graag advies voor trillende T-5R

Gestart door spider, 04-02-2012 14:58:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342


spider

Dat zou me verbazen. Die ziet er namelijk erg nieuw uit. Bij de afdaling mis ik eigenlijk een lock up t/m de 2e versnelling. Ga vanmiddag proberen of dat lukt in de winterstand icm de low gear. Misschien wordt het trouwens wel hobbelen op de kettingen. Er wordt weer een flinke portie sneeuw verwacht vandaag!

KIM

Wanner je rechts alleen een stinkende voorrem hebt, is er toch duidelijk iets niet goed met die klauw. Eventueel kan het nog in de remslang zitten.
Hoe is de staat van de remvloeistof?

V70geRwin

Je hebt de 3 en de L. In de L zou de bak alleen de eerste 2 versnellingen moeten gebruiken.
Van de week nog gebruikt op de wintersport.

spider

Dit weekend de winterbanden vervangen door de zomerversie. Heb zin in de lente en het smoelt ook weer een stuk beter. Trillen is daarmee ook weer terug. Zit 'm meer in het feit dat ik er nu weer alleen in rij dan in de wielen. Die zijn tenslotte keurig gericht en gebalanceerd. Op vakantie was hij natuurlijk zwaarder beladen. Mijn bandenleverancier wist mij te melden dat de schokdempers zijn uit te sluiten omdat de auto ook trilt op een vlakke weg. Klinkt eigenlijk wel plausibel. Hij gaf ook aan dat dit  type vaak last heeft van onbalans in de achteras. Kunnen jullie dat onderschrijven? In ieder geval worden de wielen zaterdag op de auto gebalanceerd. Ik ben benieuwd en hoop dat het daarmee is opgelost, want het hobbelen begint het rijplezier aardig te bederven.

spider

Eindelijk rijdt de T-5R zoals die zou moeten rijden. Het balanceren van de achterwielen op de auto heeft soelaas geboden. Volgens de man met de gouden handjes bij van Essen in Westervoort hebben veel van deze 850's last van onbalans in de achteras. Dat klopte bij mij in ieder geval. Na het los balanceren van de wielen voelde je de auto trillen bij het ronddraaien van het linker achterwiel. Na het op de auto balanceren was het weg. En woh, wat rijdt het apparaat dan een stuk beter! De remmerij heeft zich na die ene afdaling prima gehouden. Remmen komen ook mooi vrij. Hou het daarom maar op een te grote belasting bij die ene afdaling. Dank voor jullie meedenken en adviezen.

850 T5 Freak

Mooi werk dat het opgelost is! Ik zou alleen je remklauw voor nog wel een keer controleren. De remschijf is nog niet blauw t.o.v. de andere kant?
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

spider

Ja ben ik ook blij mee. Echt een groot verschil. Komt dat verhaal met onbalans in de achteras bekend voor? Heb de schijf bekeken. Is zeker niet verglaasd (?) blauwig. Loopt ook niet aan, tenminste de velg wordt niet warm. Auto trekt met remmen niet naar rechts. Toch na (laten) kijken?