Heel moeilijk starten 855 TDI

Gestart door pwberg, 04-02-2012 15:11:58

Vorige topic - Volgende topic

pwberg

Iemand bekend met gloeipluggen van ECD Germany?
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

UserID6342

Gelukkig niet.  Wees nu verstandig en koop gewoon Bosch Duraterms. Reken hiervoor een circa 20 euro per stuk in Nederland, ga er geen andere troep inschroeven want dan sta je dadelijk weer te kijken.

pwberg

Haha, is duidelijk.

Verwacht vanochtend te horen of mijn zwager ze op voorraad heeft. Als dat zo is kunnen ze er deze week in. Hoop het wel, gisterenavond liet mevrouw me weer staan....

EDIT: Hij heeft ze niet op voorraad, maar kan ze met wat geluk vandaag nog binnen hebben. Voor nog geen 70 euro ben ik dan weer het mannetje (origineel Bosch). Morgen dan proberen ze erin te knutselen.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

pwberg

Helaas, gloeibougies waren niet de (gehele) reden. Verdenken nu de kabels welke niet helemaal fris meer zijn.

Zie ook

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,55123.msg1165585.html
(\_/)
(O.o)

UserID6342

Wat je kunt doen is het volgende, doe het zelf ook zo altijd.  Heb deze raad laatst ook aan Christina gegeven en werkt gewoon goed.  Je haalt bij de automaterialenboer een stuk draad van 6 mm dikte en max. 1 mtr lengte, verder 10 AMP oogjes die over deze draad kunnen met een oogje van 5 mm.  Vervolgens haal je de hele oude kabel er tussen uit, en maakt van de nieuwe kabel lussen naar de gloeiers toe.  Vervolgens de boel weer netjes vastschroeven en klaar.

Kost max. een 15 euro aan materiaal en is met een half uurtje ook weer klaar.

pwberg

Citaat van: Dirk342 op 08-02-2012 07:24:37
Wat je kunt doen is het volgende, doe het zelf ook zo altijd.  Heb deze raad laatst ook aan Christina gegeven en werkt gewoon goed.  Je haalt bij de automaterialenboer een stuk draad van 6 mm dikte en max. 1 mtr lengte, verder 10 AMP oogjes die over deze draad kunnen met een oogje van 5 mm.  Vervolgens haal je de hele oude kabel er tussen uit, en maakt van de nieuwe kabel lussen naar de gloeiers toe.  Vervolgens de boel weer netjes vastschroeven en klaar.

Klinkt goed, alleen van de aansluitingen voor  op de gloeibougies zijn er ook 2 ral. Enig idee of deze los te krijgen zijn?
(\_/)
(O.o)

elianmars

Citaat van: pwberg op 08-02-2012 08:39:25
Wat je kunt doen is het volgende, doe het zelf ook zo altijd.  Heb deze raad laatst ook aan Christina gegeven en werkt gewoon goed.  Je haalt bij de automaterialenboer een stuk draad van 6 mm dikte en max. 1 mtr lengte, verder 10 AMP oogjes die over deze draad kunnen met een oogje van 5 mm.  Vervolgens haal je de hele oude kabel er tussen uit, en maakt van de nieuwe kabel lussen naar de gloeiers toe.  Vervolgens de boel weer netjes vastschroeven en klaar.

Klinkt goed, alleen van de aansluitingen voor  op de gloeibougies zijn er ook 2 ral. Enig idee of deze los te krijgen zijn?

Dat is toch een aparte kabel? Gloeibrug of zoiets, wordt het genoemd.

Edit: Contactbrug.

darius

Citaat van: pwberg op 08-02-2012 08:39:25
Wat je kunt doen is het volgende, doe het zelf ook zo altijd.  Heb deze raad laatst ook aan Christina gegeven en werkt gewoon goed.  Je haalt bij de automaterialenboer een stuk draad van 6 mm dikte en max. 1 mtr lengte, verder 10 AMP oogjes die over deze draad kunnen met een oogje van 5 mm.  Vervolgens haal je de hele oude kabel er tussen uit, en maakt van de nieuwe kabel lussen naar de gloeiers toe.  Vervolgens de boel weer netjes vastschroeven en klaar.

Klinkt goed, alleen van de aansluitingen voor  op de gloeibougies zijn er ook 2 ral. Enig idee of deze los te krijgen zijn?

Gewoon eraf trekken, deze klemmen gewoon of mss vastgeoxideerd
No show, only go.

elianmars

(Klikbaar)

Deze bedoel je, toch?

pwberg

Nope, op de gloeien pluggen zit op elk een aparte aansluiting. Ben nu op mijn werk, dus kan even geen foto maken....
(\_/)
(O.o)

darius

Citaat van: pwberg op 08-02-2012 09:57:20
Nope, op de gloeien pluggen zit op elk een aparte aansluiting. Ben nu op mijn werk, dus kan even geen foto maken....
Ja gewoon voorzichtig met een tang er recht vanaf trekken al dan niet met een roterende beweging
No show, only go.

pwberg

Net Dirk even aan de telefoon gehad en ik denk dat ik het nu doorheb. Vanmiddag/vanavond eens even verder knutselen.

Ik hou jullie op de hoogte, in ieder geval bedankt voor het meedenken.
(\_/)
(O.o)

LQDI

Controleer ook de werking van de startmotor eens. Het wil soms zijn dat hij net niet hard / snel genoeg wil ronddraaien. Hierdoor kan een dieselmotor ook erg slecht door aanslaan.

pwberg

Citaat van: LQDI op 08-02-2012 10:34:00
Controleer ook de werking van de startmotor eens. Het wil soms zijn dat hij net niet hard / snel genoeg wil ronddraaien. Hierdoor kan een dieselmotor ook erg slecht door aanslaan.

Ok, en hoe doen we dat?
(\_/)
(O.o)

pwberg

Goed, de methode van Dirk ten spijt heb ik met veel geluk via marktplaats een nieuwe en origineel Volvo gloeibrug kunnen kopen voor 25 euro incl. verzenden. Moet alleen 2 daagjes geduld hebben, hopelijk heb ik hem vrijdag in huis.
(\_/)
(O.o)