Auto binnen stallen

Gestart door konniekip, 11-02-2012 00:26:00

Vorige topic - Volgende topic

konniekip

Inmiddels worden onze wagens zo 'zeldzaam'  dat het bijna zonde is om hem op straat te stallen.
Ik rijd nu 3 weken weer een 850 (T-5R), en zie hem steeds minder op straat, wel nog wel 10V en 20V maar de R en T-5R is echt weinig meer te vinden.

het brengt mij tot het volgende: is het niet inmiddels zonde om hem op straat te parkeren en moeten we niet naar overdekte stalling gaan om hem voor het 'nageslacht'  te bewaren?  :eusa_boohoo:

Bij mij staat ie op straat, maar het doet me pijn hem onder de pekel te zien en de elementen erop te zien inwerken. Zodra het kan, gaat hij overdekt.

grijzev70tdi

Van me buurman (BS 855 T-5R) staat al 6 jaar in de showroom.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

konniekip

Het mooiste is natuurlijk als je thuis een showroom hebt, zoals in "ferris bueller's day off" en dan alleen naar buiten rijden met goed weer.

Vulk

Als je hem overdekt kan zetten, dan zou ik dat gelijk doen. Ook één van de redenen waarom wij verhuizen binnenkort.

Spin!

Een garage was ook een vereiste bij een nieuwe woning. Dat is gelukt. Banaantje gaat naar binnen. Groot gelijk, buiten rotten ze langzaam weg, binnen blijven ze beter geconserveerd.

www.vm-parts.nl

UserID6342

Ik wil van de zomer een overkapping maken in de zijtuin waar ik de 760 onder kan stallen, zodat tie droog blijft staan.  Hij staat nu al 2 winters buiten en dat bevalt in zoverre niet dat de auto alle weersinvloeden over zich heen krijgt.  Als je 'm droog kunt stallen, ben je al een heel eind en ventileert (noodzakelijk, vergis je niet) het ook goed.

elianmars

Sorry, ik ben gek op mijn wagen, maar om nou te gaan verhuizen om de auto binnen te kunnen zetten.....

Had-ie maar geen auto moeten worden. Dat ding is om mee te rijden en als-ie nat en vies wordt, is het jammer.
Bovendien moet je wel zorgen dat er heel goed wordt geventileerd in de garage, waar je de wagen weg zet, anders gaat-ie nog harder van je weg dan gewoon buiten op straat.

rifwachter

Mijn C70 cabrio staat ook lekker binnen in onze garage aan huis.

Lekker warm, en aan de druppellader.

En komt van november t/m maart niet naar buiten.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

hathü

Die van mij staat op de oprit voor de garage. Ik gebruik hem iedere dag en dat naar binnen en naar buiten rijden zie ik niet zitten. Had ik hem een paar keer per week nodig dan mocht ie binnen slapen.
Vies worden voorkom je toch niet, en wat Marcel zegt het is beter om hem buiten te laten staan waar de wind erom heen kan dan klam en vochtig binnen.

Vulk

Citaat van: elianmars op 11-02-2012 10:40:23
Sorry, ik ben gek op mijn wagen, maar om nou te gaan verhuizen om de auto binnen te kunnen zetten.....

Had-ie maar geen auto moeten worden. Dat ding is om mee te rijden en als-ie nat en vies wordt, is het jammer.
Bovendien moet je wel zorgen dat er heel goed wordt geventileerd in de garage, waar je de wagen weg zet, anders gaat-ie nog harder van je weg dan gewoon buiten op straat.

Eén van de redenen. :)
Voornaamste reden was de leefkeuken en de grotere tuin. ;D

peteRRR

Dit is zekers te veel van het goede. ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

hathü

Citaat van: peteRRR op 11-02-2012 11:03:07
Dit is zekers te veel van het goede. ;D

http://i40.tinypic.com/2poa2yf.jpg

Groet.
Zie het al voor me de TDI daar binnen en dan starten. ;D

Emiel

Hoe kom je aan foto's van mijn huis Peter? :eusa_eh:

widebody

Ons huis staat ook te koop, mede vanwege mijn wens een garage te hebben en mijn tractor binnen te zetten.

Meerdere voordelen: 's winters niet krabben, zomers koeler door schaduw. Minder snel vies, geen vreemden die er aan kunnen. Allemaal dingen die nu wel gaande zijn :eusa_doh:.

)()()sT

Ik heb ook een huis met garage straks... Al denk ik dat ie de komende tijd te vol staan met rotzooi ;D

Had ie maar geen auto moeten worden, ik rij ook in de sneeuw nu ;)