Slecht starten v70

Gestart door Rianne, 07-02-2012 11:17:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rianne

Citaat van: Ludo op 07-02-2012 19:44:09
Citaat van: Rianne op 07-02-2012 19:34:41
Citaat van: Ludo op 07-02-2012 14:36:41


Dat was voorspelbaar.  :D
Dat krijg je als je adviezen naast je neer legt.

Heb je helemaal gelijk in maar op dat moment had ik daar mijn redenen voor.  :)

Wat is dan de bedoeling van dit nieuw topic, als je met de adviezen toch niks doet. ???


Omdat ik er nu wel wat mee doe! :)
Als jij denkt van niet dan is dat niet mijn probleem. Wil graag mijn auto nu weer goed hebben want hij bevalt mij verder nog helemaal prima!

Als je graag wil weten waarom dan stel ik voor dit verder via pb af te handelen om het topic wat on-topic te houden?! :)


Rianne

Citaat van: Dirk342 op 07-02-2012 19:38:18
Die pomp staat veels te laat en is duidelijk hoorbaar ! Even bij Pul een afspraak maken, zoals de rest ook al zei.

Thanks! Hier kan ik wat mee. Ga morgen even met ze bellen!

JeffreyC

Even voor verduidelijking, ( niet verkeerd bedoelt ) als je belt voor een afspraak is het voor het bedrijf vaak duidelijker als je zegt dat de auto slacht aanslaat ipv slecht start. Veel mensen zeggen slecht starten terwijl ze slecht aanslaan bedoelen.

Slecht starten: motor draait met moeite rond ( bijv. slechte accu/startmotor )
Slecht aanslaan: Motor draait goed rond maar duurt langer als normaal voordat ie loopt

Maar de pomptiming kan veel goed maken. Bij deze motoren kom je er bijna niet onderuit om de pomp opnieuw afstellen bij een nieuwe riem en anders ga je het later merken. laatst ook gehad bij een S80. Na het afstellen sloeg de motor veel beter aan en liep ook veel beter.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

Ludo

Citaat van: Rianne op 07-02-2012 19:54:59
Als jij denkt van niet dan is dat niet mijn probleem. 

Het ging om het moraal.
In dit topic word gewoon hetzelfde advies gegeven als in het vorige.  :eusa_doh:
I.i.g. succes.

Arjanestate

Die van mij stond in ieder geval niet meer op tijd, ze hebben vanmorgen de pomp op tijd gezet en verder nog even het gloeisysteem nagekeken, dat was verder goed.

Alleen hadden ze het over een lekke koppakking, keiharde slangen etc. Bij mijn weten lekt de bovenste slang op de radiateur iets langs de klem en brandde toevallig het koelwaterlampje toen ik hem naar de werkplaats bracht, ik hoop niet dat ze me in één van hun 109 occasions proberen te lullen want hij werd tot nu toe elke week op dat soort zaken door mij gecontroleerd en tot eergisteren nog niks aan de hand

Mocht het startprobleem over zijn morgen laat ik het wel even weten. ;)
854 T-5 ROOD 1994

marex

hahaha die van jou start nog goed je zou die van mij eens moeten horen die slaat nog wel 10 keer slechter aan

en ook hier geld als hij loopt loopt hij goed

en zomer's start hij als een zonnetje

dit is echt iets wat  volvo/vw nog niet onder controle heeft

Arjanestate

Citaat van: Arjanestate op 10-02-2012 13:20:50

Mocht het startprobleem over zijn morgen laat ik het wel even weten. ;)


Nee dus, precies hetzelfde probleem nog, wel een iets (heul iets) mooier draaiende motor die niet meer zaagt als je stopt met ingetrapte koppeling. Koppakking is overigens niks mis mee, hoe ze daar nou bij kwamen :-X

Pomp staat goed dus nu kunnen we verder kijken. Binnen kort ga ik maar eens langs bij een vriend van me die is diagnose technicus, gaan we eens het OBD2 van de auto doorploegen  :eusa_dance:

Voorlopig zal het probleem wel weer weg zijn want het wordt niet zo koud meer maar dit is wel irritant en de oorzaak moet achterhaald worden >:(

854 T-5 ROOD 1994

darius

Citaat van: marex op 11-02-2012 21:17:25
hahaha die van jou start nog goed je zou die van mij eens moeten horen die slaat nog wel 10 keer slechter aan

en ook hier geld als hij loopt loopt hij goed

en zomer's start hij als een zonnetje

dit is echt iets wat  volvo/vw nog niet onder controle heeft

Wat een kletspraat..
No show, only go.

darius

Citaat van: Arjanestate op 12-02-2012 11:53:45
Citaat van: Arjanestate op 10-02-2012 13:20:50

Mocht het startprobleem over zijn morgen laat ik het wel even weten. ;)


Nee dus, precies hetzelfde probleem nog, wel een iets (heul iets) mooier draaiende motor die niet meer zaagt als je stopt met ingetrapte koppeling. Koppakking is overigens niks mis mee, hoe ze daar nou bij kwamen :-X

Pomp staat goed dus nu kunnen we verder kijken. Binnen kort ga ik maar eens langs bij een vriend van me die is diagnose technicus, gaan we eens het OBD2 van de auto doorploegen  :eusa_dance:

Voorlopig zal het probleem wel weer weg zijn want het wordt niet zo koud meer maar dit is wel irritant en de oorzaak moet achterhaald worden >:(




Koppakking...
No show, only go.

Arjanestate

Citaat van: darius op 13-02-2012 19:58:06
Citaat van: Arjanestate op 12-02-2012 11:53:45
Citaat van: Arjanestate op 10-02-2012 13:20:50

Mocht het startprobleem over zijn morgen laat ik het wel even weten. ;)


Nee dus, precies hetzelfde probleem nog, wel een iets (heul iets) mooier draaiende motor die niet meer zaagt als je stopt met ingetrapte koppeling. Koppakking is overigens niks mis mee, hoe ze daar nou bij kwamen :-X

Pomp staat goed dus nu kunnen we verder kijken. Binnen kort ga ik maar eens langs bij een vriend van me die is diagnose technicus, gaan we eens het OBD2 van de auto doorploegen  :eusa_dance:

Voorlopig zal het probleem wel weer weg zijn want het wordt niet zo koud meer maar dit is wel irritant en de oorzaak moet achterhaald worden >:(




Koppakking...

Ja geloof jij het? Ik heb zelf flink gepookt en vrijwel direct daarna de vuldop van het expansievat afgedraaid maar niks hoor, alles bleef netjes in het vaatje, geen harde slangen of borrelen oid :eusa_naughty:

ik vind het allang best dat ze het bij het verkeerde eind hadden ;D
854 T-5 ROOD 1994

fpede

Misschien kun je bij een andere garage een second opinion vragen, dan heb je toch een pak meer zekerheid,....  :angel:

darius

Citaat van: Arjanestate op 14-02-2012 08:23:54
Citaat van: darius op 13-02-2012 19:58:06
Citaat van: Arjanestate op 12-02-2012 11:53:45
Citaat van: Arjanestate op 10-02-2012 13:20:50

Mocht het startprobleem over zijn morgen laat ik het wel even weten. ;)


Nee dus, precies hetzelfde probleem nog, wel een iets (heul iets) mooier draaiende motor die niet meer zaagt als je stopt met ingetrapte koppeling. Koppakking is overigens niks mis mee, hoe ze daar nou bij kwamen :-X

Pomp staat goed dus nu kunnen we verder kijken. Binnen kort ga ik maar eens langs bij een vriend van me die is diagnose technicus, gaan we eens het OBD2 van de auto doorploegen  :eusa_dance:

Voorlopig zal het probleem wel weer weg zijn want het wordt niet zo koud meer maar dit is wel irritant en de oorzaak moet achterhaald worden >:(




Koppakking...

Ja geloof jij het? Ik heb zelf flink gepookt en vrijwel direct daarna de vuldop van het expansievat afgedraaid maar niks hoor, alles bleef netjes in het vaatje, geen harde slangen of borrelen oid :eusa_naughty:

ik vind het allang
best dat ze het bij het verkeerde eind hadden ;D

Aha das mooi, ik dacht dat er harde salngen etc waren. Lekke koppakking kan namelijk moeilijk vast te stellen zijn. Bijv wel bij flink trappen en geen lekkagebij traag gebruik etc.

Kopje dicht is ook de beurs dicht .. :eusa_clap:
No show, only go.

Arjanestate

Ik zie nu geen symptomen die wijzen op een lekke koppakking, uiteraard blijf ik de vloeistoffen en de temperatuur nauwlettend in de gaten houden, maar het loopt wel los
854 T-5 ROOD 1994