Heel moeilijk starten 855 TDI

Gestart door pwberg, 04-02-2012 15:11:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pwberg

MEANY start eigenlijk al moeilijk sinds ik haar heb.
Daarentegen heeft ze me nog nooit laten staan, tot vandaag.  :eusa_wall:

Kort na aanschaf een nieuwe accu geplaatst en onlangs de dieselpomp laten timen bij Terlouw.

Maar vandaag dus toch een platte batterij.  :eusa_wall:
Ivm het geen contact krijgen met de ANWB (waar betaal ik in hemelsnaam premie???  :eusa_wall:) een andere auto opgesnort en met startkabels aan de gang. Na 5 minuutjes laden pakte ze gelukkig vrij snel op.

Maar goed, wie helpt me op gang om dit te verhelpen?

Komende week proberen een mini-meet met Douwe te regelen en kijken of hij me verder kan helpen, maar dat weet hij nog niet  :angel:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

UserID6342

Controleer / vervang eerst je gloeibougies maar.  Zijn nu van levensbelang bij deze koude om een diesel fatsoenlijk aan de gang te krijgen.

pwberg

Citaat van: Dirk342 op 04-02-2012 17:05:20
Controleer / vervang eerst je gloeibougies maar.  Zijn nu van levensbelang bij deze koude om een diesel fatsoenlijk aan de gang te krijgen.

Heb die tip al vaker gekregen, thanks. Denk dat ik ze sowieso maar ga vervangen onder mom van Better safe then sorry

Iemand een artikelnummer van die dingen?
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Gert

Accu doorgemeten? Laadt je dynamo wel goed? Die kan natuurlijk net zo goed minder zijn en als je accu niet optimaal wordt opgeladen, merk je dat op dagen als dit natuurlijk heel goed.
Rust roet...

pwberg

Citaat van: Gert op 04-02-2012 17:53:56
Accu doorgemeten? Laadt je dynamo wel goed? Die kan natuurlijk net zo goed minder zijn en als je accu niet optimaal wordt opgeladen, merk je dat op dagen als dit natuurlijk heel goed.

Accu is half jaartje oud (en zwaar overpowered  :angel:) en houdt het heel lang vol voor hij leeg is. Lijkt me niet dat daar het probleem zit.

Evengoed bedankt voor het meedenken.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

UserID6342

Kijk even op Ebay.de, heb net originele Bosch gloeistiftjes besteld voor de 760. 6 stuks, incl verzenden 63.90.  Kun je ze in Nederland nergens voor halen.  Prijzen voor de stiften van een 7 of 850 maken in principe niets uit.  Je hoeft alleen even te zoeken er na.

pwberg

Citaat van: Dirk342 op 04-02-2012 19:23:02
Kijk even op Ebay.de, heb net originele Bosch gloeistiftjes besteld voor de 760. 6 stuks, incl verzenden 63.90.  Kun je ze in Nederland nergens voor halen.  Prijzen voor de stiften van een 7 of 850 maken in principe niets uit.  Je hoeft alleen even te zoeken er na.

Goede tip, ga ik onthouden.

Heb al een oproepje geplaatst op het forum omdat ik ze graag liefst voor dinsdag wil hebben. Dan kan Douwe me een handje komen helpen  ;D
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

grijzev70tdi

Kun je ze neit gewoon bij de automaterialen zaak halen? Kost ook niet de hele wereld ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

Krijg je vaak van die Beru troep, of je moet even langs een Bosch dienst rijden.

pwberg

Citaat van: grijzev70tdi op 04-02-2012 19:40:11
Kun je ze neit gewoon bij de automaterialen zaak halen? Kost ook niet de hele wereld ;)

Citaat van: Dirk342 op 04-02-2012 20:59:44
Krijg je vaak van die Beru troep, of je moet even langs een Bosch dienst rijden.

Heb mijn zwager al gemaild, die werkt bij een technische groothandel en kan misschien wel snel leveren.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Tjalling

ik heb hetzelfde probleem er zit pas na 5 keer gloeien en lang doorstarten leven in.

maandag gloeibougies en een nieuwe accu erin
laat mij maar gek zijn,dat bevalt me hardstikke goed

darius

Eens goed lostrappen en roetblazen en .....pomptiming heren..
No show, only go.

pwberg

Citaat van: darius op 05-02-2012 11:27:45
Eens goed lostrappen en roetblazen en .....pomptiming heren..

Citaat van: pwberg op 04-02-2012 15:11:58
Kort na aanschaf een nieuwe accu geplaatst en onlangs de dieselpomp laten timen bij Terlouw.

en dat lostrappen lukt ook wel  ;D
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Jack v

kijk eerst maar eens of ie uberhaubt wel gloeit Pascal ;)
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

pwberg

Citaat van: Jack v op 05-02-2012 12:21:15
kijk eerst maar eens of ie uberhaubt wel gloeit Pascal ;)

Gaan we dinsdag doen, nieuwe gloeipluggen wordt op voorhand al aan gewerkt  :eusa_whistle:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.