervangen  ;D
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

)()()sT

Wat is eigenlijk de normale interval van een rotor en verdelerkap?

maruska

als je auto niet meer aanslaat ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R