verwarming van de N doet raar???

Gestart door blauweroffel, 04-02-2012 20:40:08

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

Hoi,

Volgens mij zit ik het juiste topic toch, het gaat over de N

Wat is het geval:

IK moet de verwarming vrij hoog zetten om het lekker warm te krijgen: rond de 23 gr.
Maar na een tijdje wordt ie koud, hij gaat koude lucht blazen. Als ik de verwarming iets hoger zet, gebeurt er niets, zet ikm op maximaal, dan wordt ie bloed heet. Dan zet ik m weer teru o p22/23 en het blijft bloedheet.
Zet ik m dan op 20 wordt ie weer koud. En dat gaat zo mar door.
Had gisteren een ritje Almelo-Zwolle-Amersfoort-Almelo en het probleem bleef zich de hele weg voordoen.

Waar moet ik het zoeken: software of kachelunit zelf?

BR

Sbv

temp sensor vuil ? De sensor zit achter het roostertje op de CC paneel. helaas moet je dan de radio en alles eruit halen

blauweroffel

Citaat van: Sbv op 04-02-2012 20:45:01
temp sensor vuil ? De sensor zit achter het roostertje op de CC paneel. helaas moet je dan de radio en alles eruit halen

Ja, dat zou kunnen, ik heb er vorig jaar een andere unit ingezet (sloop) en opnieuw de software laten laden.
Ik zal eens met een bus perslucht spuiten in de opening.
Eruit halen valt gelukkig mee, de radio hoeft er nl niet uit, je moet altijd eerst de kachelunit er uit halen als je wat wilt in het mid vooronder

BR

Sbv

eventueel een keer uitlezen, mogelijk staat er een code in

Volgens mij kan je ook het hele spul kalibreren, maar dat zijn dacht ik enkel de kachelkleppen

Motortemp is wel constant neem ik aan

blauweroffel

Citaat van: Sbv op 04-02-2012 20:54:46
eventueel een keer uitlezen, mogelijk staat er een code in

Volgens mij kan je ook het hele spul kalibreren, maar dat zijn dacht ik enkel de kachelkleppen

Motortemp is wel constant neem ik aan

Ja, motortemp is constant, daar heb ik op gelet. Ik heb ook de vloeistof gecontroleerd, dacht dat er misschien te weinig was, lekkage of zo, maar geen lekkage, geen zoete weeiige lucht.
De kachelkeppen werken wel, tenminste, er komt dus wel hete lucht uit de openingen, of koude lucht. DE kleppen staan dus open al die tijd.

BR