Project

Gestart door Mark Bovee, 16-02-2012 10:25:37

Vorige topic - Volgende topic

Mark Bovee

Thnx voor de TIP! hahahaha  :eusa_dance:

Moet inderdaad een andere grill in.

maar eerst maar is het hele technische verhaal aanpakken en 100% in orde maken.
daarna gaan we aan het opleuken beginnen
denkend aan:

Compleet R uitvoeren binnen en buitenkant.
verlagen 40 mm of schroefset.
veerpoot brug

hij is nu gechipt door RICA CA 290 pk zonder overboost op euro 95.
Heb Rica gesproken en eventueel is er nog meer uit halen.

met wat kleine aanpassingen moet 310 a 325 pk haalbaar zijn volgens RICA

ben benieuwd.

Maar goed eerst maar is de auto weer helemaal rijdend hebben en technisch 100% in orde maken.
daarna optisch alles aanpakken.

@ Chris. deze week zal de auto waarschijnlijk bij Wim Risch terecht komen en hij zal hem motorisch even nalopen ivm het op 4 cilinders lopen.
aan de hand van die diagnose gaan we verder kijken.

Ik hou jullie op de hoogte.

M a r c

Citaat van: Chris op 16-02-2012 10:39:48
Ik zou geen 275pk uit een 2.5T gaan proberen te trekken, zeker niet met een grotere turbo. Dat gaat dat blok niet trekken.

Dat is absoluut niet waar. Wij hebben er al diverse voorzien van een 19t, dikke intercooler, uitlaat etc. Etc. Komen dan aardig in de buurt van de 300pk en blijft gewoon heel. Valt of staat wel met een goede mapping natuurlijk.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Chris

Citaat van: Mark Bovee op 21-02-2012 21:02:37
Thnx voor de TIP! hahahaha  :eusa_dance:

Moet inderdaad een andere grill in.

maar eerst maar is het hele technische verhaal aanpakken en 100% in orde maken.
daarna gaan we aan het opleuken beginnen
denkend aan:

Compleet R uitvoeren binnen en buitenkant.
verlagen 40 mm of schroefset.
veerpoot brug

hij is nu gechipt door RICA CA 290 pk zonder overboost op euro 95.
Heb Rica gesproken en eventueel is er nog meer uit halen.

met wat kleine aanpassingen moet 310 a 325 pk haalbaar zijn volgens RICA

ben benieuwd.

Maar goed eerst maar is de auto weer helemaal rijdend hebben en technisch 100% in orde maken.
daarna optisch alles aanpakken.

@ Chris. deze week zal de auto waarschijnlijk bij Wim Risch terecht komen en hij zal hem motorisch even nalopen ivm het op 4 cilinders lopen.
aan de hand van die diagnose gaan we verder kijken.

Ik hou jullie op de hoogte.

290pk met alleen een chipje? :eusa_think:... of is er ook al wat hardware aangepast?

Chris

Citaat van: M a r c op 21-02-2012 21:24:52
Ik zou geen 275pk uit een 2.5T gaan proberen te trekken, zeker niet met een grotere turbo. Dat gaat dat blok niet trekken.

Dat is absoluut niet waar. Wij hebben er al diverse voorzien van een 19t, dikke intercooler, uitlaat etc. Etc. Komen dan aardig in de buurt van de 300pk en blijft gewoon heel. Valt of staat wel met een goede mapping natuurlijk.

Jij hebt er vast meer ervaring mee dan ik ;)...

Maar volgens mij is het wel een feit dat de cilinderwanden van een 2.5T dunner zijn?

M a r c

Klopt, dus hou je de vuldruk onder de 1,1 bar, ook gezien de hogere compressieverhouding. Maar vermogen draait niet alleen om turbodruk, helaas schijnt iedereen dat wel te denken....

Mijn haren gaan tegenwoordig voort vaak overeind staan als ik de adviezen en beweringen zie van zogenaamde techneuten alhier.... En het wordt vaak ook nog voor zoete koek geslikt ook  :eusa_doh:

En meer dan 290pk uit een T5 met 15g turbo...?! Komop, hoe vaak is dat nu al niet ontkracht? Toch blijft iedereen het maar roepen (en geloven schijnbaar).....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Sem

Citaat van: M a r c op 21-02-2012 21:24:52

mijne heeft geen 300pk, maar denk zeker in richting van 255pk en 400+nm.., helaas nooit gemeten, Marc heeft er regelmatig mee gereden..

Hij is na dik 2.5jr tjoening nog steeds heel..