Auto importeren uit Duitsland

Gestart door niwesa, 12-02-2012 11:22:18

Vorige topic - Volgende topic

niwesa

De Audi weegt 870 kilo. Maar mijn broer heeft een Landcruiser en die wil wel mee. Ik ga kijken of we hem (mits het wat is) daarmee op kunnen halen.

Voor Nederland vraag ik  een vriend met een autohandel of ik dan voor een dag zijn groene platen mag lenen. Dan kan ik daar mee naar de RDW
Verkoopt helaas zijn mooie V70

-D©©©L-

Je kan voor het naar de keuring rijden ook gratis een 1 dags kenteken aanvragen bij de RDW.
Mocht je kiezen voor een grijskenteken auto als trekker, bedenk dat je je voor de duitse wet dan een vrachtwagen + aanhanger bent.
Dat kan van invloed zijn als je op zondag wilt rijden. Maar een fatsoenlijke trailer kan met een A2 erop ook wel achter een 850.

niwesa

De LAndcruiser is met geel kenteken. Hij mag er ook me rijden met zijn rijbewijs.

Ga van de week eerst eens even kijken naar de Audi. Kan natuurlijk altijd tegenvallen.

UserID6342

Citaat van: Boemeltje op 12-02-2012 13:25:08
Citaat van: Kali-Integrali op 12-02-2012 13:16:46
Ik heb 4 jaar geleden mijn V70 uit Munster gehaald. Geen probleem!

• Zorgen dat de farhzeugbrief en fahrzeugschein erbij zitten.

• De meeste garagebedrijven en dealers kunnen hem zelf direct op tijdelijk (Duits) kenteken zetten. Ik meen 5 dagen geldig, precies goed voor APK check en ritje naar RDW.

• Destijds had ik de belastingpapieren niet goed ingevuld. Aangezien ik een particulier was en dit éénmalig deed hebben ze mij daar bij de RDW geholpen :)

• Maar voor een paar tientjes kan je dit invullen uitbesteden. even Googlelen. Verder nog even goed de Zoekfunctie uitproberen, is reeds veel over geschreven hiero.

Succes! Gr-Martijn

Voor zover ik weet is dat vijfdaagse kenteken het Kurzzeitkennzeichen voor tussen handelaren in Duitsland zelf. Dit is niet geldig in Nederland als je de auto importeert. Het is wel goedkoper, maar het wordt in Nederland niet erkend. Staat ook in dat topic op Autoweek, heeft te maken met het feit dat je dan niet onder internationaal wegverkeer valt, maar het om import gaat.

Zie hier op pagina 17 van het topic:
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?19,2428289,page=17

Het is natuurlijk een risico dat je zelf moet willen lopen, voor hetzelfde geld doen ze niet moeilijk, maar officieel zou het dus niet mogen ;)
Gedeeltelijke kraam, als je het echt helemaal volgens de regeltjes van de Nederlandse en EU wetgeving wilt doen, kijk je eerst op welke doordeweekse dag je de auto op kan halen in DLD, vervolgens maak je een afspraak bij het RDW voor een kentekenkeuring, je vraagt tevens een 1-dagskenteken aan op basis van je chassisnummer van het op te halen voertuig.  Met het Duitse tijdelijke kenteken rijd je naar Nederland toe, zodra je de grens over bent meteen het Nederlandse 1-dagskentekenplaten erop, en je rijd vervolgens naar de RDW en naar huis toe. 1-dags kenteken zijn de witte platen, je kunt deze ook normaal verzekeren bij iedere maatschappij (dus ook voor die ene dag).  Het Duitse Kürzkennzeichen, verzeker je gewoon in Dld, maar er zijn zat bedrijven in Nederland te vinden die dat gehele pakket, incl. de Duitse nummerborden voor je kunnen regelen.

niwesa

Bedankt voor alle reacties. Mocht ik de Audi kopen, dan wil de verkoper wel het export kenteken verzorgen.
Morgen ga  ik kijken en misschien kopen als het wat is. Dat betekent dan einde V70 tijdperk.  :eusa_think:

superrobke

Hoi
- Zorg dat de farhzeugbriefhebt.
- Zorg dat er TUv papieren bijzitten, hoeft de auto niet gelijk APK gekeurt te worden
- zorg dat de garage waar je hem koopt een kort kenteken regeld (5 dagen geldig en hier mee kan je door heel de
  eu rijden met uitzondering van belgie, weet niet waarom.
  hier bij zit een groene kaart en dus een wa verzekering, kosten zijn nu 90 euro.
- voor je naar de RDW gaat moet je thuis nog even de papieren invullen voor de belasting (BPM afdragt)
  hier voor ga je naar de website van http://autoimport.autotelex.nl/merk.aspx kosten zijn 15.95 deze papieren
  heb je nodig. heb je ze niet bij dan wordt je vrolijk terug gestuurd, Ik dus ook  :eusa_wall:
- Als je terug thuis bent met de auto ff een BPM ontheffing aan vragen bij de belasting dienst, dan kan je dus gewoon 5 dagen met je
  auto in nederland rond rijden.

zo heb ik pas mijn Volvo ingevoert van uit duitsland. eind januari 2012

groetjes Robke  8)

joebar

Citaat van: superrobke op 16-02-2012 20:48:45
Hoi
- Zorg dat de farhzeugbriefhebt.
- Zorg dat er TUv papieren bijzitten, hoeft de auto niet gelijk APK gekeurt te worden
- zorg dat de garage waar je hem koopt een kort kenteken regeld (5 dagen geldig en hier mee kan je door heel de
 eu rijden met uitzondering van belgie, weet niet waarom.
 hier bij zit een groene kaart en dus een wa verzekering, kosten zijn nu 90 euro.
- voor je naar de RDW gaat moet je thuis nog even de papieren invullen voor de belasting (BPM afdragt)
 hier voor ga je naar de website van http://autoimport.autotelex.nl/merk.aspx kosten zijn 15.95 deze papieren
 heb je nodig. heb je ze niet bij dan wordt je vrolijk terug gestuurd, Ik dus ook  :eusa_wall:
- Als je terug thuis bent met de auto ff een BPM ontheffing aan vragen bij de belasting dienst, dan kan je dus gewoon 5 dagen met je
 auto in nederland rond rijden.

zo heb ik pas mijn Volvo ingevoert van uit duitsland. eind januari 2012

groetjes Robke  8)

Wat moeilijk allemaal....
diverse auto's en motoren in het buitenland gehaaald....

1. pak een ambulance.... ( en regel iemand met BE)
2. laad de auto op ( denk er aan in Dld moet je speciale kappen over de wielen hebben om de auto te zekeren, dus GEEN haken in de velgen)
3. rijdt de auto naar de stalling
4. vraag eendagskenteken aan via RDW
5. op dag van keuren of schouwen, verzekeren op Chas. Nr bij de verzekering....
kosten ...huur ambulance ( hier 75 euro)

Wat heb je nodig...
Fahrzeugbrief (in dld )
getekende verklaring van de verkoper
BPM formulier ( ingevuld, en eerst downloaden van belastingsite)
geld.....

niwesa

Het is gelukt (mede dankzij ieders tips), de Audi staat inmiddels voor de deur. Volgende week even een kenteken aanvragen en rijden maar.

Maar dat betekend V70 exit............ . Ook wel weer jammer, want zeker zo'n tochtje Duitsland is heerlijk in de Volvo.

Maar het verbaast mij hoe zo'n A2 rijdt, 10 jaar oud, maar nergens een rammeltje of kraakje.

elianmars

Citaat van: niwesa op 17-02-2012 21:18:55
Maar het verbaast mij hoe zo'n A2 rijdt, 10 jaar oud, maar nergens een rammeltje of kraakje.

Het viel mij van de week op dat ook onze 11 jaar oude Fiat geen rammeltje of kraakje heeft  :o

grijzev70tdi

Citaat van: elianmars op 17-02-2012 21:22:03
Citaat van: niwesa op 17-02-2012 21:18:55

Het viel mij van de week op dat ook onze 11 jaar oude Fiat geen rammeltje of kraakje heeft  :o

Was bij onze twingo ook niet, maar dat kwam omdat de motor en banden er over heen kwamen ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder